Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: annonser
Läst 2332 ggr
RC71
0

Connemaraträff Mälardalen

Alla hjärtligt välkomna till Långarnö gård 25 maj kl. 12. Vi bjuder på enklare lunch och fika. anmälan till lottasjoberg snabela telia.com senast 20 maj. Det går också bra att skicka ett pm till RC71 här på forumet Glad

Murgard
0

Nej,men så trevligt!  Då har du väl fått årets föl, också?

RC71
0

Ja, iaf två av dom-om allt går som det ska..

Ninna69
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får denna där, pekar på kortet också komma? Hemlis

RC71
0

#3 Japp! "den" är hjärtligt välkommen! Skrattande

Bullemor
0

Antar att jag är inkluderad i tjänstestaben?

tar även förgivet att du skall se till att alla vi som inte var på Grevagården får en chans att smaka de där berömda bullarna?

RC71
0

#5 Korrekt uppfattat! Cool Tar du med Lassebullen så klarar du väl dej på bullfronten…?

Bullemor
0

#6 vill ju inte stjäla all uppmärksamhet från dina Connemaror så vi får se hur det blir med Lassebullen Oskyldig

Carduus
0

Vad roligt !!!

#6 Träffar gärna Lassebullen! Vi har ju varit med sedan födseln här på sidan så det vore väldigt trevligt att få se sötingen IRL också Kyss.

monsterpony
0

#6 Lassebullen skulle ju vara ytterligare en anledning till att komma! Vi får se hur det blir för min del. Det beror lite på hur det är med icke-bil-förbindelserna…

RC71
0

#9 Hämtning från buss kan säkerligen ordnas Glad

monsterpony
0

#10 Det låter ju lovande. Jag ska undersöka möjligheterna att ta mig till lämplig buss också… :-)

ambo
0

låter hur trevligt som helst. ska kolla me Maja, vi kan ha tävlingsfritt den helgen i så fall!

Carduus
0

RRKK har tävlingar då såg jag just, dit ska vi säkerligen då det är så nära… Får se hur jag gör, typiskt att allt jämt ska krockaFundersam.

Ninna69
0

Föresten ska den fiiiiiiina julklappen från moi avslöjas då, eller är den redan offentlig?

Murgard
0

25/5 var det, ja. Fick för mig att det var i slutet av april… alltså denna helg.

ambo
0

Hej vi kommer då nu helt klart. Om vi tävlar blir det på lördan. vi måste få se dina söta fölisar! Dka bli så trevligt! Så kan vi svänga ner till vårt ena land i Bro på dit eller hemvägen! och hälsa på alla på vårt sommarstall Stora Ekeby nära Bro.

RC71
0

#16 Kul! Skrattande Tacksam om ni anmäler på lottasjoberg@telia.com

AKWIK
0

#17 Har du två mailboxar att kolla numera? Jag såg en annan adress på din hemsida.

RC71
0

#18 Japp,olika adresser- men dom går till samma inkorg…Glad

AKWIK
0

Har dröjt med att svara eftersom det krockar med sonens friidrottstävlingar, men nu tackade jag ja. Bestämde mig för att hans pappa får köra honom i stället! Skrattande

ambo
0

kul AKW då ses vi!!Skrattande

walsan
0

Ha det så bra idag hos Lotta! Jag stannar hemma och vaktar föl.

RC71
0

#22 Det är den 25 maj träffen är…Glad

monsterpony
0

#20 Du satsar hårt på connemaraträffar i år AKW! :-D

walsan
0

#23 Hoppsan jag är något distraherad i mina tankegångar f n… Fölningssviter!Generad

AKWIK
0

#24 Jajemen! Jag tycker ju att det är så kul. Både att träffa andra connemaraintresserade och att se stuteriets maror.

Idag träffade jag den här blyge raringen…

AKWIK
0

… och den här totalt oblyga sötnosen Kyss.

RC71
0

#26 Välkommen åter! Glad

Ninna69
0

AKW jag träffade också kardborren och blyger idag Skrattande måste missat dig.

AKWIK
0

#29 Skrattande Fanns det kvar ngn rabarberpaj till dig eller hade Bullemor & Co gjort slut på allt? Den var hursomhelst otroligt god!

Fasen också! Skrikandes Missade den hemliga julklappen! Började tjata så fort vi kom dit men glömde sedan bort det. Håhåjaja får väl fortsätta leva i ovetskap till den 25 maj. Skrattande

Bifogar bild på gårdens kung Kyss

RC71
0

#30 Hoppar in här….Pajen försvann i samma stund som vi lämnade den ifrån oss Skrattande

Bullemor
0

#31 och så god den var sen!Oskyldig

Ninna69
0

Å jag missade hela alltet Gråter

RC71
0

#33 Ja,en långpanna räcker ju inte långt! Skrattande

Carduus
0

# 31 Pajen var fantastisk, stod mig på den ända till middagenSkrattande. Tack igen RC71.

RC71
0

Jaha, gott folk. Vill bara påminna…Glad Anmälan till mej senast 20 maj

lottasjoberg@telia.com

MrsM
0

Lillan vill komma och träffa sin Pappa snart, så med lite fungerande logistik (Glad) så blir det några västkustbor på träffen oxå.

RC71
0

#37 Du är redan anmäld. Vem kommer mer? Glad

MrsM
0

#38 Vi blir faktiskt FYRA. Jag, Lillan o FlashGlad. Och Tilda.

AKWIK
0

#39 Kör du upp allihop själv? Fundersam

MrsM
0

#40 Ja, jag är nog den enda av oss tre som har körkort, även om Flash har åldern inne (20).SkrattandeSkrattande

(Tilda får lift med en halvblodsdam denna helg).

AKWIK
0

#41 Skrattande Ja Lillan är ju definitivt för ung och Flash kanske fortfarande är för van med vänstertrafik? Nej ärligt talat så rätade det där med Tildas liftning ut frågetecknet jag hade. Glad

ambo
0

va spännande! ska va skrivare på förmiddan på djurgårns dressyrtävlingar, nationella, men! jag har sagt ifrån att jag måste avvika kl 11 så maja o jag kan komma! färdbeskrivning`? Grillby och sen? Eller ser man d på din profil här?

ambo
0

Lotta, hitta dej på hitta.se så, nu har jag skrivit ut karta!

RC71
0

Vägbeskrivning Från Stockholm:

Kör E18 mot Enköping. Mellan Bålsta och Enköping, sväng avfart Grillby . Vänster mot Härjarö ca 3 km. Höger mot Härjarö ca 600m. Vänster mot Härjarö 2 km . Framme! Stora gråa maskinhallar,stall, elbandshagar, 2 hästtransporter vänster sida precis intill vägen. Bostadshus en liten bit längre fram höger sida. Jag bor i det vita tegelhuset uppe på höjden.

Från Västerås: I Enköping fortsätt E18 mot Stockholm ca 1mil. Tag avfart Grillby. Sedan se ovan.

Från Uppsala: Kör väg 55 mot Enköping. Efter ca 3 mil kommer du till Litslena ka. I rondellen kör rakt mot Grillby,Härjarö ca 1,5 km. Sväng vänster mot Grillby Härjarö. Passera under motorvägen ,sedan som ovan.

Från knivsta, Norrtälje kan man också åka väg 263 mot Enköping och komma fram till rondellen vid Litslena ka…

ambo
0

#45 Tackar!

RC70
0

#45 Haha, om man ska till Härjarö Camping åker man förbi din gård då ?

Ninna69
0

Stämmer bra det mvh Nin som flyttade därifrån för sådär en tjugo år sedan Skrattande

RC71
0

#47 Japp! 2 mil till campingen härifrån..Glad

RC70
0

#49 2005 var jag o ställde ut min Borderterrier Kicken på Härjarö camping o kunde svära på att jag sett den där vita ponnyn med lång man förut !! JANUS ?

Carduus
0

Nu har jag också anmält mig till träffenGlad.

RC71
0

#50 Mkt troligt!Skrattande

RC71
0

#51 Noterat!

Välkommen! Skrattande

RC70
0

#52 det roligaste var att jag stannade bilen o satt o glodde säkert 5 minuter, kunde INTE fatta varför han var så bekant. så körde jag därifrån o tänkte "Äh säkert någon connemarahingst"

Va bra gissat!

RC71
0

#54 Skrattande Jaha, var det du. Jag trodde det var Jehovas och skulle precis gå ut och köra iväg dom…Jag ser ALLT fr mitt köksfönster! Skrattande

RC70
0

#55 ja jag e lätt att förväxla med Jehovas, vi har samma smak i skor Skrattande

RC71
0

Puttar upp tråden lite…

Fler som vill komma? Det är ca 20 st anmälda i nuläge Glad

anmälan till lottasjoberg@telia.com

RC71
0

Nu är det 25 anmälda Glad

monsterpony
0

Du kommer att få fullt hus verkar det som! :-)

RC71
0

Hoppas på bra väder….Har en altan som rymmer några stycken…Glad

RC71
0

Om någon missat att anmäla vill jag gärna ha era namn under morgondagen Glad

lottasjoberg@telia.com

RC71
0

Det är nu ca 30 anmälda Glad Fler får plats…

monsterpony
0

#62 Oj! Vi som inte kan komma instisterar på en fullständig rapport efteråt. :-)

RC71
0

#63 Ja,det är ju gott om forummedlemmar som kommer , så någon kan säkert avlägga rapport Glad

Akerberg
0

#64 Passa gärna på att tipsa icke forumsmedlemmar om att det finns =)

RC71
0

GRATTIS AKW Som kammade hem förstapriset under dagens tipspromenad! Skrattande Grattis även till övriga vinnare. Tack alla för att ni kom! Glad

walsan
0

Jag väntar på rapport och foton! Tyckte att det kändes lite trist att inte vara med.

Dock trasslade sig fölet ut ur hagen och full kalabalik utbröt. Stona sprang igenom också och jag fick slänga mig på bilen och göra en utryckning. Hllw med medryttare kunda bara fixa in hästarna och inte laga staket ordentligt. De var precis på väg till terränghoppningen med Gondor och Jackie och stod med transporten klar när debaklet utlöstes. Då ringer man på mammaFlört.

RC71
0

#67 Förvånad Men fy då! hoppas det gick bra på tävlingen iaf…Det var flera som fotade i dag, så ngn bild kommer kanske. vi har haft optimalt väder hela dagen och fölen har socialtränat i ämnet" människor i massor" Skrattande

Murgard
0

Instämmer med Walsan!  Hade gärna deltagit, men nu är det fullt upp här hemma mest hela tiden.

#67 Klarade sig fölungen utan skador?

AKWIK
0

#66 Tackar, tackar en gång till! Det var jättetrevligt idag.

#67 Förvånad Usch! Hur gick det till? Hade någon glömt slå på strömmen? Inga skador?

colleen
0

Och nu när träffen varit så kanske vi kan få veta vad den hemliga julklappen var för något???

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#71 Var inte det hemsidan? Eller finns det fler?

Carduus
0

Det var verkligen en fantastiskt trevlig dag, tack Lotta och alla andra!

#67 Hoppas det gick bra med alla inblandade, lät otäckt det där. Hur gick det på tävlingen?

Bullemor
0

Strålande väder, god mat och massor med glada och trevliga människor. Härligt!

Bifogar en liten bild från folkvimlet i stohagenGlad

ambo
0

Tack från oss också! bifogar också en bild

AKWIK
0

Jättegod mat och rabarberpaj. Soppan var nog den godaste jag ätit någonsin! Ingen idé att jag ber om receptet, det blir inte gott för mig ändå. Men det vattnas i munnen nu när jag tänker på den. Glad

Är det lång kötid till dagiset där kocken jobbar? Jag skulle vilja gå där. Skrattande

walsan
0

Vad mysigt det såg ut på fotona!!!

# 68 mfl Rohan klarade sig bra, men har inte fått respekt för linorna ännu. Jag hade strömmen av när jag ökade ut hagen över en vall och hade glömt och sätta på. Nu är jag inte säker om det är ström ända till den nya delen för det är ganska mycket skarvar. Övriga hästar är det egentligen inget problem med, för det är gott om gräs på vallen. Det är den lille herrn, som inte fått någon riktig stöt vad jag vet. Nu har jag i alla fall ökat styrkan.

Det var inte någon riktig tävling, bara en "pröva på hoppning" inför en liten terrängtävling. Det gick bra.

RC71
0

Glad Tack alla, och välkomna tillbaka nästa år!

Bullemor
0

Nu finns det bilder från träffen utlagda i Fotogalleriet på Långarnös hemsida www.langarno.se Glad

AKWIK
0

#79 Vad har jag gjort dig för ont? Förvånad Fanns det inget kort på mig där jag hade ögonen öppna?

Bullemor
0

#80 Svar : Nej..enda gången du fick upp korpgluggarna ordentligt var vid prisutdelningenCool hihihihihih

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.