Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 555 ggr
Murgard
0

GODMORGON 080605

Idag har det lovats 30 grader ca.  Skönt att jobba till kl 13 en sådan dag.  Fortsätter med flyttförberedelser, det är väl ungefär allt som hinns med

Vad ska ni göra? Ha en bra dag!

Appledale
0

Godmorgon!

Jobbedag.. ska försöka se om jag kan ta lite ledigt i eftermiddag jag också.. kanske lite sent påtänkt..

Ikväll är det student.

#0 - Vad härligt det låter!! Vart ska ni flytta någonstans?

Ha en bra dag!!

AKWIK
0

Morning!

Har just varit ner i tvättstugan och måste nu vara hemma tills all tvättning är klar. I min nya lägenhet tänker jag kasta ut badkaret så jag får plats med en tvättmaskin.

Ska ut till stallet sedan så klart. Vet. som var ut till stallet i annat ärende igår såg ju Dimona och uttalade sig positivt om hennes prognos. Jag var inte där men han hade kollat henne och sagt att bara fölet kommer ut så kommer allt bli mkt bättre för henne. Ungefär så som ju RC71 också sagt att det brukar vara. Glad

Spader-EliN
0

Godmorgon! sitter å klämmer på nya hjälmen som inskaffades igår. En Charles Owen John Whitaker (betalade själv) :D ska snart in till skolan och ha en filosofilektion 50% prov och 50 % sitta å lyssna på redovisningar. Sen ska jag hem igen käka och på eftermiddagen gå på stan med en kompis :D

Tittut
0

Morrn!

Jag ska fixa lite inför söndagens utställning nu på morgonen, sedan ska jag försöka få med passen med posten innan jag åker och handlar. Det ekar tomt i skåpen och tanken på bilen är snustorr, som det mesta just nu…

Brädgårdsjobb på eftermiddagen stundar också.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon! Redan riktigt varmt ute. Blir förhoppningsvis en kort arbetsdag i dag, till 14 är målet. Ska till stallet och se till kusarna i kväll. Stallägarens nyinköpta fullblodssto ska in på natten, hon har nog inte gått så mkt i hage på förra stället så får ta det lite lugt såhär i början.

Ha det bra alla!

monsterpony
0

God morgon

Här blir det slutspurt på arbetsveckan. Ska försöka hitta på tillräckligt med arbetsuppgifter för att roa mina underhuggare och hinna med lite eget jobb också. Soligt, varmt och härligt. När man inte har häst är det mest praktiskt att gräset inte växer, då slipper man klippa gräsmattan så ofta…

ambo
0

här det lite hit & dit, pappsen på sjukan, d et var ej stroke tror de utan han slog i skallen i dörrkarmen på natten (ränner på toa) o pga waranet han äter för tdiigare strokes så kan det blivit som ett krampanfall, lite oklart. Han är pratbar som vanligt o får nog åka hem i rappet. han ger ej upp så lätt Glad

ska nu försöka fixa det lite bätttre i deras lite gammeldags hus (där min mamma vuxit upp, lite ovanligt!) så hanses toa blir lite rymligare, hanv verkar behöva space 

ikväll ska jag köra en hyrponny från djgårn till Karlshem då den familjen ej törs köra o ringer då till oss..

i morrn ner på stan o kolla högvakten o de 50000 ballonger som ska sändas upp 13.30 från skeppsbron. På lördag bär det av till Strömsholm pingsttävlingarna, jag maja o 2 kompisar. Shop till you drop, kolla hoppning o dressyr o hämta gratishöpåsar hos Länshypotek..

RC70
0

God morgon!
Uppe med tuppen igen ! Ska åka o mocka ur Grafits box, vilket jag inte riktigt hann med igår ! Sen blir det att åka o handla o sen åka o jobba.

Måste packa ikväll, eftersom det bär av till skåne imorgon !!

monsterpony
0

#7 Ha det så kul!

#8 Och du med. Ser fram mot en rapport om hur Graffe gillar Skåne och de Skånska damerna.

Bullemor
0

Go'förmiddag!

hade egentligen mkt mer planer för dagen men de fick läggas lite på is efter att jag lyckades vricka foten illa igår. Vankar runt som en låghalt anka med svart vetflexlinda på högerfoten . Förövrigt strålande väder och glassförrådet är påfyllt.

monsterpony
0

#7 Förresten, ta gärna kort på deltagande connemaror för SCS hemsida och ConnemaraNytt!

Gäller även eventuella andra på plats. :-)

Akerberg
0

God dag =)

Jobbat idag också, men nu är det slut för den här veckan, skönt!

Tog med kameran eftersom sista husen ligger nära ridskolan här så jag tänkte fota lite, men de tråkiga hästarna gick bara med näsan lååååångt ner i gräset och tittade inte upp det minsta *suck* De flesta gick med rumpan mot mig också =P (de har inga connemaror heller…)  sen fortsatte jag till stadsparken och fotade shettisar, de har fått föl, han var jäääääääääättesöt =D