Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 544 ggr
MadickenII
0

God Morgon 2008-05-26

Först ut!

Lite sämre väder idag, men ganska varmt. Såna "fjädermoln" skymmer solen för tillfället. Uppe med tuppen för att lämna papper till lilla mamman för kopiering. Ska gå och sova en stund till tror jag…

Annars panikplugg hela dagen, varvat med hästskötsel.

Ha det gott allihopa!

Carduus
0

Godmorgon! Varmt och härligt ute redanCool. Inga särskilda planer för dagen förutom jobb och ett läkarbesök. Får se vad som dyker upp. Blir nog en extra lång lunchpromenad i solskenet iaf…

Ha det bra alla!

Tittut
0

Morning!

Hoppas ni hade trevligt igår, ni som var hos RC 71. Själv städade jag hela dagen i solskenet. Trist i det vackra vädret, men så här efteråt är det skönt att kunna gå på golvet utan att det sprakar under fötterna, och det doftar av såpa.

Idag är det skrivjobb på schemat, efter att barnen kommit iväg till skola och dagis. Tio dagar kvar innan sommarlov, har Ponteman räknat ut!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MrsM
0

Godmorgon

Har ledig förmiddag idag, skönt. Behöver reda upp lite efter en intensiv helg utanför hemmetGlad . Tack RC71 med familj för en mycket trevlig connemaradag i Mälardalen igår!

Kändes konstigt att inte träffa Lillan & mamma Flash i stallet imorse.  Enligt rapporterna tycker Lillan att det är mycket spännande att kolla in pappa Cedrik och fölkompisarna på Långarnö, så det är nog mest jag som tycker det är tråkigt att dom har åkt iväg…

Nu blir det hundpromenad och utsläpp av Packie på betet innan det är dags att ge sig av mot jobbet. Ha en bra dag!

RC71
0

Godmorgon!

Skapligt väder, men inte lika fint som i går. I dag står hästtransportering på chemat. Ciao ska åka på betäckning.

#3 Pållarna mår bra. Lillan står just nu och äter havre Skrattande

monsterpony
0

God morgon alla

Det blir nog jobb större delen av dagen är jag rädd för. Det var en välfylld inkorg som väntade när jag kollade mail. Blä!

Spader-EliN
0

God morgon!

blir att va hemma idag. vaknat flera gånger i natt av att jag inte kunnat andas… Jobbigt att va förkyld nu när det är så mkt i skolan.. men ja får ta att läsa en bra bit i franskaboken.

RC70
0

God morgon!
Ganska trött efter Elitloppet igår (fel häst vann ?) Somnade innan klockan halv 9! Var helt slut. Vaknade vid 7 trodde klockan var 10 eftersom solen sken in och det kändes som om jag sovit till 10. Nu måste jag pallra mig iväg till skolan.. tentamen på onsdag sen är det färdigt för den här terminen.. inte för att jag e klar. men jag låter det vänta tills nästa år ! !

Sitter o väntar på att JF ska ringa o berätta när lastbilen åker..

Trevlig måndag!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Förmiddag!

Varit hos studenterna idag. Måste gjort dem något ont, de blänger på mig =S

Är på väg till Snörpa strax, igengrått på himlen, hoppas det håller upp!

Maria-Kavat
0

God förmiddag! Blir en dag utan att åka till hästarna, de tittas till ändå. Har en massa ärenden i stan innan jag börjar jobba efm/kvällspass. Bla att byta selen jag köpte…tyckte den såg LITE för stor ut för att vara full stl. Efter en närmare blick var det inte helt fel för jag hade fått med en Xfull hem. Måste byta så jag kan passa in den o sedan smörja upp den, innan den invigs me vagn bakom! Ha en bra alla ni som slipper jobba till 23.21 ikvällFlört

ELS
0

God Morgon

Här är det soligt och fint sedan flera dagar. Jag har tagit mig lite ledigt i 3 dagar nu så jag hoppas det fina vädret kvarstår.

Det hade varit roligt att vara med på connemaraträffen  i går. Ni verkar ha haft det trevligt! 

Fotade lite i helgen.  Bifogar foto på Rosaleen (Lillan) framför våra syrenbuskar som doftat ljuvligt ljust nu.

ELS
0

Ett till foto

Tittut
0

# 10 & 11 Vad härligt med den mörka hästen mot den lila bakgrunden! Synd att jag inte har några syrener vid stallet. Kanske ska köra hem mina pållar till huset för fotografering!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

#10 & 11 fast fotona är lite tillfixade eller hur…? :-)

ELS
0

#13  Jag har klippt bort mig själv… Vill inte vara med på bild. Flört   Tog bort lite skuggor också…  Jag är ju ingen fotograf direkt och har ingen systemkamera men har lärt mig lite hur man kan  fixa bort sig själv på bild i alla fall  Oskyldig Hästen är i alla fall inte tillfixad…

monsterpony
0

#14 Det jag reagerade på var att hästen saknade skugga på marken… :-)

Murgard
0

#11 Superfina bilder & en mkt vacker häst!

walsan
0

Håller med #16

RC71
0

#11 Vacker! Glad Har ni varit på utställning?