Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 6524 ggr
RC70
0

Monia är betäckt !

Jajamen, här i Haninge slog det gnistor om Grafit och Monia idag.

På förmiddagen visade vi Monia på Grafit, hon visade inga tecken alls på att vilja ha någon fölunge. Så diskuterade vi i stallet om vi skulle släppa dem i varsin hage bredvid varandra några timmar..

Sagt och gjort. Grafit fick stå i den mindre delen av hagen och Monia i den större. Grafit gjorde riktiga försök att vara snyggast i hela världen men inte förrän han lyckades skrämma Monia så utbrister min kompis
"skvätte hon inte nu?"
jag hann inte se, men sen plötsligt stod de nos i nos, och visst brunstade Monia!!

Efter lite vackert uppvaktande så släppte jag ut Grafit ur hans hydda, även fast han inte fattade att det var öppet så gjorde Monia det och smet in till honom och VIPS så var där en betäckning !
Grafit alldeles lös för första gången i sitt liv ! Han skötte sig exemplariskt !

Så brunstsprutan funkade alldeles utmärkt !

tjoffsan
0

Vad spännande! Mitt sto stod hos hingst två månader 2005, sen fick de ta ut vet som sprutade i gång brunt. Sen kunde hon betäckas efter några dagar. Så visst gör den nytta.

Hoppas att du får ett fint litet föl nästa vår.

monsterpony
0

Hoppas att det blir ett riktigt fint föl i resultat åt dig. En brunskimmel borde det väl bli… ;-)

RC70
0

#2 Tackar tackar !

det blir nog en brun ! :)

Bullemor
0

Oj! Så bra att de fick till det, men hade ni planerat att köra fribetäckning, eller blev det bara så?

Hoppas att det "tar sig" nu.

RC70
0

#4 vi hade väl inte tänkte fribetäckning ifrån början, men grafit var så städad och lugn så det bidde bäst så :)

Carduus
0

Då får vi hoppas att det tar sig nu då. Härligt mad gamla kloka hingstar som vet att ta det lugntGlad.

RC70
0

Grafit har betäckt Monia för andra gången idag ! Han skötte sig utmärkt idag med, han trillade nästan av första gången för han var lite ivrig och fick inte riktigt till det. Men han klev av, sansade sig och prövade igen och då gick det hela vägen ! Glad

Nu får de vila tills på söndag!

Maria-Kavat
0

Vad skönt att det gått bra! Härligt me en så cool hingst, det får du vara stolt överGlad Hoppas det tar sig och resulterar i en "mini-graffe" som du önskar dig!

walsan
0

Det var ju fint att det verkar gå bra med steg 1 eller kanske 2. Vi har inte bestämt säkert om vi ska betäcka Rebecca i år, men förmodligen.

Lycka till!

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Betäckning nummer 3!

VARNING ! HÄSTPORR Flört

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är hon färdig betäckt och ska undersökas 29 Maj vid 09:00. Wish me luck !

Covergirl
0

Jag håller mina tummar för er alla tre Kyss