Morning has broken... 25 maj -08
Jajjemensan! Stämningen är på topp,vädret är vackert, kaffet är på och idag väntar Connemaraträff!
Skall röja av här hemma och sedan är det dags att bege sig till systern för förberedande åtgärder inför anstormningen. Kom du fram ordentligt Mrs.M?
Vi ses!

Godmorgon!
vakna med ont i halsen.. mindre bra har skitmkt i skolan denna vecka så får inte bli sjuk.. ska åka å rida ut en sväng på chansen iaf.
Jag har fortfarande inte kommit åter efter förkylning, så jag stannar hemma idag. Det vore synd att smitta connemaraträffen. Dock har det blivit bättre. Hllw är dock fortfarande ganska risig, men ska ändå ta Jackie och Gondor till en terränghoppning i Älvkarleby…
Hoppas ni får en trevlig dag alla som ska på connemaraträff hos RC 71. Jag hade gärna varit med, men får inte ihop logistiken den här gången.
Misstänker att det blir många glada skratt och trevliga minnen, lite avis redan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag!
Har precis klarat av morgonjoggningen, en dusch och frukost. Hann precis innan klockan blev 12… I övrigt ska jag ta det mest lugnt har jag tänkt. Hoppas connemaraträffen blir lyckad. Vädret verkar ju vara bra i alla fall.
God eftermiddag!
En fullspäckad dag så här långt å än är den inte slut. Fyndade en bröstsele komplett me tömmar,svanskappa+huvudlag igår för 995:-. Tycker det var ett riktigt bra fynd. Behöver en dessutom! Så det blir att prova in den senare ikväll.
Hoppas vi får en rapport om hur det var på träffen hos RC 71…alltid kul å höra!

God Kväll =)
Nyss hemkommen från stugan. Helgen har sett ut ungefär som vanligt, dvs ridit Kreles och gjort inget mer än det ungefär! Lagat lite mat o sett på tv. Kalle o Chokladfabriken i fredags o Melodifestivalen igår (hur 17 kunde Ryssland vinna? och vad gjorde Sverige för fel?)
Kreles var riktigt jobbig igår, först gick det bra, men sen började han med sin studdsiga gång i något mellanting mellan skritt o trav, låter jag honom trava bara rusar han och det går fortare o fortare o han lyssnar inte på förhållningar (dra till rejält o han stannar, men det vill man ju inte behöva göra…), när han väl skrittar lugnt så böjer han halsen i en båge, vråltuggar på bettet o har näsan nästan ända borta vid sadelgjorden på ena sidan (höger), detta på långa tyglar =S
Idag red vi lite på ridbanan, gick riktigt hyffsat (målet var att gas o broms ska fungera… form får vi prata om en annan gång…)
Gokväll!
Rapporterar in på sena kvällen, lite trött efter en helgs hundpassning. Inte mkt mera häst än daglig skötsel av skruttarna, kan vara skönt det med ibland.
Ska på tisdag ta med min kusin och hälsa på Maggie, kanske ska vi träna lite utställning då också.
Nu är det nattinatti!

#9 WOW vilken fin bild!

#10 Ja, verkligen fin! 

#11 Vilka kompetenser vi har inom connemaraföreningen! Akerberg kan säkert försörja sig på att fotografera!!