Godmorgon 2008-05-27
I dag sjöng Näktergalen igen
. Strålande väder ute men ännu lite kyligt. I dag blir det stallet efter jobbet. Ska se över staketet på en ny hage till småhingstarna och Carduus, matvraken har redan ätit rent i nuvarande.
Är sådär jättemånga inlägg att läsa nu igen… vårat radiolänkbredband störs av ett nybyggt hus, kom inte in alls i går kväll
. Förhoppningsvis går det att rikta om antennen, ska fixas under dagen…
Ha det bra alla!
God morning alla!
Solen skiner, fåglarn kör för högtryck.
Nu är den bästa tiden på året!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go'morgon i stugorna!
Underbart väder, men jag känner mig ändå trött och seg. Roade mig med att möblera om i mitt sovrum igår efter att ha införskaffat ny sängram och sängbord till vrakpris. Fint blev det!
Skall försöka få igång en dator till barnen idag. Har tröttnat på att ständigt behöva slåss om burkarna. Hoppas bara den funkar..
lev väl!

God morgon! Härligt väder här med. Dagens planering innehåller jobb, jobb och så lite jobb…

Good morning!!
Låg och drog mig lite längre idag, var riktigt skönt att göra det för en gångs skull. Sedan tänkte jag gå ner till stan på middagen, och gå hem vid halv 4, fixa maten till sambon kommer hem. Mina krafter börjar ta slut nu känner jag, kan knappt vänta tills semestern.
Ikväll ska vi klyva ved igen. *suck* Men vad gör det när solen skiner där ute? 
Ha en bra dag!

Morrn!
Här är det väldigt förkylt fortfarande. Ska ut på en långtur med Jackie i det fina vädret nu på förmiddagen så KANSKE hon kan stå still när hon ska mätas sedan. Det är en utmaning att ta slut på hennes krafter…:P Sedan kommer veterinären ut och ska pilla lite med tänderna på Gondor och Rebecca. Hoppas det ger effekt (för Gondor i ridningen och för Rebecca i gödningen).
Host & snörvel! Ha en bra dag!
God morgon!
Solen skiner, jag har 2000 skolarbeten att göra innan imorgon. jag tycker inte om skolan.
pratade med JF igår, Graffe åker ner på Måndag kväll. Så det blir en vecka till.
Dagen ska spenderas med skolarbeten. o lite mer skolarbeten sen blir det att åka till stallet ! !:)
Trevlig Tisdag!

Go`förmiddag! Kan bara instämma med föregående skribenter; det är en underbar tid nu! På jobbet kommer vår nya klass och hälsar på en stund idag. Hemma ska de flesta bodar röjas ur. Dessutom vore det bra om vi hann med att sätta lite stängselstolpar.
Morrn
Solen lyser, fåglarna kvittrar! Fick just rapport om fölning hos mina bekanta, ett russ-stoföl. Isabell med stjärn. Efter fyra hingstar kom så det efterlängtade stoet. Jag hoppas att mitt namnförslag går igenom, Granös Poppy! Blomtema (mamma heter Narciss) och Poppy betyder vallmofrö. Ska åka dit och titta på underverket under dagen.
Usch nu fick jag major fölabstinens! En liten ullig plutt skulle man ha här hemma i trädgården. Jaja, jag får ge mig till tåls helt enkelt.
Sola lugnt!
#8 ååh har Narciss fått sitt föl - va kul!!
# 8 Den vill vi se! Som sagt, min isabellmärr är på betäckning hos Darius, men de som ska ha fölungen vill inte ha en isabell… De har ledsnat på ljusa hästar. 

Goddag
Ont i halsen o huvudet o lite trött samt hostar idag. Inget vidare =( Solen skiner iallafall =D Men det är rätt kallt ändå.
Jobbat till 12 idag, sen var jag på Ikea o köpte ny kudde för den jag köpte i Ullared förra veckan var obekvääääm! Hittade ett kuljärn också =) Mamma o jag letade som galningar efter ett sånt igår. Detta såg likadant ut som i andra affärer, men hette specifikt "kuljärn", alla andra andra namn som olivsked tex =S Undrar vad skillnaden är =P (ser precis likadan ut)
Någon som är lite synsk o kan tala om vart min licens och gröna kort är?

#11 I skrivbordslådan? :-)

#12 Äger jag ingen men tack för tipset =)
##11 Kan göra ett försök;-)
Sist du var iväg så packade du ner det i en väska du normalt inte brukar ha med dig när du är ute och far. Kika där.

#14 Tyvärr, kikat i alla väskor jag har nu, samt på skrivbordet, i skåpet, i kökslådan samt jackfickorna =S

#15 I bilens handskfack, då?

#16 Har inget handskfack i bilen
Hittat dem, de låg i plastfickan med alla papper från senaste tävlingen
Har tittat där flera gånger redan…
plastfickan har legat här på skrivbordskanten sen 10/5 

#17 SKÖÖÖNT!! Det är konstigt hur döda ting kan komma och gå!

#18 Jaaa, det är märkligt!

Godkväll! Nu fungerar vårat internet igen, bättre än innan 11Mbit har vi nu så det flyter på finemang!
Grabbarna har fått ny hage, det tyckte de var roligt
. Den här är inte lika fin som den andra men de får gå där ett tag nu så den andra hinner återhämta sig. Tror inte grabbarna bryr sig så mkt bara det finns mat!
#16 Skönt att du hittade grejorna, är så jobbigt då man lagt bort saker…
Godkväll!
På söndag är det första juni och inte längre helinackordering i stallet. Jag måste försöka få tag på hö till Dimona.
Stallägarna har inte så mkt kvar att de vill sälja tror jag. Visserligen äter hon ju lucern, men man kan väl inte fodra med bara det. Blir väl lite väl kraftigt?

#22 Godnatt, Akerberg och tack för ögonfröjd!
Vadå godnatt? Här kommer ju fölrapportering från russfronten. En liten Tusensköna har jag träffat idag, isabell som mamma. Först trodde vi att det kanske var en BEC, då hon har blå ögon, helt rosa hud och vita hovar. Men det försäkrades på russforumet att det är en isabell. Söt som tusan i varje fall!

#24 Föds inte isabellerna med mörk hud? Jag tycker det liknar väldigt mkt en BEC
Men pappan kanske inte har gulanlag…?
Pappan är brun, mörkt brun. Men han har aldrig förr gett en isabell, så det anlaget kommer ju från mamman. Jag tycker också det ser ut som en liten BEC. Men det är det alltså inte.

#26 Ok. Då kan man ju utesluta BEC.
#24 Men har den inte mörka ögon? Jag tyckte inte att den såg ut som en BEC.
Nej, hon har faktiskt blå ögon, men inte så ljusa. Det var svårt att fota henne, lite småblyg.
OK, jag tyckte inte de såg så ljusa ut, men det är ju lite svårt att se på kortet precis.
Helt klart en isabell, eftersom pappan är brun utan tvivel. Han har dessuton en pappa som är fux och en brun mor, så det finns inget gulanlag i den. Men visst är det lätt att man undrar. Jag har också fått en isabellunge, och den såg likadan ut. Däremot blev han vackert gul som vuxen, en mörk, fin isabell. Lägger med en bild hur han såg ut som nyfödd. Han var dessutom tigrerad, men det syns inte på bilden. Pappahästen var brun han också.
Ögonen är ju ljusa när de är nyfödda, men mörknar snart.
# 31 Pst, för er borderterrierfreakar! Observera vovven i bakgrunden. Mitt livs kärlek och "Världens bästa vovve" som dog i en olycka och bara blev 4,5 år.