Godmorgon 2008-05-21.
Dimmig morgon, min Näktergal som brukar sjunga så vackert varje morgon var tyst i dag. Nu har det dock klarnat, kanske blir en fin dag.
Jobbet väntar och sen kanske det blir en tur till stallet i em. Annars inga stora planer.
Vad ska ni göra i dag?

Även här är det riktigt tjock dimma. Har dragit på mig en förkylning, liksom mamma, medryttaren och dessutom flera av hästarna
Har hästspekulanter här idag och om inte det drar ut på tiden allt för mycket hoppas jag hinna till skolan och hjälpa mina klasskamrater med våra inlämningsuppgifter (i byggnadskonstruktion). Tentaveckan närmar sig med stormsteg:S
Ha en bra dag!
Iväg o jobba på vägverket med mina alléer. Inser att jag nog ej passar va anställd ändå..måste va friii! Plus mina gamla jobb som ej är klara..
ridabstinens nu utan häst..

God morgon! Strålande sol här. Underbart. Idag måste jag fotograferas för jobbet. Blä! Jag har lyckats slingra mig undan i över ett år, men nu kommer jag inte undan längre. Jag trivs betydligt mycket bättre bakom kameran än framför…
# 2 Visst är det är trevligt att vara frilans! Fick nyss en förfrågan om jag kunde komma till dagis och vara Mulle en timme… Jag tackade faktiskt nej, för jag hade aldrig hunnit dit utan att behöva slita den sovande dottern ur sängen och stressa som en tok, så det fick vara.
Jag ska föreningsarbeta lite i dag, innan jag ska åka och handla kläder och mat på eftermiddagen. Måste åka och titta till kusarna också så snart Elan vaknar. Får se hur hingsten har det med sina sura damer….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon!
Ska bege mig till stallet strax, har en studentskiva i Uppsala to attend to !
Monia var så nedrans duktig igår när vi red ! :)
Morrn Morrn!
Äntligen lite vackert väder! Idag skall det inhandlas mer hundfoder (igen!) samt se om jag hittar några fynd på Nordposts Outletbutik här i stan. Skulle ha varit på ringträning med lasse-Bullen igår,men det satte vädret stopp för så jag får träna lite själv här hemma istället.

God förmiddag
soligt och fint här i dag
Jag har massor att göra i dag och ska nog börja med att träna "Lillan" lite till utställningen som är på Söndag. Börjar nog bli dax att träna ordentligt nu…sedan väntar jobb, städning, lasta in hö mm.
Gomiddag!
Har varit ute hos Dimona på fm och hon verkar nog lite bättre idag. 
Ska in till Sthlm på em. 
Köpte just en lägenhet efter lite het budgivning. Pust! Fast än vågar jag inte pusta ut helt. Kontraktet ska vi skriva i morgon så innan dess är inget klart.
#1 Blev hästarna förkylda i det hemska vädret i helgen? Stackars walsan som ju redan dragits med så envis hosta! Och stackars dig också, hllw 
#2 Va! Har du tagit anställning nu? På Vägverket? Se upp så du inte bara blir sittande med diken och rondeller..
#3 Står det i ditt anställningskontrakt att du måste visa dig på foto, eller?
Jag (och några till) vägrade när arbetsgivaren fick för sig att alla fejor skulle finnas på hemsidan.
Jag hade ju inte ens direkt kundkontakt. Spelar väl ingen roll hur jag ser ut när de inte ska träffa mig!
#6 Vet du om Nordposts outlet öppet på söndag eftermiddag? Jag är ju ändå i där krokarna då. Skulle behöva lite stolp.
Oj så långt det blev när jag småpratar med nästan alla på det här viset. 

#8 Det är mycket som inte står i anställningskontraktet som man ändå tvingas till… ;-) Jag har ju ändå en viss "kundkontakt" (=studenterna), så jag måste nog erkänna att det finns en viss nytta i att visa upp mitt tryne i entrén… Och efter att just ha fått besked om lite löneförhöjning känner jag mig på generöst humör. :-D
Ja man vill ju heller inte uppfattas som omöjlig. 

Halloj!
Jobbat en massa idag, fick ta igen allt från i går då jag var ledig, hoppade över stallet idag utan åker dit imorgon istället. Har istället ägnat större delen av dagen efter jobbet till att städa lite här hemma. Röjt rejält här inne så nu kommer man fram =O och slipper bli dammförgiftad också =)

#8 Outleten har inga staketgrejor. Båda butikerna har stängt på Söndagar tyvärr, så du hinner fika här i lugn och ro….
#12 Tyckte det stod att de har öppet 10-15 på söndagar nu..samt att de hade lite elrep + handtag och sånt när jag var där idag
#8 haha nej inte riktigt jag är bara timanställd under 2008 för att kunna göra ett större uppdrag med mina alléer. vi kom på den eleganta lösningen annars måste det ut på LOU (upphandling) och det var mej de ville ha..(skryt) beror på att jag är den som kan mest om alla alléer i hela Stockholms län, har inventerat o hållit på sen mer än 10 år..det som nu ska göras är rätt luddigt/råddigt och ska resultera i ngt rapportaktigt Huga!
mina gamla uppdrag pågår parallellt vilket är rätt stressframkallande..men, idag insåg jag hur soft det är där inne på Verket, man bara säger till en datajeppe så fixas allt me ens dator..kafferaster..alla säger att de har mkt att göra men, jag vet vad mkt att göra är för oss konsulter
var ska du bo nudå AKW?

Godkväll! Har tagit in hästarna för nattvila. Passade på att sitta på 3-åringen Dusty, vilket både han och jag är mycket roade av
. Gick sedan en liten sväng nere på "bruket" (bebyggelsen) med Fendi, som blir superspänd och skrittar som en symaskin så snart han lämnar känd mark. MYCKET träning krävs!
Cyklade sedan bortåt skogen med hundarna en tur. NU är det nattidags!
Godnatt. Försökte skriva imorse men blev utkastad..
En fin dag här, vädermässigt, och en vanlig dag på jobbet. Har rett i frågan hur man sköter djurskyddstillsynen för 40 000 fiskyngel från Holland på bästa vis. Samt diverse massa samtal från allmänheten och messmedia om alla möjliga saker. Ensam på jobbet har sina sidor…
Lillan växer och frodas och planeras hälsa på hos pappsen i helgen . Hon ser även fram mot att få roliga, jämngamla kompisar
.
Fick påhälsning av en gammal orienterarkompis. Det visade sig vara grannen till Tittuts stall! Så kan det vara!
Hoppas att en ny förkyling ger sig. Jag har nu jämnat ut förkylningsdosen och tagit min beskärda del. Förut var det 5-10 år mellan förkylningarna, men det har jag nu tagit igen! Måste säkert vara nere på normaldos.
Blir det försäljning av främsta ridconnemaran på Wal's? Vad ska dottern träna på? Den valpiga 4-åringen behöver mogna…