Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 2595 ggr
Akerberg
0

Fler stjärnhästar?

På tal om att vara med i musikvideo, vad finns det fler för connemaror som medverkat i film/video/tvserie osv?

AKWIK
0

Förlåt om det känns lite makabert i sammanhanget, men det var Fendth som var hästen med tom sadel på Astrid Lindgrens begravning. (Här hittade jag ingen passande gul gubbe)

Akerberg
0

#1 Justja, det har jag hört förut

Sen var det väl Tio Pepe som var Borkas häst i Ronja Rövardotter

AKWIK
0

Oj! Kom nu på att min egen connemara, Moonie, var statist i inspelningen av Katitzi någon gång på sent 70-tal. Filmteamet spelade in nere på Barnens ö, men det var för kallt i havet för badscenerna, så under några dagar slog de läger hemma hos oss vid "vår" lilla insjö. Moonie med kompis gick i hagen bredvid badplatsen och filmfolket lånade grimmorna av mamma (jag var inte hemma just den dagen). De ställde hästarna på en plats och när regissören skrek "Tagning!" så duckade hästhållarna ner i det höga gräset för att inte komma med i bild. Mamma sa att Moonie verkade tycka det var konstigt. Det blev som det ju tydligen brukar, många tagningar. Men de fann sig naturligtvis i de konstiga människornas påfund. Skrattande Minns att Christina Schollin spelade en huvudroll och att några av hennes mindre barn var med; Pernilla Wahlgren och lillebror som jag nu glömt namnet på.

RC71
0

Glöm inte Pegasus"orginal"! Dale Haze bar dom vita svanvingarna dom första tre åren på Globen Glad

AKWIK
0

#4 Ja, att det var en connemara som var den fina Pegasus har jag hört förut, men ej fått bekräftat. Så det var alltså Dale Haze…..  Måste berätta om farfarsfars bravader för Dimona imorgon SkrattandeGenerad (Märker att jag nu håller på att spåra ur av trötthet, godnatt!)

RC71
0

Sen har vi ju Matssons fyrspann som också brukar synas i rutan från Globen Glad Transport av tomte osv…

Spader-EliN
0

#5 häftigt, ponnyerna har mkt att skryta med mormor som gått EM och farfar som varit pegasus Glad

Sigrid-pa-Pottan
0

Brantshammar Ballerina RCB 21 var med i julspel på en skola i Sollentuna 1988. Var med på scen i 3 föreställningar i skol-aulan och kom med på bild i Dagens Nyheter. Vad jag vet så videofilmades föreställningen också. Någon sa om henne "Det här måste vara Stockholms snällaste häst" och då svarade jag att hästen var från Uppsala, så snälla hästar som hon fanns nog inte i Stockholm.

colleen
0

Hästen från havet har en connemara i huvudrollen, de franska inhyrda "stjärnorna" ville inte åka hiss eller springa genom eld. Läst i CN för ganska många år sen. Tror att hästen hette Boden Park Colonel (el ngt liknande).

~Jag tror på ödet~

hanna-norrk
0

Jag red en connemara på film från Hagens connemarastuteri, Hagens Vanessa. Hon var med efter att hon varit på besök hos tandläkaren Torbjörn här utanför Norrköping. Tror filmen hette Betsling och ingick i Anders Eriksson serien:)

MadickenII
0

Kom på att min högt saknade skrutta faktiskt fick göra PR för Ultuna Hästklinik när den var nedläggningshotad. Stort, två sidigt uppslag med den lilla fölungen i hängmatta, Trav och Galopp-ronden heter nog tidningen. Fick korten sedan, lite ledsamt motiv men proffsfotade.

hllw
0

#10 Jasså! Måste snarast låna hem filmen från en bekant (som jag vet har den). Vanessa är nämligen mor till Hagens Cilla som jag ägde förut! Har inte mer än sett Vanessa på någon enstaka bild tidigare…. eller förrästen, har sett henne i lerig vinterpäls i hagen hos Gisela också:P

Denna kommentar har tagits bort.
lil-sis
0

Stardusts släkt har ju utgjort större delen av Mattsons spann i flera år. Så släkten är lite känd.

Neffi, min numer avlivade drömponny, var med FEMINA för en massa år sedan. Med gräsfläckar och hängande öron tillsammans med ngn stjärna jag inte minns namnet på. Min medryttare var ute och red på Lovön och blev stoppad av fotograf med team :rofl: Har tyvärr tappat bort mitt ex av tidningen.

Malma
0

#1: stämmer😊