Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 544 ggr
MadickenII
0

God Morgon 2008-05-31

Ahh, solen lyser och fåglarna kvittrar! Får gå upp tidigt nu för att mata och motionera sjuka hästen. Ganska pigg imorse, men fortfarande stel och ovillig att röra sig. Får sin butta i betfor, och det gick hem.

Idag ska jag jobba, tre veckor sedan sist. Rätt trist, men pengar i plånboken ger det.

Sola lugnt!

RC71
0

En varm dag väntar. Solen är redan stark. Ska snart lasta damerna för färd mot dagens utställning.

Ha det bra alla! Glad

ELS
0

God morgon

Ska strax åka  till Örebro och titta på utställningen.

Madicken: Du tror inte att Tindra har fång ändå? Det kan ju ofta ge så många icke typiska symptom….Skulle du verkligen röra på henne flera gånger om dagen utan diagnos? Håller tummarna att hon snart blir bra.

monsterpony
0

God förmiddag alla!

Även här är vädret strålande. Bra, för vi får middgsgäster i kväll. Har gått en sväng i skogen på morgonen och plockat liljekonvaljer och så har jag kört modern till tåget och sagt hej till systern och sett systersonen vända på sig…

Murgard
0

Godförmiddag! SÅ varmt redan. Har bakat en rabarberkaka till dagens fikastunder, klar om en kvart.

Hade gärna varit i Örebro nu, men det hinns inte med. Badade i dammen igår, vilket förmodligen kommer att upprepas idag.

Ser fram emot utställningsrapport!

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmiddag!

Var uppe tidigt i morse, var vid stallet halvsju. Svårt att sova och stanna inomhus när vädret är vackert och hästarna väntar på en.

Underbart att träffa djuren på landet. Se bifogad bild på granne!

Träffade en kompis' två islandshäst-föl idag. Båda hingstar som shettisfölet hemma. Betyder det att de två connemarorna vi väntar föl på får ston? Flört Eller så är det hingstår i år. Skrattande Jag tror i a f fortfarande att Dimona kommer få en liten räka till stoföl Kyss

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!
Vilken j*vla dag!
Stall Hammersta ut mot Nynäshamn brann ner till grunden i morse vid 11 tiden. Allting var borta på en kvart.
24 hästar evakuerades så ingen häst har brunnit inne, dock har konvalecent hästarna farit runt i hagar, det är 2 st som är i riktigt dåligt skick. Vi har fått köra vatten till deras hästar ifrån vårat stall (dryga 2 mil bort) och har gjort plats för de skadade hästarna i vårat stall. så man kan säga att det har varit K A O S !

Graffe har prövat på löshoppning idag - haha! Det var roligt att se! Han är iaf inte halt och pigg o glad.

Spader-EliN
0

#6 Ush av läskigt!!!

dagen har tillbringats i stallet hade helg. Chancen vilade idag och vi badade bara *inget ovanligt jag säger bara skimmel i spilta* och gick ut å betade iövrigt har han bott i hagen :)

imorgon är det dressyr för mamsen, förhoppningsvis kan hon tänka sig att filma - han känns superfin nu :)

Nyvreten
0

God kväll !

# 6 läskigt !!

Har idag tillbringat hela dagen på RPAF 3 års test. 2 Connemaror var med , ( Carnaby Sparrow Lad & Gräns Tiger ) som skötte sig bra Skrattande Bäst idag  blev NF hingsten Esse Golden Brown, jättefin !

Annars har här varit  stor tragik i grannstallet senaste dygnet. Ridponnyfölet fick tyvär benet avtrampat av sin mor & var tvungen att avlivas igårkväll Gråter En ren olyckshändelse ! Mkt. trist. Livet är skört ibland  !

Murgard
0

#6  #8  Usch, två tragiska olyckor "på tråden". Hoppas det reder sig till det bästa!

Carduus
0

Godkväll! Var ut till stallet lite snabbt i förmiddags sedan bar det av till Stockholm. Sambon sprang ju Marathon och tog sig runt i värmen på 4:38. 10 minuter sämre än bästatiden men han var nöjd ändå och är relativt fräsh efter omständigheterna. Det var hans åttonde mara! Hade en mkt trevlig dag i huvudstaden med en väninna jag inte träffat på länge. Otroligt mkt folk och härlig Marathonstämmning i fantastiskt väderSkrattande.

MadickenII
0

Nej, jag tror ju inte att det är fång ändå. Ingen puls, ingen värme, står inte på rätt sätt. Inga problem med magen, ingenting åt det hållet! Rör sig nu som vanligt, på buttan. Betet är inte så kraftigt, och inga foderbyten har gjorts. Vet tyckte att jag absolut skulle röra på henne, för att hon inte skulle stelna ihop totalt i bakkärran. Och det har hon nog rätt i, efter bara några minuters skritt är det en annan häst.

Ska ringa klinik på måndag och se till att få en tid under veckan. Sedan får man se vad det är, om det går att hitta något. Hästen är ju ganska gammal, så prio ett är att hon mår bra den tid som är kvar. Inga operationer eller boxvila, det ska jag bespara henne. Sover inte många timmar per natt nu längre, otroligt jobbigt med oron som hänger över en.

ambo
0

Oj så mkt det var här! Hoppas allt ordnar sig. Brand är läskigt, jag var ju me på 70-talet när Djurgårdens ridhsu brann ner och alla hästar fick bindas upp nere vid Skansen mitt i natten. finns en bok om det , en författare som hade häst i stallet, Marie-Louise Rudolfsson hette hon, skrev en hel del hästböcker för er som var me vi den tiden..jag var kompis me hennes dotter Maria, vi var i Cornwall på ridläger bla. då vi skenade på hedarna me en ball karl som drev själva ridlägret, det var bara att blunda och hänga me kan man säga..

apropå brand (gud så man vimlar ut ibland)

RC71
0

Men jösses så mkt otrevligheter som hänt! Ledsen Här brann gamla stallet ner innan jag föddes. Blixten slog ner och inget fanns att göra. Inga hästar kom till skada den gången heller..