God Morgon 9 maj 2008
Godmorgon. Ännu en strålande dag verkar det. Har röjt undan i köket och öppnat passkontoret en stund här på morgonkvisten, mina vanliga dagar räcker inte till just nu. Jag är ju inte bara mamma utan har ett heltidsarbete vid sidan av hästerierna oxå…
Ska försöka göra en kort och effektiv dag på jobbet och flexa hem till solen tidigt. Ska utfärda ett par djurförbud idag, lite krångliga saker sådant. Men bra att möjligheten finns. (Varför kan det inte vara lika enkelt att ge behövliga typer hustru- eller barnförbud??
Det är faktiskt enklare att vara miss-skött hund i det här landet, än d:o människa, tro mig…).
M

Strålande vackert här också
I dag är det fredag= massor att göra. Fyra hästar ska skos innan lunch. Sen planerar vi betessläpp för övriga gänget här. Decibel ska få träffa sin halvblodskompis "Britta" igen. Dom gick på bete ihop förra sommaren, så det blir nog ett kärt återseende
.
Carpe Diem!

Godmorgon! Här regnade det lite under morgonpromenaden men nu är det idel solsken. I dag blir det en kort arbetsdag. Ska ut till föräldrarna efter jobbet hämta trailern och ställa den nytvättad och fin hos AKW istället. Sen rullar jag vidare mot mina egna hästar och tittar till dom.
#0 Det är bra när djurskyddet fungerar och nog borde människoskyddet vara bra mycket bättre.
Ha det bra alla!
Morrn morrn!
Man känner redan hur varmt det ämnar bli idag. Härligt! Idag skall det tvättas och röjas lite, samt släpa mig ner på byn och göra lite improviserad shopping.
Dagens bild är från gårdagens hingstsläpp. Alla "kollo-barn" är inte med på bild, men nog ser man på uppsynen att det är busiga grabbar!
God förmiddag!
Visst är det väl fantastiskt så här års? Värme, grönska, ljust, inga flygfän (iaf inte så många), föl, osv.. Och betessläpp, bara en sådan sak!
Vi ska släppa gammelhingsten på bete med åtta stycken åringar i morgon. Äntligen! Det känns som att de längtat länge… Passar bra också eftersom den ena märren bör föla närmaste veckorna.
Hemarbete idag, fast meningen var att jag skulle jobba i skolmaten. Åkte på magsjuka i går kväll, så det blev inget bra. Nu får det bli pass istället.
Ha en kalasdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godda!
Här är det varmt! Nyss hemkommen fårn ett cowboy-uppdrag hos en bekant. Djurhälsovården skulle komma och ta prover på deras fjällkor (2 st) och den ena lilla kossan är mer vild än tam. Blev lite rodeo i stallet innan vi kunde surra fast henne.
Igår var det utställningsträning för alla tvåårsflickor. Maggie var först ut, och tyckte det hela var skittrist. Stå still däremot, det är hennes paradgren, som ett litet ljus. De andra små russinen var ganska duktiga, beroende på tamhetsgrad. Minst tam skötte sig faktiskt bäst. Mest tam försökte plöja ner sin visare (jag) i diket.
Hälsade på hos Madicken för en stund sedan också, hon var ganska glad men hade ont i benet. Trodde sedan att tre får var försvunna, men hittade dem bakom en sten, där de låg i njöt i skuggan.
Madicken Fröken, med beteskompanjoner.
Godmorgon!
Strålande solsken, har varit hos logopeden på morgonen och sedan hos Monia och Grafit som har gjort föl idag med!
Ska strax till polisen, sen ska jag åka och rida islandshäst ! :)
Trevlig Fredag !!

God dag i solskenet!
Idag har hästarna fått sina hovar filade och alla skötte sig bra, Lillemannen skötte sig nog bäst av allihop, står som ett ljus. Stolt matte!!!
Nu ska jag ut i solen och bättra på brännan lite grann.
~Jag tror på ödet~

God eftermiddag!
Hemma från jobbet nu, gjort klart lägenheten jag fick åka ifrån igår.
Har lämnat in bilen på verkstan också, i söndags brummade den mer än vanligt, och det har blivit värre o värre och idag gick det inte längre… det är något med ljuddämparen tror jag (jag å bilar alltså…) men det ska bli fixat iaf =) När jag fått den ska jag upp till Snörpa, hämta henne på betet, rida en kort sväng (kanske ihop med J och Bäbis?) och sen ska hon tvättas från topp till tå så hon är fin en stund imorgon iallafall =) Hon får stå inne i natt så jag garranterat får tag i henne i morgon….

God eftermiddag
Fortfarande ont i halsen och eländigt, men dagens ridlektion gick utmärkt. Nu ska jag försöka få i mig lite föda och sen ska jag ut i solen och njuta.
God eftermiddag!
Åkte hemifrån vid 7 i morse. Först till Granngården och köpa torvbalar till nya bäddens grund (har sedan halm över) och vidare ut till stallet. När jag nästan var framme så måste jag stanna för att fota tre konstiga fåglar (se bifogad bild).
Är det en stork?
Men de finns väl inte här uppe? Vet att de finns i Skåne. Någon ornitolog här inne?
Visst är det en Stork alltid! De finns här uppe, men väldigt sparsamt.
fortsättning på #10
När jag kom fram låg Dimona helt utslagen och sov i hagen. (I det gropigaste och hårdaste hörnet utan gräs,
men mitt i en höhög i a f.
Hon går ute på natten men får komma in på dagen för att sova och äta ordentligt.
Hon var så trött att hon knappt orkade lyfta upp huvudet när jag kom. Se bilden 

Även idag har hon och kompisen fått luncha på härligt, saftigt gräs i blivande sommarhagen. (När vi ska gå dit är hon minsann inte trött
) Jag ägnade också några timmar åt att ta bort mer taggtråd.
God eftermiddag!
Toppen väder här nere i de småländska skogarna. Dagen har gått åt till å bogsera hem bil å lokalisera felet…Så nu blir det byte av kylaren, trodde först det var vattenpumpen men icke. Ska ner å se till kusarna på betet ikväll å ge dem lite mat. Imorgon vankas det pysseldag i stallet me genomgång av sadlar, träns, seldon mm. Allt ska putsas å tvättas så det blänker!
#0 Visst är det märkligt att det finns bestämmelser för hur stor yta en häst behöver i box el. spiltmått och "gå-ute",men inte hur många människor det får bo i tex en lgh….vet ett ex där det vistades veckovis 2 vuxna o 3 barn i en 2:a….
Skrev ett långt inlägg där jag varnade AKW för storken, men det försvann i cyberrymden. #10 Fråga fru Ljungstorp vad som händer när man träffar den och sätter ut foto på nätet. Nu får du minsann se upp! 
Vi är funktionärer på orienteringstävling i Hedesunda. Det blir nog trevligt, men varmt! SMHI säger 23 grader och blå himmel. Jag sticker nu till Walsäng efter snabb macka.
Höet slut, vilket kan innebära snabbt betessläpp eller att ta reservlagret av annan leverantör. Ordinarie leverantör kan inte störas för dottern konfirmeras och förberedelser pågår.
Ha det bra i solen!

#17 Penny har blivit ännu vackrare på bara en vecka! 

#18 sista pälsen har trillat…..
#18 Penny har ALLTID varit vacker.
. Man ska inte döma hästen efter håren (utom när det gäller Irish Cob
, dom får poäng för sånt).
#20 Jag skrev inte att hon inte var vacker! Jag skrev att hon blivit ännu vackrare. Och det bara sedan förra helgen när jag såg henne irl sist. 

). Men inte då, hon gick i trädgården med magen i vädr… hm i backen.