ESC 2008!!
Är det några som tittar???
Vilka är era favoriter, vem vinner och då det hela är över, vann rätt låt??

Sitter här och tittar. Trådlöst modem är suveränt!
Turkiet är nog favoriter hittills. Island var inte så tokiga, eller Finland… Israel också okej… De som hängde tvätt och rap-farfar var ju härliga i sin kategori. Frankrike förstod jag inte storheten hos.

#1 eller så har man datan å tvn i samma rum XD eller lång nätverkskabel :P
tycker inte nån är så bra.. tycker röstningen är roligast :P

Trådlöst är guld! Roligt att det inte bara är jag som gillar Turkiet! Finland, Danmark och Frankrike gillar jag med. Tycker Fransmannen var störtskön
. Azerbaijan (stavning?) hade fantastiska sångare men låten var sisådär… Ukrainas låt gör mig nervös, rörig och skrikig inte alls i klass med Ruslana. Eurodisco är inte min grej så Island går bort. Ryssland som är favorittippad tycker jag är gräslig
.

Nu efter snabbgenomgångarna är jag övertygad, Turkiet klar favorit! Får gärna komma tvåa efter Charlotte
.

Ja, Azerbadjan hade ju en inledning som inte var att leka med. Ukraina tycker jag är överreklamerad. Norge tyckte jag att texten inte fullt passade till melodin, men annars var hon som sjöng bra…
Tyskland var nog kvällens bottennapp för min del…

Oj, oj, oj, så mycket grann-kompisröstning.

Det går inget vidare det här
. Svårt då vi bara har tre kompisar och de andra har så många
. Går hyffsat för Turkiet iaf..

Inte sett nåt, var sverige inte bra i kväll??

#8 Jodå hon gjorde allt bra men tydligen gick det inte hem ändå… Förstår inte hur Ryssland kunde vinna, bläää
.
Fastän jag tyckte inte att Charlotte sjöng så bra som hon brukar. Det var inte riktigt rent och mycket spänt. Men det var ändå en bra låt jämförelse med andra.
Jag tyckte att Frankrike och Turkiet var bra, men kanske ändå att Norge föll mig bäst i smaken. De hade också ett mysigt framförande. Blev så less på alla stjärtviftande damer…
Rysska låten började precis som en låt som jag nu inte kommer ihåg vem det var. Tror det var "If you gonna leave take good care, hope you find some…." och nu kom jag på att refrängen på den börjar "Oh, Baby it´s a wild world…"
#10 Du tänker på en låt av Cat Stevens? 
Det låter som jag gjorde rätt i att sitta och titta på hästar på datorn i st f att titta på onaturligheter på TV:n. Hellre svansviftande än stjärtviftande. 
jag gick och la mig innan det var slut..så Ryssland vann alltså?! Ja jisses…
"11 Ja just det. Cat Stevens var det. Och nu kom mer text farande när jag nu förstår att det var Cat Stevens låt
Jag måste då säga emot er alla, men för en gång skull tycker jag att rätt låt vann
och det är det ju inte ofta det händer. Mina favoriter var ryssland och island

Kul att det gick så bra för Turkiet trots att deras låt inte var av det "catchy" slaget.
Ryssland var väl okej, men det var många andra jag gillade bättre.
Gårdagens största mysterium var dock helt klart hur Tyskland kunde få en tolva av Bulgarien när de var så usla och inte fick en enda poäng av någon annan. Det måste ha blivit något fel någon stans där.