Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1280 ggr
hllw
0

God morgon! 17/5-08

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passar på eftersom jag garanterat är först här idag.

Inte meningen alls att vara uppe så här tidigt en lördagmorgon, men katten fick fnatt under min säng och vägrade gå ut, så nu inväntar jag en ny omgång av trötthet…

Idag planeras klubbtävling i hoppning för Jackie och medryttaren. Ska bli riktigt kul att se! Sen blir det 3-årsridning och förhoppningsvis en del plugg (så får jag chansen att vila min skadade ljumske). 

Ha en bra lördag!

AKWIK
0

morrn

Dimona, som bara har ca 4 veckor kvar till beräknad nedkomst, har jobbigt att vända sig på hårt underlag. Står inne sedan torsdag morgon. Ingen hov-värme, digitalpuls eller andra fångsymptom. Men visst är det fång. Gråter

Min farmor dog igår också Gråter

Tittut
0

Jag skickar en tanke till dig AKW! Hoppas du får en bra dag, trots allt!

Jag ska vara kontrollant på veteranbilsrally hela dagen, så hoppas det inte regnar. Grått och trist just nu.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ELS
0

God morgon

Nej vad tråkigt AKWLedsenGråter  Har hon fått någon behandling? Blev hon dålig Torsdag morgonär det nog försent att sonda i Paraffinolja som kan vara idé att göra precis då man uppräcker minsta symptom. Hon borde väl ha/haft  någon förstärkt puls om det är fång? Det bästa sättet att kontrollera om man är osäker och har diffusa symptom är i och för sig att vända tvärt på hårt underlag precis som du gjort för att se hur hästen vänder.

Hoppas det går bra och att hon redan är bättre!

Det verkar vara en hel del fångfall nu. Jag betraktar numera gräset som "livsfarligt" den här årstiden…..

RC70
0

#1 ! NEJ !! Gud va tråkigt ! Lider med dig !!
Jag rekomenderar A-fil, i mängder !!

Jag ska upp o åka till stallet, ska beta lite med Monia och Graffe för säkerhetsskull. Graffe har inga varma hovar o ingen digitalpuls (vart har den tagit vägen) men han haltar lite i hagen ibland !

Hoppas hoppas AKW att hon blir bättre !!!

ambo
0

Oj tråkigt för dej, hoppas hon blir bättre!

MadickenII
0

Nej, men fy vad trist AKW! Fång som är en så lömsk sjukdom, och särskilt på ett dräktigt sto. Har hört om flera fall av fång på högdräktiga märrar i år, kan det ha och göra med den mystiska vintern kanske? Hoppas att ni kan få bukt med det snabbt, så hon inte behöver stå inne när fölet väl kommer ut.

Tänker på både dig och Dimona!

Ska idag vara hästvakt åt inte bara mina egna odågor utan även mina bekantingars som är och tävlar i Skara. Fyra hästar på ett ställe och sex på ett annat, samt fyra hemma. En är dessutom fölningsfärdig! Hoppas att hon kan knipa tills ägarna kommer hem igen.

Covergirl
0

Väldigt beklagligt! Hoppas att det blir bättre. (Inte för att det tröstar dig så mycket men vi har trolig fång på ett halvblodssto hemma hos mina föräldrar. Även hon dräktig Ledsen )

Min dag började med att någon tjej utskickad från CityGross plingade på dörren med en frukostpåse. Tackar så mycket sa både jag och pojkvännen. Den innehöll två sådana där franskbröd, lite skinka, lite ost, två små förpackningar med margarin, två juiceförpackningar, två små yoghurtar samt två påsar bryggkaffe.

Sen har vi myst en hel del och sett på Desperate housewives. Ska gå iväg till stallet alldeles strax.
Idag väntar kolla-masken-fixande, ridning av en häst, mockande samt insläpp. Ikväll är det kvällsfodring också.

Cinna är iväg på fälttävlan vid Ekenäs slott. Efter dressyr och banhoppning ligger hon trea så nu håller vi tummarna inför terrängen Glad

walsan
0

Vad tråkigt AKW! Hoppas att det ändå kan bli bättre. Gräset är ju inte lika starkt senare, men…

Maria-Kavat
0

#1 Usch vad tråkigt…hoppas det löser sig å blir bättre.

Idag blev det träff i stallet me medryttartjejern. Pratades vid å kikade på kusarna, de skulle ta en tur ut i skogen. Härligt! Hundvakt åt kusinens hund, så det blev dubbla rundor idag. Ingen hitt att gå me min å den hunden. Ska sätta in hamburgerbrödet i ugnen å fixa ihop färsen…mmm så himla gott å göra de själv! Ha en trevlig kväll alla!

Murgard
0

Åh, så ledsamt, AKW!  Vet tyvärr alltför väl hur det känns!   Tur att Dimona är i goda händer!  Beklagar sorgen efter din farmor.

Här snöar det för fullt!  Rena julvyn därute. Det kommer att klarna upp under natten och då blir det ju troligen kallare också. USCH!

Har idag hållt oss hemifrån drygt 4 tim. Börjar bli van vid att ha besök utan att själv vara hemma nu.

Var vid vår kommande bostad och småfixade lite, samt lagade lunch tillsammmans med mor.

Dags att ta in hästarna så dom slipper bli frostskadade.         Jag har f.ö. en härlig träningsvärk under uppseglande efter gårdagens ridtur  Glad

AKWIK
0

Sonen är i Gävle och tävlar i friidrott och jag har fått rapporter om att det är ett förfärligt väder! Hans pappa sitter i bilen och fryser och har inte ens kunnat titta på. Stackars sonen! Jag får väl kolla upp i huskurs-tråden vad jag ska införskaffa till honom när han nu i veckan antagligen kommer vara förkyld. Ledsen Jag får hoppas att resan i a f ger utdelning i en medalj Glad. Måste ringa och fråga nu…..

AKWIK
0

Ett guld i spjut blev det Glad

AKWIK
0

Oj! Glömde berätta att jag följde med Carduus och tittade på Carduus på bete! ( Fundersam konstigt det blev, men ni fattar va?) Han var inte så hög, men jättefin, nyfiken och go Kyss. Hans ett år yngre hingstkompisar var också rara!

Visst är det väl kul med unghästar? Kyss

PS. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Annars hade ni också fått se dem.

Murgard
0

#13 Ja, unghästar är en av livets mening!