Stora grilltråden!
Sommaren är så gott som här, och säker är det flera som haft grillpremiär redan. Dela med er av era smaskigaste grillmenyer, goda tillbehör och såser 
Hälsning Lotta (grillfantast!)
Grilla Halomi ost (stavas det så) tillsammans med grönsaker och så tzatziki till det ! SMASKENS!

Idag har vi grillat hamburgare… och igår grillade vi cajunmarinerad kycklingfilé (+ klyftpotatis i ugnen inne)
Halumiost (stavas det så?) är också min favorit, men det tas som apteitretare när man grillar…
Sedan gillar jag lite vanligt grillkött, tex kyckling eller fläskkarée, grillade champignoner dränkta i soya och honung, med lite rödlök, grillade tomater. oskalade potatisklyftor med timjan, bearnaisesås utblandad med turkisk yoghurt och sedan sallad med melon och kanske lite soltorkade tomater till.

#3 Hur gör man med osten?
Man skär den i halvcentimeter tjocka skivor och bara lägger skivorna på grillgallret (modell tätare nät, för annars får då jag den att falla mellan). Så ska den bli lite gyllene och sedan äter jag den rakt av. Man kan förstås som RC 70 äta till maten eller som huvudingrediens. Utmärkt ersättning för kött om man är vegetarian.

#5 Ok . Ska prova vid tillfälle 
vi kör oftast fläskkarré som först legat i marinad..med mango chutney, ris och en fräsch sallad med massor av fetaost torkade tomater mm..
Det låter gott. Är det egen Mango Chutney, eller köpt?

#7 Mums!
Förra året gjorde jag ett foliepaket med färsk röding fylld med charlottenlök ,citron och färska örter, och så en klick smör,salt o peppar. Fick puttra på grillen ca 20 minuter. Färskpotatis och kall sås med dill till. Blev jättegott!
I fredags blev det karreskivor marinerade i smokey honey marinad. Också gott.
#9 Vad är Smokey Honey marinad?
Jag blir ju bara så grillsugen… Körde te & smörgås ikväll. Fjuttigt när man läser detta…

#10 SantaMaria, färdig på påse
Ja, jätteenkelt!
Passar till fläskkött
#10 Låter som e: Smokey Duncan u: Honey Marina
Ja, jag är connemarafreak 

#8 köpt…green label tror jag den heter..köper oxå färdiga påsar men kryddar till me klick honung, vitlöksklyftor mm
don't forget the wine…
#9 lät ju oxå göttgöttegigöttgött
Glöm inte bort alla smarriga efterätter man kan göra på grillen…ex folieknyten med färsk frukt (jordgubbar, melon, annanasmm) riven choklad å lite cocos….och varför inte grilla lite marshmallos oxå! Mmmmm….va gott 

#16 Ja,oj ja!
Sen ett väl kylt dessertvin till det….