Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 580 ggr
Bullemor
0

morrn 19/5-08

Godmorgon allihopa!

Än så länge vackert men svalt väder här. Skönt med lite sol igen!

Dottern är febrig och hostig så även sonen får vara hemma från dagis i karantän idag. Känner mig lite halvrosslig jag med,men ska försöka förtränga det så länge det går. Idag väntar bla. förberedelser inför träffen på Långarnö samt tvätt och städning i vanlig ordning. Skall försöka fota hundarna också och börja bygga hemsida till mig själv.

Tittut
0

Morrn, morrn!

Jag skrev just på GIF (gotlandsruss i fokus), att idag är en sådan där dag då man önskar att sonen var antingen mindre eller vuxen. Han får ett ruggigt humör när han är övertrött, och idag var en sådan dag. Huvva!

Skall ta emot ett par ston åt hingsten på förmiddagen, sedan väntar föreningsarbete vid skrivbordet. Det blir nog lite tvättjobb också, för nu solar det igen, vilket borde innebära bra torkväder.

Lev väl och sola lugnt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

Vanlig jobbardag väntar. Godmorgon alla! Glad

monsterpony
0

God morgon! Soligt och fint var det här. Dags att ta itu med jobbet med nya friska krafter. :-)

Carduus
0

Godmorgon! Inte varit här på hela helgen, uj vad det var mkt att läsa igenomFörvånad kommer ha att göra hela dagenSkrattande.

Solen skiner och jobben ligger på hög. Ska till stallet i em, Storm har varit ohalt sedan i Torsdags har gått dagliga promenader sedan dess och premiärreds i går. Han var pigg och glad, verkade nöjd att få jobba igenGlad. Han har ju gått i hage hela tiden så han lär väl inte ha tappat så fasligt på de här veckorna. Hade tid för honom på Solvalla kl 10 men den avbokade jag i morse, skönt.

Ha det bra alla!

MadickenII
0

Godda!

Här har det varit sol på morgonen, nu kommer det in lite mörka moln…Inte bra för min uthängda tvätt. Fick imorse lubba ut i skogen och leta efter högdräktiga katten, då jag hörde två katter slåss. Hittar henne i lösdriften, mkt skakad. Bar hem henne under vilda morrningar. Varför ska katter pinka på varandra när det slåss, det undrar ju jag? Hon fick ta ett bad i handfatet, även det under vilda morrningar. Nu är det husarrest till ungarna trillar ut.

Har även hunnit med beteshästarna. Gick på en liten promenad med dem, och provsmakade fölstonas bete. Det var tydligen väldigt gott!

Akerberg
0

Halloj

Jobbat och nu ska jag iväg till Snörpa. En helt vanlig dag alltså =)

Någon har ätit upp min yoghurt så nu är jag SUR o får äta blåbärssoppa o müsli istället, oj vad länge man är mätt på det…

Covergirl
0

Goddag goddag!

Jag har hunnit med lite sovmorgon samt stall. Stallet gick riktigt kvickt idag, skönt för jag är trött!
Sitter och lyssnar på P4:s program inför ESC-programmen den här veckan. Jobbar när SVT kör sitt inför-program på söndagarna så då får det bli radions version istället.
Hungrig är jag också, måste dock bestämma om jag ska äta kycklingenchiladas, köttfärspaj eller makaroner och köttbullar.
Svåra val såhär på måndagen Flört

I eftermiddag ska jag posta lite hästbajs till labbet för Kolla-masken, gå till optikern samt jobba.
Vädret är okej i Kalmar idag, solen skiner, lite ulliga vita moln och lite vind. Termometern visar 12,9 grader.

Mitt kök doftar av liljekonvalj! Pojkvännen plockade och satte in i förrgår. Han påstår visserligen att det var hans mamma som plockade men det vette tusan Räcka ut tungan

Kan också meddela att det snöar i Arvidsjaur. Pojkvännen var glad ändå, snö är tydligen bättre än regn när man ska ut i fält i tre dygn Cool

RC70
0

God eftermiddag!
Idag har jag insläppet i stallet.. hurra hurra.. sen hoppas jag att jag har en pilot till hästen också.

Annars umgås jag med min Sparv idag!

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu får det bli Godnatt från mig! Klockan står på 04:30 som vanligt så snart är det dags för skönhetssömnenRäcka ut tungan.

Natti natti sov så gott på er alla.

(bilden föreställer systers Chihuahua i sin lilla säng)

Murgard
0

Pysslade lite med grabbarna  vid insläpp ikväll.  Passade även på att mäta Snart 3-årige Dusty (han är född i juli). 150 ö manken och lite styvt 152 ö bakdelens högsta. Så då bör han väl bli 152-53 som färdigvuxen. Lagom till mig,alltså!   Söt och rar är han också!