Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 1035 ggr
Covergirl
0

Håll era tummar!

Mamma är under utredning igen. Hon har hittat en knöl i armhålan och ska imorgon ultraljudas. På torsdag ska knölen punkteras, oavsett vad det är för något.
Till saken hör att mamma fick besked om bröstcancer sommaren 2007. Först togs det bort en bit av det sjuka bröstet men det hjälpte inte så en andra operation, där hela bröstet togs bort och ersattes med silikonimplantat, gjordes under hösten.
Undersökningarna efteråt sa att cancern var borta men så hittade hon då en knöl i armhålan.
Inte säkert att den knölen är farlig men hon vill dels ha den uppkollad, dels få den bortplockad. Lite rörigare iom strejken men hon får tydligen dispens för att få undersökningen gjord snabbare. (Även om hon nu får åka mellan Universitetssjukhuset i Linköping och Vrinnevi i Norrköping.)

Murgard
0

Vi håller givetvis alla tummar!

Appledale
0

Usch, låter jättejobbigt! Hoppas verkligen att det inte är någonting!

Kramar

Bullemor
0

Oj, det låter jättekämpigt. Håller tummarna att hon är ok!

RC71
0

Vilken jobbig situation. Det påminner mej om att så länge man har hälsan i behåll är man rik. Jag hoppas på det bästa och håller tummarna.

ambo
0

Hoppas på det bästa för dej! och din mamma!

RC70
0

Håller tummarna Jannicke ! Hälsa mamsen !

monsterpony
0

Usch, sådant där är inte kul… Jag håller alla tummar. :-(

MadickenII
0

Jobbigt, men förhoppningsvis så går allt bra! Tummar hållna!

Covergirl
0

Det optimala är givetvis att det är någon ofarlig knöl av något slag. De undersökte ju lymfkärlen och armhålorna i höstas vid operationerna och då fanns det inget där.
Men mamma säger att hon vill ha bort knölen även om den är ofarlig, hon ska vara knölfri!

Tack för allt tumhållande, ska meddela besked så fort jag fått dem själv.

Covergirl
0

Nu har jag fått besked. Det var så illa som mamma trodde. Det är cancer i lymfkörtlarna. Operation onsdag nästa vecka.
Eventuellt missades det i höstas så möjligt att det blir Lex Något-anmälan eller dylikt av det. Vi får se helt enkelt.

Murgard
0

#10 Nej, så ofattbart ledsamt. Sänder många tankar till både dig och givetvis din mor.

Covergirl
0

Jo, känns jobbigt att "trilla dit" igen… Men jag kör på mammas linje, "jag kan inget göra åt saken så acceptera läget och ta en dag i taget".
Mamma sa iaf att hon var glad att hon kunde spela golf i helgen. (Operationen skulle ev. gjorts imorgon men fanns inga tider förrän onsdag nästa vecka.)

Murgard
0

#12  En stark vilja hjälper enormt mycket i detta läge, har jag sett på nära håll.  Och den verkar finnas.

RC71
0

#12 Det låter som ett sunt sätt att tänka för att orka med situationen…

Covergirl
0

#13 och 14

Jo, mammas envishet är i nivå med min. På gott och på ont. Mest gott i det här fallet.
Det är ju trots allt inget att göra åt saken. Det löser sig med hästar och allt sånt. Pappa kan ju ta hästarna precis som efter operationerna förra året. Skolan får ju fixa vikarie och det är mest troligt bara onsdag och torsdag som hon missar.

MadickenII
0

Usch vad jobbigt! Min pappa har också haft problem med hälsan och legat på sjukhus, och det var inte kul för någon. Hans devis är dock att man aldrig ska ge upp, och det är ju rätt inställning.

walsan
0

#15 Jag känner igen detta med att ta dagarna en i sänder och flytta tankarna från det mörka man inte kan göra något åt. Vi har haft liknande situation här också. Hoppas verkligen att ni lyckas hålla er till det ljusa i era tankar. Lycka till!

Covergirl
0

Förhoppningen är att hon inte ska behöva ligga kvar över natten ens en gång. Första operationen i höstas hämtade jag henne sam dag. Andra operationen hämtade jag henne dagen efter.

Man måste ju ha den inställningen för att orka.

Hur mår din pappa idag?

MadickenII
0

Jodå, han är rätt pigg! Han har problem med cirkulationen, men det går att hålla i shack med regelbunden motion. Han kör bil väldigt mycket i jobbet, och det är inte så bra, men är ganska aktiv på fritiden. Har nyligen tagit upp sin ungdomshobby, lyfta skrot!

Covergirl
0

Så skönt att det har funkat bra för honom med motionen!

RC70
0

#20 hälsa mamsen så mkt ifrån mig ! tänker på henne, hon måste ju vara med o vara coach på RIKS !!

Carduus
0

Håller tummarna för din mamma. Allt blir ju mkt lättare med den inställningen ni har, ingenting blir bättre av att bryta ihop. Lycka till!

monsterpony
0

Ytterligare en som håller tummarna. Det är bra att hon ändå kan tänka positivt och hoppas på det bästa. Och njuta av golfspelande! Lycka till!

Appledale
0

Usch nej, vad tråkigt att höra.

Jag håller också tummarna så hårt jag kan.

Kämpa på…

Kramar Linda

Covergirl
0

Jag ska försöka få med både henne och pappa till Riks, jag lovar! De har ju inte så långt nu heller så det ska nog lösa sig. De vill nog se Cinna visa upp sig :)

Covergirl
0

Så länge man orkar utan att bryta ihop är det det bästa. Det är inget att göra åt och inget hon kunnat påverka heller.

#23 och 24

Tack snälla ni!

Annette
0

Ibland måste man bryta ihop för att kunna resa sig och gå vidare.

Hoppas det går bra med din mamma.

Maria-Kavat
0

Hoppas oxå att det går bra! Ni verkar stötta henne till 110 % och det är nog ofta det som gör att man orkar kämpa… Att ha människor runt sig som stöttar och bryr sig är en bra medicin till att klara av situationen man befinner sig i och att reahbilitera sig.

colleen
0

Jag håller också tummarna! Hoppas operationen går bra.

~Jag tror på ödet~