Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 772 ggr
Maria-Kavat
0

God morgon 08-05-22

Uppe tidigt för att bege mig till jobbet. Underbart väder-luktar härligt när man går utanför ytterdörren:) Blir kusarna när jag kommit hem. Medryttartjejen kommer å ska rida, så det blir å kolla över dem lite idag. Väntar på mitt sulkuhjul (är på lagning-punka) är så himla sugen på att ut å köra. Får hoppas att det kommer snart! Ha en riktigt bra dag alla här inne!

ambo
0

rörig dag idag, av olika skäl..jättesömnig då jag ju var ute igår kväll (annars mkt kvällstrött) känns ändå bra jag hade bilen igår! Skrattande

Appledale
0

Godmorgon!

Åter på jobbet då…

Igår målade vi om sovrummet. Ska målas en gång till i vitt, och gavlarna sedan i mocca två gånger. Jag är inte van vid snedväggarna, så det hände mer än en gång att jag slog i huvudet mitt i de nymålade vita väggarna. Hoppas jag inte har någon färg kvar i håret… Generad

Ikväll ska jag pyssla med hästarna och klyva ved, och sedan måla igen. Åh, vad jag längtar till helgen…

Hoppas ni får en fin dag allihopa!

Bullemor
0

Morrn!

Inga direkta planer för dagen här mer än att jag förväntar mig besök av Lasse-Bullens farfar (läs ägaren till hans pappa) framåt eftermiddagen. Räknar annars med att det blir det vanliga: Hundrundor,dammsugning,tvätt,moppning etc etc

Tittut
0

Morrn morrn!

Ska packa ihop snart för att jobba hela dagen på brädgården.

Hoppas ni får en fin dag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Akerberg
0

Morning Morning!

Solen tittar fram bakom smulpajsmolnen. Är på väg till jobbet, bara ett ställe idag, men tre hus med lika många uppgångar, dessutom finns det bara vatten i ett av dem, så det blir ett himla springande fram o tillbaka! (natruligtvis ligger inte husen direkt vägg i vägg heller…)

När jag är klar där ska jag fortsätta till stallet o rida hade jag tänkt. Blir första turen den här veckan, det har varit så ont om bete o sjuka mattar så ingen har kunnat flytta dem, så jag har låtit henne stå för att spara på den lilla energi hon får i sig =( Nu är de dock flyttade till nytt bete så det får bli en liten promenad iallafall

monsterpony
0

Smulpajsmoln…? :-D

Lite sol tittar fram här också. Att-göra-listan börjar se riktigt överkomlig ut och med lite tur kanske jag kan stryka ytterligare lite från den under dagen. I övrigt börjar uppladdningen inför helgen och morgondagens ridlektion! :-)

Carduus
0

God eftermiddag! Körigt på jobbet, hinner knappt in här för att kika ens så blir jag avbruten Ledsen fast det är väl meningen att man ska jobba och inte surfaGenerad.

Blir stallet i em, hann aldrig ut i går, jobbade över istället. Solen skiner och det är hyfsat varmt ute. Händer nog inte så mkt annat…

Ha det bra alla!

Tittut
0

Mitt ena russto fölade idag vid tidig morgon. Det blev ett ljusbrunt stoföl (jag har kollat!) utan tecken. Långbent och vacker! Hon skall heta Marimba!

Bilder kommer i kväll, efter avslutat arbete.

Carduus
0

#8 Grattis! Jättefint namn, Marimba! Ser fram emot bilder på raringen.

Murgard
0

#8  Grattis! 

Dottern har vrit ut i skogen med Delight, och även suttit upp på Dusty, snart 3. Red 5 min på gårdens små vägar, samt ett varv på ridbanan.  Han verkar otroligt okomplicerad.

Själv har jag precis landat efter jobb, och ska nu ut och kasta saker som sedan körs till återvinningen.   3 bilmotorer bl.a… m.m m.m.

Tittut
0

# 9 ack! Inte alls ett namn som jag brukar köra på, men pappa heter Marlon och mamma Umbra, och då passade det bra.

MadickenII
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Strålande sol och varmt är det här! T-shirt-varmt faktiskt. Har varit i min gamla gymnasieskola idag och träffat andra lärarstudenter. Sedan gick jag på fotvård, sk*tskönt! Nu vågar man ta fram fötterna igen…

Sedan bar det av till Maggie och hennes polare för lite välbehövlig utställningsträning. Maggie skötte sig bra, skrittade så jag knappt hängde med. Russflickorna var också duktiga, full rulle blev det.

Nu är det dax att gå till hemmahästarna och kanske käka lite middag.

Over and out.

AKWIK
0

Godkväll!

Skrev kontrakt på lgh idag. Tillträde 30/6. Ska bli skönt att få en permanentbostad igen.

RC71
0

#13 Grattis! Hoppas du kommer trivas Glad

RC70
0

God kväll!

Igår bjöds det på studentskiva i studenternas stad Uppsala.
Idag är jag väldigt trött.. alternativt bakis…

var ute en sväng hos Grafman, han äter så glatt sin fil överallt. Monia har fått ett otäckt bett på ena bakbenet som jag såg till. hennes hagkompis smakar gärna på hennes ben - tyvärr!

Nu ska jag vila sen laga mat!

RC70
0

#12  är det där maggie !Förvånad

AKWIK
0

#8 Grattis! Letade efter en föltråd att gratulera i på Gotlandsruss men hittade ingen. Marimba var ett bra namn! Förvånad Låter som en vacker dans med lite j--lar anamma i. Skrattande Hoppas flickan lever upp till namnet.

MadickenII
0

Nä, det är hennes mamma, Madicken. Maggie är knallröd hon.

RC70
0

#18 hehe, jag tänkte väl ! Tyckte att hon blivit väldigt vit plötsligt o tanken på att det kanske var madicken fanns faktiskt där ! :)

MadickenII
0

Ja, man blir ju lite förskräckt när du inte ens känner igen din egen hästs släktingar!Flört Jag ska ta lite bilder på Maggie när vi ska på utställning den 7:e, så hela världen får se hur söt hon ärRäcka ut tungan

RC70
0

#20 *ber ödmjukast om ursäkt*

men jag tyckte faktiskt att den verkade bekant, emmi har en bild i sin bilddagbok på Madicken så jag trodde det var hon först, men sen stod det ju Maggie i texten Flört

MadickenII
0

Vad är det för adress till Emmis bilddagbok? Vill ju se bilderna hon tog med nya kameran!

RC70
0

einbahn.bilddagboken.se =)