Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 732 ggr
colleen
0

God Morgon 2008-05-11

Ännu en solig härlig dag. Jag ska iväg till Ölmstad och titta på 3-årstest idag, men först hade jag tänkt hinna fixa iordning stallet och en hage.

~Jag tror på ödet~

walsan
0

Godmorgon!

Här dröjde det innan någon hängde på låset efter Coleen. Har månne alla rusat ut i sommarsolen. Man måste passa på, för här ser det i alla fall ut att bli svalt och kanske t o m frostnätter till veckan. Följer SMHI:s väderprognoser. Kanske man kan hoppas på lite regn, vilket trots allt behövs nu? Det fanns i prognosen tidigare… Redan 18 grader ialla fall och varmare lär det bli. Shorts och linne.

Stängsling av hagar är det som gäller.Sonen ska väg på studentryssning till Åbo. Hrm… Hoppas det blir bra! Här fortsätter vi alla omflyttningar till beteshagar för att vänja in på grönt. Det är väl klart, men frågan är om man ska låta dem gå kvar när det nu ska bli så mycket kallare nätter?

Hur gör ni som släppt ut på bete om det blir kallgrader och det inte finns ligghalll? Dom klarar ju sig egentligen.

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Tidigt uppe för att vara jag en helgmorgon utan väckarklockaGlad, vaknade redan kl 7 pigg och glad. Har bara termometer i solen och den visar 29 graderKyss. Ska ut till föräldrarna snart och tigga till mig frukost, tvätta nya bilen och ta med mig trailern till AKW sen blir det stallet.

Ha det bra i solskenet!

Tittut
0

hej svejs!

Här är det högsommar som tidigare dagar. Nu ska vi märka lammen och sedan ska jag åka och kolla in gossarna på kollot.

Det lär väl inte bli svårt att få den här dagen att gå heller…

Sola varligt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

God morgon!
Tog lite sovmorgon, sambon åkte o spelade moderatbandy redan vid 8a snåret. Galen som han är. Ska snart bege mig till stallet och göra dagens sysslor, måste fylla på torv till båda hästarna, sen ska Monia betäckas igen och graffes hönät ska fyllas! mycket o göra denna dag!

Enligt min blogg, 20,6 grader ute! 

Trevlig söndag

ambo
0

handla mat osv trista beting..klippa gräs mm..sen ut o kolla hur tälterskorna haft det i stallet.. Cool

monsterpony
0

God eftermiddag på er!

Hemkommen och utmattad efter Ölmstads-aktiviteterna. Förkylningen har dessutom slagit till på allvar, så jag känner mig inte helt på topp. Får återkomma med rapport lite senare.

Akerberg
0

God Kväll alla =)

Kom aldeles nyssens hem från stugan. Har ridit en sväng på Kreles idag, han skötte sig utmärkt =) Vi har dessutom blivit fotograferade två gånger ute i skogen av främmande människor som tyckt att han är fin och som vill ta kort =O  Han blev nästan lite odrägligt mallig efter det Oskyldig

RC71
0

God afton

Varit ute hela dagen och blivit solbränd på näsan Cool Fixat klart det sista med transporten, smörjt och vaxat. Så nu är den vårfin! Glad Fölen leker för fullt på betet och allt är lugnt i alla hagar.

MrsM
0

Godnatt får det väl bli här. Fullt fart iväg t Ölmstad tidigt imorse. Mina "barnbarn" skötte sig utmärkt alla tre, solen sken och det blev en riktigt trevlig dagGlad.

Akerberg
0

Säger god natt och avslutar med en bild från igår.  Ni får hålla till godo med Snörpa trots att hon inte är en connemara, men den enda maran som var anmäld var struken…

RC71
0

Så här såg det ut hos Penny och Decibel i dagGlad

RC71
0

Gott om mat…

Sixi
0

Fine hester og fine beiterGlad Decibel ser utrolig flott ut, og godt utviklet! og Penny vakker som alltidKyss

RC71
0

#13 Tack! Glad Jo Decibel har ju som bekant en mor som mjölkar för två, så hennes barn brukar vara välväxta. Glad

Murgard
0

#1 Det är inte så ofta gräset vuxit till sig så pass bra så tidigt som i år. Men nu skulle det väl egentligen gå att släppa dem dygnet om. Avvaktar till nästa varma period…  (pjåsk)!           Jag brukar ta in dem om det är kallt och regnar, så dom får sova torrt och vila lite. Nära mellan stallar och bete.     Är det kallt utan nederbörd går det väl ingen nöd på dem.