God morgon 2008-05-12
Dags för ny jobbarvecka igen. Det är fortfarande ganska varmt ute men molnigt så vi får se om solen tittar fram idag också eller om den tagit semester igen.
Ska snart iväg till jobbet. Ha en fin dag.
~Jag tror på ödet~

Godmorgon! Här skiner solen men det blåser en rätt kall nordanvind. Är igång på jobbet och i kväll ska jag ut till stallet en sväng, annars händer det nog inte så mycket.
Ha det bra alla!
Soligt men kallt här också. Gårdagkvällens 16 grader i skuggan är ersatta med 6.4.
Hemarbete hela dagen. Vad gör ni en dag som idag?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Soligt och blåsigt. Jobbardag väntar. Får se vad tiden räcker till för övrigt.
Godmorgon!
uppe med tuppen, sambon jobbar 06.00 - 14.00, skolvecka är det igen, SUCK !! Jag är så less på det att det finns inte. Ska försöka att bada åsnan idag, hon är så nedrans skitig !!
Trevlig måndag
Godmorgon. En ljummen o skön morgon. Tog tåget idag och fick en fin promenad längs kajen och tittade på alla fritidsbåtar som börjar dyka upp efter vintern.
En vanlig dag på jobbet väntar - dvs man vet inte vad som kommer att dyka upp. Ska reda ut ett par djurskyddsärenden. Upphör aldrig att förvånas över hur folk kan samla på sig katter….
Småmyser lite över framgångarna med Mamma Mias avkommor igår. Sånt gör det roligt att avla vidare. Ha en bra dag.
M
Morrn!
Här är det kallt, blåsigt men strålande solsken! Sitter och tittar på min högdräktiga katta, som ser ut som en basketboll med tandpetsben. Undrar när hon ska klämma ur sig ungarna.
Ska till hästarna snart och titta till dem, och sedan blir det plugg för hela slanten.
Ha en bra dag!

God morgon
Soligt kallt och blåstigt var det här och jag snörvlar vidare med min förkylning.

God dag, ganska molnigt, blåser som 17 och rätt kallt idag. Har jobbat nu på förmiddagen och ska bara äta något innan jag giver mig vidare till Snörpa. Ska tala om för henne hur duktig hon var i lördags och sen ska vi rida en liten sväng tänkte jag. Sen är det dags att tömma boxen inför storstädningen
Var med sonen till tandläkaren på förmiddagen och åt sen lunch bestående av grill-resterna från helgen. Har gjort en Rabarberpaj a' la' RC71 som skall njutas till efterätt ikväll. Vackert men blåsigt här med men tvätten torkar snabbt iallafall:)
God eftermiddag!
Har varit i stallet och konstaterat att det inte dröjer länge innan första fölet kommer. Shettis-stoet har vaxproppar och har läckt lite mjölk. Bäckenbanden var dock inte så slappa som väntat. Jag kommer väl vakna supertidigt i morgon för jag är så ivrig att få höra om det kommit ngt föl i natt.
Blev idag uppringd av ordf. i en ornitologisk förening ang. storken! Se Godmorgon 9 maj. Jag mailade bilden till lokalblaskan och idag kom den i tryck
.

Asså, de dära storkarna åkte ju jag också förbi! Tre stycken var det då, ute på en åker längs grusvägen som leder fram till kyrkoruinen. Man borde alltså tagit kort, och fått vara med i tidningen!

#10 Gratulerar! Fick du "hittelön" ? 
#11 Just de storkarna var det! Varför tog du då inget kort? 
#12 Tror inte det. Har inte själv sett bilden (prenumererar på annan morgontidning
)
Nja, mitt bilsällskap tyckte det var onödigt, och vi hade en tid i Norrtälje att passa. Fast mina eventuella mobilbilder hade inte fått vara med i tidningen ändå, tror jag…

God kväll! Dagen har avlöpt utan några större bekymmer. Här är fortfarande vackert men kyligt. Har varit huslig och planterat blommor och fått gräset klippt. Nu ska jag gå ut och möta upp en fru till Cedrick 
#16 Vilken fin byggnad och omgivning!

#16 Vackert! 

#10 Jag såg storken i tidningen! Tjoade glatt till min ena kollega -kolla AKW´s stork!

#16 Wow!