Godmorgon 18 maj
Godmorgon!
Nu har det slutat regna men det blåser fortfarande! Våra hästar frös igår, men tack och lov fick vi in alla hästarna även lösdriftarna i lä och regnskydd i går kväll. Treåringarna Ferros och Fender är tänkta att komma hem till ängen bakom vårt hus och fungera gräsklippare. Det känns skönt att ha uppsikt över Ferros. Han har aldrig gått ut ur en hage, men han blir ju äldre och så att säga mer angelägen när brunstiga ston passerar. Här har vi en bit till nästa hage och inga rider förbi.
Idag åker jag till Finland för en konferens. Kommer åter tisdag kväll. Jag vill hellre vara hemma särskilt under söndgen.
Murgard! Måste kännas märkligt med snön.
Men vad tycker du nu om ordspråket "Omväxling förnöjer"? Inte alltid va? 
Ja, tre stycken godmornar. Sekundrarna var på min sida, men det var bara för att jag la ut inlägget innan jag fick på glasögonen. Så fick jag också gå in i efterhand och redigera inlägg…
Hos oss kom det snöflingor, men inga flingor stannade kvar. Men värsta vädret var det. Inget är så hemskt som snöblandat regn och kraftig blåst.

Skrev ett lång inlägg som försvann 
Godmorgon hur som helst!
#3 Jag gör också sådär ibland, dvs så att inlägget försinner. Kommer på något jag vill titta på i ett annat inlägg och då försvinner mitt eget. Och inte går det att backa till det heller.
Godmorgon!
Det var värst vad många morgonpigga det fanns på en gång idag då
. Har varit ute och hjälpt en nykalvad dam som behövde lite kalk. Hon låg så fint i morgonsolen på ett bete med fin utsikt, så det var rena nöjestrippen.
På väg ut till Bregott-damerna igen. Nån har ont ifoten och några har bekymmer med "bysten". Som vanligt m a o.
Ha en bra dag!
Godmorgon!
Hjälp i vilken tråd ska man skriva ?
Ska iväg till stallet nu, ska med en tjej i stallet på SM-kval i Sigtuna!
Trevlig söndag!

Jag startade min dag med morgonfodring och utsläpp. Går tämligen kvickt när flera av hästarna inte får något morgonhö utan bara kraftfoder och betfor.
Ridit lite dressyr innanför travbaneovalen har jag också gjort. Chiva skötte sig fint idag trots att hon är brunstig som få. Igår stannade hon utanför Plutos hage och skvätte lite. Pluto den stackaren höll på att krevera. (Pluto är en av stallets hingstar.)
Peia och Chiva fick gå ihop idag. De bryr sig inte om varandra mer än att Chiva jagar Peia ibland. Peia är dock svårjagad för hon äter mkt hellre. Man kan lätt tro att Peia är 16-åringen och Chiva 3-åringen 
Nu ska jag duscha, mysa med pojkvännen, äta och sen skicka iväg pojkvännen till Arvidsjaur igen.
Jobba ska jag också göra vilket jag inte alls är sugen på.
Vädret är iaf bra även om det var lite kyligt och blåsigt vid 7-snåret. Nu strålar solen från en blå himmel och termometern visar 11 grader.
Skitväder rent ut sagt! blåser huggorm kombinerat med perioder av duggregn. Känner mig lite ur fas idag så jag planerar att göra så lite som möjligt. Måste dock komma ihåg att anmäla till en hundutställning innan tiden går ut, bäst att göra det direkt!

God morgon
Här är det kallt och regnar.
I dag ska jag ut och träningsåka trailer med 3-åringen " Lillan" Har lasttränat i veckan och hon springer glatt in in i transporten för den är så spännande. Hon står sedan fint inne tills jag säger till att hon får gå ut, backar fint och går gärna in igen direkt. Hon är en mycket nyfiken dam vilket gör att allt nytt brukar vara lätt att vänja henne vid då nyfikenheten alltid vinner över ev. rädsla. Vi får se hur det går att åka nu. Hon har bara åkt som föl då jag tyvärr slarvat med denna bit av "uppfostran" på just henne.

God förmiddag ,
Ingen som kan blåsa ner regnet hit…. här har inte regnat på en månad, sådde ny vall till hästarna det är så torrt så det växer knappast. Det är ju i varje fall skönt för ridningens skull att det är sol, ska ut o ta mig en tur nu..
Hej svejs!

God eftermiddag här var det +4 grader i morse blåst och duggregn, mindre kul när man har lovat i ett svagt ögonblick att fixa stallet på morgonen (fodra+ släppa ut 25 hästar som ska kläs på allihopa). Varit i stallet sen 06.30 i morse så nu käns det rätt bra att bara dö på soffan, speciellt efter gårdagens resa. Nyförvärvet är installerat och lugn, men lär äta mig ur huset verkar inte finnas någon botten i henne 

God eftermiddag!
Har vinkat av diverse besökare och masat mig iväg till jobbet för några timmars nytta och lite rekreationssurfning. Helgen har bjudit på vidrigt väder och har man inte bllivit blöt så har man blirvit nedkyld och emellanåt båda dera. Höll på att hosta lungorna ur mig under skogspromenaden. Men efter att ha tankat en varm choklad med vispgrädde och en Napoleonbakelse blev livet klart bättre! :-)

#12 Aha, även napoleonbakelse botar förkylning!
Skriver till det på samma rad som bananpizza…

#13 Lindrar hosta i alla fall… ;-)
God eftermiddag!
Känner mig lagom urblåst (värre än vanligt mao) och nedkyld efter två dagar utomhus i blåst och fem plusgrader. Nu önskar jag mer än vanligt, att huset hade öppen spis och badkar….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Varit i sommarstugan i helgen. Sen snabbt iväg till stallet för att Hagens Chance fyller 7 år idag! han va dock ute i hagen och vaktpatrullen bestående av Welsh Cobbarna Benson & Cascade vaktade staketet så han kom inte fram xD I krubban ligger dock godis å väntar på att han ska komma in ;)

#15 Här finns både öppen spis OCH badkar! Välkommen! 
God kväll!
Här på ostkusten är det lugnt. Trist, regnigt väder bara, men det ska väll gå över nån gång. Inte gjort många knop idag, varit och skött hästar, får och samtalat med bekantingarans högdräktiga märr. Hon hade rapsolja i juvret, så det blir nog inte nått föl än på några dagar.
Kattungar lär det dock bli, lilla Morris (don´t ask…) orkar knappt gå och ser ut som en basketboll stl XL. Någon som vill ha en liten katt?
Hoppas att det inte blir en jättehög med ungar, ifall att köpare uteblir. Tur att man bor i hus och kan ha ett gäng små missar!
# 17 Kan du garantera ventilation vid brasan?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#19 Oh,ja -inga problem!

God Kväll!
Tillbringat helgen i stugan. I fredags var vi på fest hos grannen, gick tipspromenad, 1 fel från placering.
Igår red jag ut med Kreles, han var SÅ duktig! Snäll och trevlig och lyssnade bra =)
Idag var det värre, han gick i någon egenkomponerad gångart som mest liknar trav men inte riktigt är det =/ Dunderpigg o lyssnade inte alls. Det blev en kort tur och sen dressyr på banan, fast det sket sig också… fick lägga all energi på att överhuvudtaget få honom att gå framåt… =o Slutade med att jag hoppade av för jag blev helt slut i benen. Sadlade av o lät honom springa själv, det ville han inte heller utan gick o gjorde släpspår i gruset. suck, aldrig lagom =P
I natt fick Ancella sitt föl också, e Jaguar Mail, 8 dagar över tiden. Det blev en liten fuxhingst som ska ha ett namn på J, något förslag?
Hot Mail 
.
Hälsningar från en överlevande.

Fast det börjar ju inte på J
Junk Mail 

#26 Tur att du satte ut skrattgubbe. Jag tyckte själv att det nästan var lite elakt förslag. Kunde bara inte låta bli
. Han var ju jättegullig
. Tipsar om jag kommer på ngt bättre.

#27 Jaaa, lite elakt var det allt ;) Men inte elakare än Jörgen Jönsson…. De är ju otroligt lika!
#21 Vilken söt krabat….vad är det för ras? Är dåligt insatt i hingstar utöver connemara. Ska det vara J…. Mail?
såg inte de där me J…
Just Mail.. Junior Mail..Jancellus..Just Jaguar..Just good..Jaggans son..J-type
nä, det är nog dax att gå o lägga sig 

Ancella + Jaguar Mail = Jan-Emil
Jörgen Jönsson passade ju den lilla röda riktigt bra tycker jag!

#29 Det är ett halvblod
Personligen gillar inte jag namn med något ord i föräldrarnas namn (tex J… Mail) men det är ju inte mitt föl så ös in alla förslag så vidarebefodrar jag dem =)
Jag tycker JÖNS MAIL
Jack Mail….
- Jason
- Juvel
- Joker
- Joppe
- Jonte
- Jack
- Juventus (förslag från sonen)
- (H)jalmar
- Jesus
Nä, jag ska nog också gå och lägga mig