Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 685 ggr
ambo
0

God Morgon 2008-05-10

Uppe med tuppen, vi ska till Mälarhöjdens gassiga platå och tävla idag. Ponnyn blev utställningsren igår, schamponerad prixis överallt..han tyckte det var skönt i solen!

RC71
0

Lycka ill ambo! Har varit vaken en timme här. Åter en fantastisk morgon här med strålande väder Glad I dag ska jag serva hästtransorten lite på förmiddagen. Om tiden räcker till tar jag en tur till Strömsholm på eftermiddagen och hejar på mina kunders hästar. Treårstesterna börjar i dag…

Ha en bra dag alla! Glad

AKWIK
0

Godmorgon!

Har också varit uppe länge, ivrig på att åka ut till stallet! Svårt att inte vakna tidigt i detta solsken. Men jag behärskar mig och läser morgontidningen istället.

Lycka till ambo! Glad

Tittut
0

Hej och hå!

Vi kör iväg våra unghingstar och gamlingen på bete idag. En gick ifs redan igår, men resten av gänget kommer ner från Dalarna idag.

Sedan blir det till att möblera hagar härhemma, och kanske hinna med att riva i lite rabatter framåt kvällen. Det växer!

Ha en fin dag alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon

Strålande väder även här. Jag ska dra igång ett brödbak nu på morgonen och senare ska jag skjutsa modern till stationen och förbereda det sista inför morgondagen. Annars har jag planerat in en lugn dag. Grillpremiär på kvällen.

MrsM
0

Härlig försommarmorgon i Halland.

Har numera en försärkt havsutsikt från köket. Förutom havet och allt annat vackert syns en grå häst långt därnere, med en liten svart prick ikring sig som far runt kors o tvärsGlad - Flash och dotter.En riktig liten gudagåva den där lilla.

Dricker kaffe o läser morgontidning på terrassen, hunden Meja o jag. Vi ska bara ha det lugnt idag.

Spader-EliN
0

God morgon!

ska till stallet å rida dressyr om en stund :) härligt å rida ute på fältet :)

colleen
0

Go förmiddag!

Solen skiner idag också, helt underbart. Så nu ska jag ge mig ut istället för att sitta inne.

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Här på mellersta östkusten har vi nu 24 grader! Cool

ambo
0

hej igen

Maja dubbelnollade bägge klasserna igen tiden räckte till 6a Lätt B och 8a Lätt C Skrattande nu börjar hon bli bortskämd o vill bara ha färgade rosetter,,själv är man ju hjellycklig när hon får plaketter o allt!

Gud vilken fin ponny!!!! i love him Han river eller stoppar aldrig nuförtiden bara mal och mal..

varmt däruppe på platån som förgården till dantes inferno typ

AKWIK
0

#9 Grattis till er alla! Glad

Purgatorium m a o Förvånad

RC71
0

#9 Gratulerar! Glad

ambo
0

tackar!!!

SkrattandeGlad 

hans svans var kritvit idag!! just nu går han i hagen på kvällen då Maja o hennes kompis ska tälta i natt utanför stallet..får se hur det går! Det är en gammal tradition som nu ska testas..så hon ska mocka o göra allt övrigt ikväll!

Här väntar jag på den hemkörda pizzan till oss övriga..

förlåt mitt obildade..purgatorium..min pappa skulle ha ett svar direkt om jag ringde han vet ALLT som är värt att veta..men, please tell me..!

AKWIK
0

#12 Inferno=helvetet, Purgatorium=skärselden(förgården till infernot), Paradiso = paradiset , ur Dante Aligieris Divina Commedia (Den gudomliga komedien) från 1300-talet. Klassiskt mästerverk som rekommenderas! Glad

ambo
0

imponerad!! är jag!!Förvånad av ditt kunnande!

AKWIK
0

#14 Tja… Olika människor kan olika saker. Jag kan inget om fåglar.. eller växter.. eller bilar…  ja,listan kan ju göras lång Skrattande

RC71
0

#12 Tur du frågade ang dom konstiga orden. Vill ju inte verka obildad….CoolGenerad

walsan
0

Vad roligt att det går så bra Ambo!

Här har förstås också solen strålat och värmen varit otrolig! Alla fyra connemarorna som går att rida på har ridits idag även om Ferros ännu bara skrittar. Sista höet har hämtats i trailern och kanske var det onödigt med en ny laddning när allt är så växande. Vill bara vara försäkrad om att vi kan blanda upp med det kraftiga försommargräset. En fin dag till ska vi visst få, men sedan kommer kylan åter vad jag förstår.

Förstås har vi grillat och till det melonsallad med soltorkade tomater, oliver rödlök mm, mums. Då klockan 18 började värmen dala och det var "bara" några grader över 20. Man blir bortskämd.

AKWIK
0

Här är det fortfarande varmt! 19,2 Glad

MrsM
0

Vi har haft en härlig kväll på terassen. Öl och tapas och solnedgång. Inte dumt alls. Ska nu packa ihop morgondagens utrustning. Avfärd kl 6.

Lill-Stig rapporteras ha använt husse Ove som trampolin (Förvånad) när vattenslagen kom fram under bad-processen inför morgondagens treårstest. Oj. Alice har badat sina båda ägare… Suck. Mina barnbarn gillar INTE vatten… Brås på farmor.

Ska bli kul att se de tre Mia-barnen imon. Stig, Stina och Alice. Håll tummarna för oss, det kan behövas.

M

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Dagen har varit innehållsrik! Imorse var jag i mitt stall, mockade och fixade med Bantarkungens alla höpåsar osv osv filmjölk o müsli och allt annat lull-lull. Monia fick även hon sin box mockade, men hon blir inte bjuden på fil eller müsli, hon får finna sig med korn! Skrattande

Sen bar det av till Solvalla och ponnytravtävlingar. Tyvärr halkade våran ponny i stallgången precis innan värmningen så han ströks i sitt lopp för hälta Ledsen men våran 3 åring kvalade på fina 2.25.9 jätteduktig var hon! Glad

Sen var det ut till Fors Gård och rida Dama frá Kirkjubae, gick jättebra, jag börjar hitta tillbaka till ridningen efter 4 år i sulkyn ! Kul! Cool

Sen hade jag kvällsfodringen, i 3 timmar - den ni! Mycket skitsnack i stallet blev det istället Räcka ut tungan och hjälpte Siri med förberedelserna för hopptävlingarna imorgon! Var mycket trevligt.

Men nu är jag hemma igen och ska snart avsluta dagen ! imr ska sambon spela golf så jag blir ensam i stallet, fast det ska köras shettis och betäcka Monia, så jag har nog fullt upp!

Godnatt!

Murgard
0

Har ikväll haft all anledning att vara nöjd med valet av ras… igen!   Tillsammans med make och hundar lade jag ut foder nere i stallet, sedan fortsatte vi ner mot sjön.  Vid leddet stod snart 3-årige Dusty och proppsade på att få följa med,- och vem kan motstå en sammetslen blick?   Väl framme vid vår å korsas stigen av en träbro, utan räcken. Inför  3 meter smal träbro kan många hästar bli aningen konfunderade. Dusty tittade på när jag gick fram och åter på bron några ggr, sedan följde han lugnt efter.  DET tycker jag är bra psyke.  Han har aldrig gått där tidigare, och har tyvärr inte fått så mkt stimulans i våra flyttförberedelser.   Första visning idag…