Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 829 ggr
Covergirl
0

God morgon 2008-05-30

Vet väl inte riktigt var gränsen för morgon går men det är iaf ljust här på ostkusten Flört
Jag har dock inte sovit, ska upp så tidigt att det inte kändes lönt att sova.

Har stått vid diskbänken en stund och därefter sett på TV och ätit chips med dip. Orkar jag tar jag en sväng med dammsugaren nu. Packa ska jag också hinna med.
05.10 går bussen till flygplatsen, 06.25 lyfter flyget mot Arlanda och därefter Arvidsjaur. Ska bli spännande att se hur pojkvännen har det däruppe i norr Skrattande

MadickenII
0

Morrn!

Uppe för att kolla sjukligen, som inte är nämnvärt mkt bättreGråter

Ska åka och titta på en teater idag och sedan hem till hästen igen. Ska försöka få henne att röra sig runt i hagen minst tre gånger per dag. Borsta och fixa ska vi också göra.

Kanske får man jaga häst också, släppte ut mästerrymmaren imorse efter en natt i paddocken, får se om hon stannar innanför stängslet idag eller inte.

Tittut
0

God morgon!

Fullt påslag med sol redan. Skönt för syskonbarnet som ska fira sin student idag.

Blir väl inga större problem att få den här dagen att gå heller.

Jag hoppas det går bra för er andra med flygresor och sjuka kusar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

Varmt och vackert!

Skall en sväng till vårdcentralen och sen ställa mig och baka något tänkte jag. Ha en riktigt skön fredag allihopa!

monsterpony
0

God morgon!

Snart dags att få i mig lite frukost och göra mig i ordning för veckans ridlektion. Sen blir det lite lugnt några timmar innan det är dags för innebandy på kvällen.

Carduus
0

Fantastisk morgon! Ska försöka hitta ett par skor efter jobbet i dag sen blir det saftig pastamiddag med sambon. Puckot (sambon alltså) ska springa maran i morgonRäcka ut tungan…

Ha det bra alla!

ambo
0

#1 tråkigt med hästen! "min" förra häst den fårn K1 ställde sig också på tå bak och sträckte ut sig framåt också typ sågbock. Där var det pålagringar framkotorna kom de på till sist. Han kunde knappt gå i nerförsbacke på slutet. Mkt jobbigt. alla trodde han hade fång eller nåt då han liksom ställde upp sig i hage mm för att parera smärtan. Han skulle tagits bort på ett tidigt stadium innan jag fick honom..

RC70
0

God morgon!
Vaknade klockan 7 efter en mkt underlig dröm.. nått med snö, inbrott och en datorstol med nödbroms ?

Idag skall det löshoppas i stallet, Monia och Golden-Grafit ska fotograferas litegrann.. Måste bara borsta monia ordentligt, eftersom hon har samma färg som Grafit just nu. Folk i stallet har nytt namn på monia - inte åsnan - utan mamman.

Annars kanske jag ska dra mig ur sängen o boka flygbiljetter till skåne.. pust o stön!

trevlig fredag!

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Soligt och väldigt varmt redan. ska jobba lite sen hem och bada damerna inför morgondagens utsällning.

Godmorgon!

ambo
0

#8 hon är så sööööt!

RC71
0

#9 Skrattande Ja,när hon inte bits….Fundersam

ambo
0

hon bet inte maja (hon gullade ihjäl henne sist..)Skrattande

RC71
0

#11 Nej , jag tror att den lilla har lärt sej hur man uppför sej nu. Vi har haft lite "snack" om det hon och jag Skrattande

Nyvreten
0

God förmiddag !

Ska en sväng till grannstallet & titta på det lilla hingstfölet de fick i natt ( ridponny ) Väntar själv föl här hemma vilken dag som helst nu . Hade stort kalas igår då gamle Finn fyllde 30 år Skrattande  http://blogg.passagen.se/ostergrytinge/entry/grattis_finn_rc_38

RC71
0

#13 Grattis Finn! Få förunnat att få uppleva sin hingst 30 årsdag.

MrsM
0

Ett dagen-efter-garttis till Finn, 30!

Från en som var med och tillverkade honom,  1977..Skrattande

RC70
0

#15 1978 blir det väl ?

RC71
0

# 16 Nej, då skulle han bara vara 29 år…

RC70
0

#17 ah tänkte fel.

Carduus
0

#13 Grattis Finn! Bra jobbat!

Akerberg
0

God Eftermiddag =)

Börjar med att säga grattis till Finn!

Kom precis hem från stallet. Red ut en lite snabbare runda med Snörpa, hon tyckte det var hellajbans men höll sig på mattan (lagom nivå på maten nu :D )  Sen förvandlades hästarna till "Familjen Fransson", så nu går de och kikar ut bakom sina gardiner, liiite hjälper det mot flugorna iallafall =)

ambo
0

Grattis från oss också. Tittade på filmen som var rörande!

MadickenII
0

Börjar med att gratulera Finn! Kul med pigga, gamla gubbar.

Åkte till hästarna direkt efter teatern idag, och Tindra mådde mycket bättre! Obeskrivligt skönt att se. Även om en liten röst i bakhuvudet säger att det beror på jättemängden butta. Vi borstade, spolade och gick en sväng runt hagen. Hon travade till och med några steg. Ska gå en sväng varje morgon och kväll nu, och hoppas att hon inte blir sämre när buttakuren är över.

Soligt men lite klibbigt är det, kanske regn på gång? Skulle verkligen behövas, snustorrt i backen.

AKWIK
0

Grattis Finn! Kyss

Här som flera sagt varmt och torrt. Är ganska slut efter gårdagens begravning och att ha kört nästan 90 mil på en dag.

Murgard
0

Efter grillmiddagen ikväll tog dottern och jag på oss ridkläder, våra män tog alla hundar med. Sedan gick vi ut i skogen en tur. Dottern red Delight lite först (för att utröna dagsformen) därefter satt jag upp och red en fin sandslinga i tallskogen. Som gjord för att galoppera på; vilket jag också gjorde två svängar. Hon har urläcker galopp, stor och bärig.  Red även lite på banan i samtliga gångarter på volter och åttor; bara så KUL att rida! Förhoppningsvis ska det bli tid till regelbunden ridning till hösten!

GE
0

#22 Skönt att Tindra verkar må bättre! Städade datorn ikväll och hittade då några bilder av Madicken, som jag hade glömt att jag sparat. Tänkte att du kanske ville ha dem? Här är nr 1..

GE
0

Nr 2

GE
0

Nr 3

Godnatt alla och grattis Finn!

MadickenII
0

#25 & 26

Åh, vilka fina bilder! Jag har nästan inga bilder på Maggie som liten, så det var verkligen jätteroligt!

Tack!

walsan
0

Godnatt alla!

Man hade nästan kunnat skrivit en ny Godmorgontråd. Åtminstone när man ser i almanackan. Det är den 31 maj…

Jag har varit på Vårfest på jobbet. Vi dansade bl a Line Dance, vilket är roligt.

Grattis Finn! Fantastiskt hull och bibehållenhet i övrigt!

Vackra kort på Madicken m föl!

Murgard
0

#25,26,27  Otroligt vackra bilder!  Måste vara verkligen  jättekul att få!

AKWIK
0

_GE_! Vad urfina bilder! Glad

MadickenII! Vad urfina motiv! Flört

GE
0

# 29,30,31 Tack! Det är kul att ge också, speciellt med tanke på omständigheterna..

MadickenII
0

Ja, det var också roligt att få dem, blev lite tårögd när jag tittade på bilderna på fina älsklingen. Tur att man har lilla muskelbyggaren som springer brevid kvar. Hon är min klippa!

Murgard
0

#33  Ja, det syns att hon är den sorten Glad!