Godmorgon 8Maj-08
Vackert väder idag med, skönt!
Blev väckt av sopbilen som verkade köra extratidigt skift idag. (06:20). Huvudet och halsen känns ok idag så jag vågar knappt nämna några krämpor idag med risk för att de slår in. Idag skall Lasse och jag frakta unghäst med syster, så heldag väntar, men först morgonkaffet! Mmmm
fint här med
ska köra långt idag till en allé på Taxinge slott som jag håller på med.
kaffe här också! (mitt livselixir..
)

Godmorgon! Strålande väder, morgonpromenaden var riktigt skön i dag.
Blir nog inget hästigt i dag utan jobb för hela slanten. Carduus kastreringsärr såg jättefint ut i går så jag oroar mig nog i onödan
. De verkar stortrivas i sin nybyggda hage och är väldigt keliga och mysiga då man är där. Carduus verkar inte kunna få nog av kel och mys
.
Ha det bra alla!

Godmorgon!
Här är också underbart väder. I morse var det så varmt, så man behövde inte ens ta jacka på sig.
Jobbdag som vanligt, men det närmar sig fredag!! Ikväll ska vi till min mamma, som fyller år idag. Så då blir det att äta, äta och äta. Mums!! Synd bara att man blir så mätt..
Ska även passa på och ta hem lite sadlar och annat smått och gott till lördag!
Hoppas ni får en strålande dag!

Godmorgon! I dag ska Junior åka på kollo. Han har haft väldigt tråkigt sista tiden då han inte fått gå med sin storasyser och idol, Penny. Jag har lurat med mej Bullemor och lillbullen Lasse som resesällskap. Inte för att Lasse ser ut som en bulle nu precis , utan mer som en dubbel sats franskbröd på jäsning
Stålande vackert här också! Två av flickorna har sovit under bar himmel för första gången i år. Det är Penny och Peace som fick komma ut på gräs i går. Jaha, nu ska jag snart lasta lillhuliganen…
Ta vara på solen!
Lotta

#5 Den där bullen är ju så charmig så jag vet inte vad
. Blir alldeles hundsjuk, men NEJ jag ska inte ha nå'n, får nöja mig med att se på andras…

God morgon!
# 4, 5 "Franskbröd på jäsning" fniss" 
Det var ju också en liknelse RC71 men då jag såg fotot så kanske det ligger något i det… Han ser verkligen ut att kunna jäsa…. Ja söt är han i alla fall lilla Lasse
Jag är sjuk i dag också
Intar just nu kaffe på sängen med bärbar dator på magen.
Ute är det strålande sol. Allt slår ut med en väldig fart så man hinner knappt med. Det är bästa tiden på året nu tycker jag. Sedan kommer alla hemska insekter som kan förstöra sommaren både för hästar och ägare. Tänker mest på alla bromsar och blinningar som ju inte har vaknat till liv ännu. Den enda nackdelen med våren är att risken för fång är som störst just nu. En liten varning till alla som INTE har unghästar eller dräktiga/digivande ston.
Hästarna har fällt all vinterpäls och ser som nya ut. Bifogar ett foto på min svarta 3 åriga connemara Rosaleen som just nu är så blank att man kan spegla sig utan tvätt eller rykt. Det kan ha sina fördelar att inte ha en skimmel också har jag upptäckt. Trots att jag personligen är mest förtjust i skimlar…

#7 - Så blank och fin hon är! Hon ser ut och ha ett lika vackert och uttrycksfullt huvud som sin mamma ju. 
Tycker också det är skönt att vinterpälsen är fälld nu!!
God morgon!
Ska skynda mig till skolan strax i det fina vädret !
Sen ska jag ut och pröva brunstig Monia på Grafit :) Brunstar hon ska vi betäcka i morgon ! Hurra !
Trevlig torsdag !

God dag!
Här skiner solen och jag har redan varit ute och fixat stallet. Pratat lite med Lilleman och nu ska jag ta ut Loppan på ett träningspass på ridbanan, får se om jag hinner med Cirren också innan jobbet. Nä dags att gå ut igen det är ju synd att sitta inne i det fina vädret.
~Jag tror på ödet~
#7 Åh så fin hon är! Men var hon tvungen att kliva i hinken med vitfärg m frambenet?
Hälsn stolt farmor. Vädret i Halmstad är utmärkt.

Kanske ska färga frambenet om jag ska på utställning för Irländsk domare? Har hört att det förekommer på Irland……. 
#12 Japp. Hink m svart färg.

God Eftermiddag =)
Jobbat dubbelt upp idag, först en vanlig trappa (där jag fått klaogmål på "bristfällig" städning, men vad som inte är bra vet jag inte… Gör likadant som hos alla andra och det är ingen som klagar, alla brukar säga att vad rent och fint det blir!)
Sen åkte jag och började på en lägenhet som ska vara klar på tisdag. Glömde naturligtvis stegen (skyller på att det är 3 månader sen sist… ringrostig!) så jag får åka tillbaka i morgon och ta det jag inte nådde. Alla köksskåp är klara iallafall, bara tre kvar. Tur att de hade stadiga köksbänkar
och att jag har lite hyffsat ballans och inte så stora fötter 
Funderar på om jag ska baka bullar till lilla utflykten på lördag, varmt är det ju iallafall! Så degstackarn slipper sitta i bunken med mössa och halsduk och huttra som den brukar….
Gokväll!
För en kvart sen kom jag hem från stallet! Stack dit strax före 10 i förmiddags. Finns så mycket att göra. Skura och ösa ut Dimonas box, diska krubbor och hinkar, borsta hästar mm etc… Dagens godaste (sic!) gärning var nog i alla fall när jag tog Dimona och hennes kompis Lady till deras blivande sommarhage en stund för att de ska vänja in sig på gräset. Det var gott! Dimona åt så hon nästan blev andfådd
. Hinken med lusern och betfor orkade hon däremot inte äta upp ikväll. Så hennes godaste gärning idag blev att överlåta resterna till Lady 

God kväll på er!
Hemkommen efter några dagar i Skåne. Hade en tuff hemresa med tågbyte då X2000 gick sönder. Det fick bli långsamt intercitytåg istället, tokvarmt i vagnen, knökfullt och så ett rejält halsont som grädde på moset!
Betydligt trevligare var det att komma hem och se hela skrivbordet fullt av trevlig post. Ridsport, diverse paket och en gammal stambok från 1947! Mums! :-)

Jaha, nu så är Junior på kollo!
Han har skött sej utmärkt hela dagen. knallade rakt in i transporten och stod som ett ljus i 25 mil. Naturligtvis lycklig över en enorm,härlig hage innehållande allt man kan önska för ett gäng ynglingar.Tack Bullemor för resesällskapet!
#17 Tog du eller Bullemor några kort från kollot?

#19 Bullemor fotade, ja