Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 822 ggr
Appledale
0

Godmorgon 7 maj

Godmorgon på er!

Sitter på jobbet och tittar ut på det soliga vädret utanför fönstret…

I kväll står det mycket på schemat. Vi ska i helgen flytta hem hästarna till vår nya gård. Så mycket förberedelse med det. I helgen har vi stängslat och fixat. Nu ska krubborna skruvas upp och lite annat pyssel. Dessutom ska jag hinna måla lite inne i huset också. Kladdigt, men roligt att se resultat. =)

Så vad ska ni göra idag?

Ha en härlig dag!

Bullemor
0

Min magsjuka börjar äntligen lugna ner sig ,men har istället byts ut mot feber och huvudvärk. Trots att jag redan äter antibiotika för halsfluss. Nedrans virus!

Fick ett hastigt uppvaknande imorse när någon 06:15 stod och knackade och ringer på min ytterdörr. När jag väl fattade vad det var som lät så kastade jag mig upp och rusade halvnaken till dörren. Utanför står 1st 5åring som glatt undrar om sonen kan komma ut och leka!Fot i munnnen  Jippie….

Förövrigt strålande vackert väder och massa fåglar som sitter och hojtar i buskagen.

RC71
0

Godmorgon. Återfall här också….Kanske inte skulle jobbat i går för nu är huvudvärken tillbaka Ledsen Får se vad som blir gjort i dag.

ambo
0

Jobba är det här. Försöker jobba undan så mkt som möjligt av pågående jobben..

Tittut
0

# 1, 2. Hoppas ni blir piggare! Jag låter som en kraxmaskin, så det är lite sk..t med många verkar det som.

Hemarbete idag, skönt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ELS
0

God Morgon

Återfall här också. Genomförkyld och ont i halsen igen. Har dessutom tappat rösten och får så gott som inte fram ett ord. Kan bara viska väsande. Jag fick ställa in min telefontid på morgonen. Har som tur är inga patienter i dag.

Är det några som ska till Gränna på utställning och 3 årstest i helgen? Jag funderar på att åka och titta om jag blir frisk.

Vackert sommarväder ute.

RC70
0

God morgon, jag är uppe tidigt för första gången på länge !

Idag ska jag mickla o fixa i stallet vid lunch sen ska jag o svärmor träffa min mamma i riksdagen. trefligt trefligt.
Stallägarinnan ringde i morse o sa att Graffe blivit knäpp, han hade ätit all sin mat och ville ha mer, så hon ringde o kolla så att det var okej att han fick mer hösilage :)

trevlig onsdag !

Carduus
0

God förmiddag!

Värst vad alla verkar sjukaLedsen krya på er hela högen.

#6 Vad bra att han äter, borde tyda på att han trivs. Har han ätit dåligt länge?

Själv jobbar jag för fullt, förutom just nu dåOskyldig. Är förskräckligt varmt här, AC-aggregaten mår inte riktigt bra, hoppas de lagas snart! Ska till stallet i kväll och gå promenad med Storm samt se till ungdomarna. Saltsten till hagen ska inhandlas påväg ut.

AKW, trailern blev vit i gårSkrattande nu skulle den bara behöva vaxas också….

Ha det bra alla!

RC70
0

#7 nä inte ätit dåligt, men han var ganska skärrad när han kom, hade liksom inte "tid" att äta om vi säger så. Han har ätit rätt bra hela tiden, 1,25kg müsli, 0,5l a-fil och 10kg hösilage om dagen så. Kan säga att han var ganska hungrig när han kom…

Akerberg
0

God dag

Ska till stallet sen, rida Snörpa och ev släppa på bete. Får se om ägaren hinner upp innan jag åker, vi har inte riktigt samma tider =S  Om hon gör det så tar vi hela högen och går, annars får vi lösa det på annat vis

RC71
0

#8 Då är han inte stor i maten…Grabbarna här äter mer än dubbelt Glad

Tittut
0

# 20 kg hösilage???

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Maria-Kavat
0

God middag! Tillbringat hela förmiddagen i stallet. Fixat iordning sommarhagarna (2 av dem) och släppt upp 2 av 4 hästar. Härligt! Vädret är ju helt underbart! Efter att hovslagaren varit hos oss imon bitti, ska de andra två oxå upp på sitt bete. Jag njuter och hästarna njuter i fulla drag….Visst blir man lycklig av detta väderFlört

RC71
0

Nej men drygt 10  kg hö och runt 3 kg kraftfoder .10kg normaltorrt hösilage borde väl motsvara ca 7 kg hö?

RC70
0

#10 Grafit är MÅTTLIGT bortskämd, han äter inte hösilage som ligger på marken, alltså inte det han lyckas riva ur hönätet medan han äter, så man ska vara glad om man slipper ösa ut 3kg hösilage ur boxen varje dag.. :)

jag vågar inte mata på han mer kraftfoder med tanke på ja..

MadickenII
0

Har du testat med lusern? Det är tydligen ett bra och skonsamt foder för fångisar. Och bra om man vill få upp hull på en tunn häst. Dessutom är det ju ett grovfoder, och hacket brukar de flesta hästar äta, man får pröva lite olika fabrikat. Jag ger ponnyn här hemma det, och han fixar det perfekt trots känslig mage och fångtendenser.

RC71
0

#15 Håller med! Luzern är utmärkt Glad Fånghästar behöver proteiner men sparsamt med lättlösliga kolhydrater.

MadickenII
0

#11 20 kg hösilage är väll ingenting! Min stora häst kan sätta i sig över 30 kg per dag- om hon bara får…. runt 65% i ts

Är det torrhö som gäller så får hon minst 15 kg per dag.

Bullemor
0

OskyldigMina kaniner brukade äta ungefär en höbal under vintern…Skrattande

MadickenII
0

Visst är det bra med kaniner, hade det som hästsubstitut en gång i tiden. Foderstater, motionsscheman och annat hade varenda en. Billiga djur, men ganska menlösa, tycker jag nuförtiden…

walsan
0

Här blev det inget besök på Walsäng idag. Har ägnat kvällen att att plocka i kartor i plastfickor inför helgens orienteringstävlingar här i Gävle.

Dock har en arbetskamrat besökt stallet, hämtat brunnen gödsel och fotat hästarna. Tror inte att vi har något föl som blivit så mycket fotat som Rohan. Det måste finnas något extra fint att sätta in på SCS:s hemsida. Väljer ut efter att ha fått se de som Dazzlys syster tog förra helgen.

MrsM
0

Skrev ett inlägg här i förmiddags som nog kom bort?

I a f. Kan då önska er alla en God Natt.

M

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi släppt Snörpa o hennes kompis på bete, de blev jätteglada ^^ Batte och Bäbis blev glada och sprang runt som tokar, Snörpa blev glad över alla maskrosor och medan de andra kutade omkring stoppade hon i sig så mycket maskrosor hon bara kunde ^^

walsan
0

Ha, så fanns det ändå några vakna här ikväll.

Godnatt!

colleen
0

Go natt allihopa.

~Jag tror på ödet~

colleen
0

#14 RC70 har du provat att ha hösilaget i såna där svarta plastbaljor som man kan köpta på typ silvan/eko? Annars kanske det kan funkà?

~Jag tror på ödet~

RC70
0

#(kommer inte ihåg vilka nummer)

Han får Lesiure Mix (fångfoder), det räcker bra.