Utställning i Ljusterö 7 juni
Vi ska åka på utställning i Ljusterö den 7 juni. Sex connemaror namälda. För att vara RoslagensPAF, så är det vad jag förstår ganska hyfsat. Bara ston och mest unga.
Fler här som kommer?
#0 Nu blandar du ihop det igen!
Roslagens Ponnyavelsförening RPAF ordnar, inte Mälardalen. Skynda dig att rätta. Du har bara en timme på dig! 
Jag ska dit! Maggies första utställning, endast visad på premiering som föl. Sammanlagt ska vi dit med fem hästar, fyra russ och så Maggie.
Ni skulle dit med Jackie, eller hur?
#2 Ja, vi vill gärna visa henne innan hon åker till sina nya ägare i Boden.
#1 Tackar för påpekandet jag har rättat. Dålig koll…
#0 ponnyerna jag var o hoppade med idag ska ställas ut, två stycken NF valacker :) Dartangang II och Miclas Celeber
Det är ju Custom Bikeshow i norrtälje precis den dagen. Det kunde jag visserligen varit utan och åkt på utställningen med min connemara men jag glömde även att anmäla så… sorry, annars hade det vart en mara till!
Walsan, har du sett till något PM eller information om tider, plats mm? Man vill ju veta när det börjar liksom!

Första start kl 10. Mer info finns på RPAF's hemsida nu!
Ah, det fanns inte där för en kvart sedan! Men nu vet jag ju, tack för hjälpen!
Mycket lyckad dag blev det för oss från Väddö. Vi åkte med fem hästar, fyra russ och Maggie. Hingsten blev bäst i motsatt kön med 40 poäng, två av stona fick 38 poäng och sista lilla damen blev BIR och sedan BIS med 40 poäng! Maggie, som först inte ville gå ut ur transporten (brukar ju vara tvärtom) blev Unghästchampion Connemara och sedan bäst i rasen med 39 poäng. Matte mycket stolt och nöjd! Särskilt som jag tycker att hon är tjock och lite oharmonisk.
GRATTIS!
Inte bara motgångar och elände för dig denna vår ändå. 
#11 Tack! Det var så skönt att det gick bra idag!

#10 Jättemycket GRATTIS! Du är verkligen värd framgång och glädje nu!!
Vi var också nöjda med Jackie. Hon fick 38 poäng. Kanske hade vi velat ha mer än 7 på typ. Den enda kommentaren där var att hon var högställd. Poängen på typ var överskriven från 8 till 7 och därmed också summan från 39 till 38
. Annars fick hon positiv kritik. Nu stambokför vi henne innan hon går till sina nya ägare i Boden.
#12 Jag tyckte att Maggie såg jättefin ut. Hon har det där typiskt connemariga över rumpan.

#14 Grattis till er också! Vem dömde?
#15 Carina Lockwall
Lite lustigt att träffa folk på utställningar. Det är ju inte alltid man kopplar vilka personerna på forumet är i verkligheten…
#14 Grattis till er med!
Synd att jag inte orkade ta mig till Ljusterö och se Jackie. Jag har på era bilder tyckt att hon sett jättefin ut. Och 38 p är ju verkligen inte dåligt. Dimona har fått 37 p. Men man får inte stirra sig blind på en poäng hit eller dit! Det handlar ju också om smaken hos domaren. En annan domare hade kunnat ge mkt högre poäng. Det är ju också det som är så spännande med utställningar. 
#17 Syftar du på walsan möter MadickenII? Och Norrveda, ZABA, …
Vilka fler kan tänkas ha varit där?
#18 Jag tänkte på Madicken. ZABA hade jag ingen aning om..
.
ZABA var där. Hon rantade omkring i blå shorts och blå/vitrutig skjorta. Hade med sin svarta fantastiskt duktiga lilla welsh mountainponny Exzentrics Narciss (40 p, BIR, Unghästchampion wm och totalt samt Reserv BIS).
Norrveda var också där liksom Anna Nilsson (Lady Stardust) som jag inte minns vilket "nick" hon använder… Min tur att 
FOTO: Lady Stardust från fredagens utställning i Ösmo. Är det Sveriges Nationaldag så är det! Se även bild i Godmorgontråden 20080608 och på min Pixboxsida (sök användarnamn ZABA).

Grattis alla duktiga utställare! 
Det är inte jag på bilden från Jursta men jag hade i stort sett samma kläder på mig. Det är min eviga medhjälpare, vi turas om att springa :)
Utlovade bilder kommer här!
Fotograf är Emelie Thelin
http://einbahn.bilddagboken.se/p/show.html?id=218937001&directlink=1
Huvudbild
http://einbahn.bilddagboken.se/p/show.html?id=218936286&directlink=1

Grattis alla!!

#24 - Jag är helt förälskad i din Maggie. Gud vad hon ser fin ut! 

#24 Fin! 
#24 Jättesöt! och vilken härlig djupbrun färg hon har!
#24 Maggie är ju jättefin! Visst är hon väl ganska färdig i kroppen för att vara bara 2 år?
Jag tittade på alla bilder där i bilddagboken 7 juni. Russen var ju väldigt fina med. Gratta Granö-tjejerna!
Och KG om han är vaken. 
# 24 Fina bilder på fina hästar. Grattis!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vi har firat BIS-vinsten i flera dagar nu, mest med glass
KG sov så gott, både inne i ridhuset och när vi skulle fika, då på Maggies täcke.
Maggie är jag så nöjd med, mest för att hon skötte sig fint. Åkte transport för första gången, har bara åkt lastbil tidigare. Stod själv inne i finkan medan kompisen var inne på bedömmning, och var mkt duktig under sin egen visning. Enda kruxet var att hon vägrade gå ut ur transporten. Vi fick montera ner hela mellanväggen så hon kunde vända och gå ut. Läskigt att backa!
Vi studerade Era bravader med transporten. Min ponny vill ju inte alltid gå in men att inte få ut dem har jag bara hört talas om förut :)

#24 Verkligen en jättefin connemara! Fortsätt firandet!