Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 723 ggr
Tittut
0

Godmorgon 5 maj

En ny jobbarvecka, men tre bortadagar för mig. Hur ska det gå…!

Sonen är vaken och ger sig själv frukost. Jag ska avsluta här snart och gå och kamma till mig så att jag kan åka och arbeta. Måste bara hinna förbi stallet och mata kusar först.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

*Gäääääsp*

Ser ut att bli en fin dag idag. har med viss möda fått fart på barnen som har skola igen efter valborgsledigheten. har inte så mycket på schemat idag så vi får se hur det urartar. Väntar med spänning på bilder på Mrs.M's födelsedagspresent.

Carduus
0

Godmorgon! Äntligen på jobbet igen, lugnt och skönt efter en körig helgOskyldig.

Ettårshingsten var fortfarande på ettrigt lekhumör i går kväll. Carduus såg rätt uppgiven ut enligt Å (stallägaren). Carduus försökte beta bäst det gick med den lilla terroristen bitandes och klängandes över sigSkrattande. Den lille verkar ha hur mkt energi som helst och trots att han fått rejäla smällar av Carduus lägger han inte av!

I kväll blir det stallet. Ska ta in alla tre unghästarna för natten, hovis kommer i morgon bitti för att verka dom. Å vill inte ta in dom själv där på morgonen så de får en vilonatt inne. Skadar knappast.

Ha det bra alla!

Covergirl
0

Inatt har jag sovit riktigt skapligt, fick säkert 8,5 timmes sömn så det var trevligt. Enda missen är väl att pojkvännen åkte tillbaka till Arvidsjaur igår Fundersam

I vilket fall som helst, ska iväg till stallet nu. Ska bara klä på mig och borsta tänderna först. Dagen bjuder först på löshoppning för Peia och därefter hovslagarbesök för både henne och Chiva.
Jag ska mocka och sånt där vanligt tråkjobb också.

Därefter ska jag jobba och dagen avslutas med melodikrysslösning tillsammans med min bästa kompis Skrattande

RC71
0

Gomorgon. Lite kyligare och mulet i dag. Jag har en sprängande huvudvärk och börjar undra om Bullemor delat med sej av sina bacillusker..LedsenFundersam

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorgon..jobb här också. Vet. kommer ut till kompisens häst efter mitt vakande i helgen. Blir intressant se vad han säger..

ambo frisk ännu peppar peppar, tävling i helgen som kommer..

bofogar en hagbild som maja tagit nyssens

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen igen, den har ju varit borta mesta delen av helgen. Men nu när det är ny jobbarvecka så kommer den tillbaka… Har massor på schemat innan jag ska till jobbet idag så det är bäst att sätta igång.

Hoppas ni får en fin dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

God Förmiddag

Hemma från studenterna. Slapp göra mer än det idag, hade trott att jag skulle få göra någon trappa till för att hinna, men en går bort pga fönsterbyte i trapphuset så jag hinner ta det nya stället när jag igentligen tar det… Nästa vecka blir det värre…

Har slagit in födelsedagspresent åt Snörpas ägares dotter som fyller 8 år idag + ett litet paket till hennes lillebror

Ska upp till Snörpa och rida en sväng, på lördag är det tävling ^^

RC70
0

God förmiddag!
Väktes av J.Fs ljuva stämma … ;)

Är ganska mulet i Haninge idag !

Idag ska jag åka på ärenden, igen och sedan ska jag ut o markarbeta Monia lite igen, hon var så nedrans duktig igår ! Ska till drottningholm o möta upp veterinären också ! det skall tagas träckprover med idag, kolla masken !:)

Trevlig måndag !

ELS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag

Ny arbetsvecka. Strålande sol och varmt. I dag kommer hovslagaren då båda mina gamla ston lyckades tappa båda fram resp.ena framskon under samma timme i går. Mystiskt. Hittar dessutom inte skorna i hagen.

Har inte MRS M varit ute och fotat fölet ännu?

monsterpony
0

God lunch!

Här är det ledigt idag! Oerhört skönt, men så jobbade jag full dag i torsdags också. Har firat ledigheten med en ridlektion nu på morgonen och efter att ha intagit lite föda ska jag göra en rejäl runda på stan och inhandla diverse nödvändigheter inför söndagens unghästutställning i Ölmstad.

MadickenII
0

God eftermiddag!

Just hemkommen från en längre tids session med veterinären. Först ett antal vaccinationer på ett ställe, och sedan utdömning av Madicken på ett annat. Har nu ringt försäkringsbolaget och fixat med alla papper. Har motstridiga känslor, men en liten del av mig tycker att det ska bli skönt när det hela är över. Idag hade hon mkt ont, och tuggade lite på vet och hans glasögon.

Annars lugnt härhemma, alla djur på bete och inte mycket att stå i.

Appledale
0

God eftermiddag!

#11 - Nej, vad tråkigt att höra… Lider med dig, det ska du veta. Det är det som är nackdelen med att ha djur… Men de ska ju inte behöva lida. Ett hårt beslut, som jag själv aldrig behövt ta ännu, men du gör säkert det bästa för Madicken.

Kramar

Tittut
0

# 11 Jobbigt är det alltid. Vi miste vår lilla bordertik i går, och fast det var väntat är det lika jobbigt ändå. Jag tror vi alla känner med dig och Madicken just nu.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annette
0

#11. Beklagar, vet tyvärr hur det känns. Avlivade mitt älskade shetlandssto för sex dagar sedan :(

RC70
0

Beklagar verkligen !