God morgon 2008-05-13
Idag var det riktigt kyligt ute, men solen är på väg upp så kanske det blir en lite varmare dag igen. Det är inte så mycket moln på himlen i alla fall. Jag har varit ute och fodrat, ska äta frukost nu sen släppa ut hästarna och därefter åka iväg till jobbet.
Hoppas alla får en fin dag!
~Jag tror på ödet~
Sol och vackert, men fortfarande ganska kallt.
Ska sätta fart och väcka barnen. Det är jobb på brädgården idag, så det är bäst att sätta fart.
Ha det gott!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon! Soligt men lite kyligt. Jobb som vanligt.
I kväll ska jag åka och prova ut min dressyrsadel på en kompis häst. Om den passar både häst och ryttare hoppas jag få den såld. Älskar sadeln men jag behöver egentligen en med smalare midja för mitt skadade bäcken. Den dagen jag eventuellt tar upp dressyrridandet igen får jag köpa en ny… onödigt med grejjor som bara samlar damm!
Ha det bra alla!
Kallt här med. Ambo fick en genomkörare me kiropraktor igår, han har tendens få spändhet höger bak pga lite sne i högra SI-leden. Kan ha gått omkull el dylikt tidigare. På sikt kommer det märkas mindre o mindre med fler muskler. han blev helt sömnig o avspänd efteråt..han blir spänd utåt svansroten oxå fast nu har vi lyckats massera bort det själva. han har flera kotor fler i svansen än vanligt dvs en extra lång svansrot! lite udda.
Förklaring till att han vill knäa ner vänster fram vid skoning och är jobbig sko höger bak, dvs tar emot att lyfta högt. som kiropr sa så är han ung ochhar ännu ej full muskelstyrka så det kommer bli bättre o bättre.

God morgon
Kallt och soligt här också. Förkylningen verkar något bättre idag. Jag känner mig riktigt mänsklig. Med lite tur har den vänt. Jag brukar ändå inte tillåta mina förkylningar att pågå längre än en vecka, så den borde snart, per definition, vara över.

Godmorgon!
På väg till en heldag på traktens seminstation. Fölkorrigering, skoning och verkning väntar.
Ha en bra dag alla! 
Jag glömde ju skriva att min LILLEbror fyller 20 år idag!
Grattis Johan !
Ah jag vet, Johan och Johanna, min pappa tyckte det var jätteroligt..
# 6 Snyggis! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God dag alla =) Har jobbat hela förmiddagen, fått ett nytt ställe idag med. Stoooooort var det! Funderar på hur jag ska hinna allt.. eller rättare sagt orka! Hinner gör man ju men man orkar ju inte städa hur länge som helst… Sen får man ju Snörpaabstinens också

Kallt idag med, 6 grader när jag cyklade iväg i morse, vantarna åkte på igen…

#9 Glad häst, -- och ryttare!

God dagens!
Har precis satt i mig en gigantisk sallad (som jag glömde på diskbänken i två timmar för att svara på telefonsamtal och mejl, men den var god ändå).
Har tagit mig ledigt från skolan idag och flyttat hästar till olika hagar. Det är kallt ute, så än har inte mycket blivit gjort, men å andra sidan skulle jag sitta inne och plugga idag…vilket jag iof inte heller har gjort. Ska strax ut och hjälpa min medryttare som jag tänkte lura upp på alla fyra ridbara hästar idag:) Kameran ska laddas för att fota åt spekulanter…
God eftermiddag
Nu är hon borta, Madicken Fröken. Hon var helt lugn, stod med huvudet i mathinken och var sen bara borta. Känns skönt att hon inte behöver lida mer. Säger som nödslaktaren sa, "Det är värst för oss människor"
Så min dag blev inte så rolig. Nu är det Maggie som får ta över sin mors fana, och förhoppningsvis bära den med ära.

Vad sorgligt Madicken. Tröstkramar från mig.
~Jag tror på ödet~

{{{MadickenII}}} :-(
hade just skrivit ett långt inlägg när jag tryckte på fel tangent och allt försvann.
#12 RIP, lilla Madicken..
Sov gott Madicken, stryrkekramar till matte
Jag for ut till stallet igår kväll och fick vara "fölmorska". Klockan 19.40 kom, efter lite hjälp, en shettishingst ut. Piggelin med en gång! Stod upp inom några minuter och galopperade runt sin mamma i boxen innan han fyllt tre timmar! 
Mamman var lite tröttare men hon piggnade till vartefter. Idag har de varit ute ett par timmar på förmiddagen och då galopperade han runt så mamman knappt hann med. 
Dimona som såg fölet gå förbi i stallgången galopperade också runt i boxen och gnäggade, så exalterad av den lille. Hade hon kunnat, så hade hon nog knyckt honom! 

#12 Så oerhört sorgligt! Jag hoppas verkligen Maggie kan bli en värdig efterträdare.

#12 Så sorgligt Madicken, nu slipper hon iaf ha ont längre…

#17 Vad skönt att allt gick bra
. Kommer inom kort och tittar på underverket!

#19 Jag tyckte väl att det såg ut som konstiga shettisar… ;-)

#23 Vem är det du rider?

#23 Fin!

#26 Kände igen hästen men ej ryttaren…
#26 Jag tittade inte så noga på ryttaren utan bara antog att det var du
. Men nu förstår jag att det ju var medryttaren som du nämnde tidigare. Jackie ser jättefin ut. Den där färgen hon har nu tycker jag är underbar.