Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1001 ggr
Murgard
0

Godmorgon den 20/5

Vädret är på bättringsvägen, tack och lov. Nu vill vi ha lite försommar!

Carduus
0

Godmorgon! Solen skiner så morgonpromenaden var riktigt skön. Jobb hela dagen, ett läkarbesök i em annars inga direkta planer.

Storm var riktigt fin under ridpasset i går, inte tillstymmelse till ond hov Glad han var överlycklig där på banan och då han fick ta ett par små hinderskutt blev han alldeles till sigKyss.

Ha det bra alla!

RC71
0

Godmorgon. Vackert här också Glad Dagens jobb är bokat till eftermiddagen så jag hoppas få lite gjort här hemma fram till lunch.

#1 Vad skönt att han mår bra igen. Jobbigt när hästarna är sjuka..

monsterpony
0

God morgon!

Soligt och fint även här. Jag laddar för full fart på jobbet, så tyvärr får jag väl inte se så mycket av solen…

kicki80
0

Se om solen orkar fram här idag… Stackars Candy har gjort illa sig ordentligt. Han har nämligen 25 år gammal fått för sig att han inte kan gå med ngn valack längre och inte gräns i gräns heller. Och helst inte med ngn sorts shettis i hagen. Ensam eller med connemarasto ska han gå då är han nöjd.

MadickenII
0

Godda!

Sol och fint är det här. Är hundvakt idag, två st Borderterrier och en st Shäfer. Måste ha två bundna hela tiden, så det är lite passning på linor och annat. Dessutom blir det världens vrål från dem så fort en bil eller människa vågar sig förbi huset. Pust!

Ska väl egentligen plugga idag, men det är ju så trist…Kanske ska man rida en liten sväng till kvällningen. Hmm, tål att tänkas på.

Ha en bra, förhoppningsvis solig dag allihopa!

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon, god mooorgon hör fåglar sjunga glatt, godmorgon, godmorgon i kööör!
Vill tacka Monia för mitt vackra morgon humör, hon som skötte sig som en pingla igår ! wiiie!

Bara 9 dagar kvar till UL!  _SPÄNNANDE_

Idag ska åsnan bli riden litegrann hoppas jag!

Sen ska Grafit få springa av sig lite energi på volten !
Ingen hälta så långt ögat kan nå, och jag tror jag ska bli proffs på raspning för det blev VÄLDANS snyggt !

Trevlig tisdag !

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go' kväll!

Idag har vädret växlat mellan alla tänkbara väderleker inklusive hagel! Själv var jag förkylningsdeckad under hela förmiddagen, men nu börjar det bli folk av mig igen. Har med andra ord tagit det rätt lugnt idag, men försökte ta nya kort på Lasse-Bullen..det gick väl sådär..Hemlis Slutade med att vi gav upp och gick in och sov på saken.

RC70
0

#7 såå bedååårande !!

monsterpony
0

#6 Skönt att höra att Grafit inte är halt. Lite kärleksliv med Monia kanske gjorde susen…? ;-)

#7 Lasse-bullen är bara för fulsöt. Vilken liten gris… :-)

Akerberg
0

God Kväll

Tillbringat dagen på Gekås i Ullared (samt 4 timmar i bilen).  Köpte bara en grimma i hästväg (+ pälsglans, en grep o svampar, beställda av Snörpas ägare). Snörpa kommer bli såååå söt i den ^^ 

Trött nu, får vila upp mig så jag orkar se första semifinalen i kväll!

ambo
0

#7 men gud så bedårande!

AKWIK
0

Skrikandes Riv monopolen! Skrikandes

Har idag varit på Apoteket och suttit i kö för att hämta ut medicin. När det var min tur snappade receptarien åt sig det skrivna receptet och gick iväg för att hämta medicinen. Jag fick ropa efter henne att jag också hade inringd medicin som jag ville hämta. Då blev det en annan femma! Hon får inte hämta två mediciner samtidigt utan jag måste gräva upp kölappen ur den lilla papperskorgen och gå och vänta i en annan kö. Kön för dem som ska hämta fler än en medicin! När det sedan blev min tur så visade det sig att den inringda medicinen inte fanns hemma. Och inte på det andra apoteket i sta´n. Och inte i Rimbo. Och inte i Hallstavik. Nej inte på något apotek i hela kommunen (som utgör en tredjedel av hela Stockholms län!)

Det fanns en förpackning i Täby (6 mil bort) så den bokade hon till mig så den inte skulle försvinna medan jag satt i bilen på väg dit.

Vilken medicin det handlade om skall jag strax skriva om i en annan tråd, men jag måste bara klaga av mig lite först. Skrikandes Generad

RC71
0

#12 Förvånad Men då! Du kanske ska be Bullemor om råd. Hon verkar veta hur man får snabb hjälp på apoteket….Flört

ambo
0

ha! apoteksfolket i sina birkenstock..min kompis Nina har i en a v sina böcker beskrivit dem på pricken! lite fejkmyndiga i sina vita rockar hoho

Bullemor
0

#13 Jajjemensan! Det magiska ordet är: MIGRÄÄÄÄN!!.

Annars finns det ju också en finfin funktion på Apotekets sida på internet där man kan beställa sin medicin och få den direkt hem i brevlådan! Perfekt om man inte har så bråttom.

AKWIK
0

Förklaringen receptarien hade till att inte Quadrisol fanns på något apotek var att efterfrågan inte var stor nog. Jag bad henne hälsa inköparna att den nog skulle komma att efterfrågas mer i vår.

Om det nu ska finnas monopol inom vissa områden så måste de garantera tillgängligheten av varorna! Nu är det förbjudet för de apotekare och receptarier som vill driva eget apotek att göra det. Skulle gissa att det finns flera t ex hästtjejer bland apotekets personal som har bättre koll på vilka mediciner som efterfrågas av djurägare vid olika tider på året. För inte länge sedan var maskmedlen till häst slut på apoteken här.

RC71
0

#16 Låter jobbigt! Be dom ringa in det till Enköping i stället nästa gång-så skickar jag över…Glad

AKWIK
0

#17 Hade det inte varit för att jag ville få ut en maskspruta att ha med på söndag till Windy så hade jag inte behövs köa en gång till. Så det är nog inte så dum idé du har Skrattande

RC71
0

#18 Maskmedel kan hon få av mej Glad

AKWIK
0

Tackar som bjuder, men efter dina senaste positiva betäckningsrapporter så kanske hon inte ens är kvar hos dig när det är dags igen för den 24/6. Glad

RC71
0

#20 hon visar inga tecken på att vilja åka hem i kväll iaf. Hon skriker "han e min" så snart mannen i hennes liv går förbi! Skrattande

AKWIK
0

#21 Jo jag vet ju att hon är svårflörtad. Men när hon faller för ngn så gör hon det hals över huvud. Hon har väl helt enkelt fallit pladask, det har sagt klick, hon har träffats av Amors pilar…och när jag nu är igång med klyschor så får jag nog lägga till att hon hörde någon säga Carpe diem. Skrattande 

Varför skulle inte han vara hennes? Hon tycker ju allt annat hos dig är hennes. Skrattande

RC71
0

#22 Skrattande Ja, just nu tycker damen att hon är "navet i universum"! Skrattande