God morgon 2008-06-10
God morgon!
På russidan är det idag tre godmorgontrådar!
Hoppas jag hinner skriva klart innan någon annan lägger in!
Vi har gråmulet och svalt, vilket är jätteskönt. Typiskt bara att det är på skolavslutningsdagen då det ska vara trädgårdsfika i skolan och poolparty med familjen på eftermiddagen. Nu ska jag gå och stryka!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go'morgon!
Gråmulet här med, men ack så skönt! Mitt slemmiga virus håller i sig så idag borde jag släpa mig till apoteket och införskaffa mer slemlösande. Imorgon har vi skolavslutning, får se om det blir sommarklänning eller ,som förra året, regnställ som gäller.

Godmorgon! Droppar lite blygt från himlen, hoppas verkligen på ordentligt med regn innan allt blivande hö torkat bort… Betena växer dåligt med, tur vi har lerjordar och inte sand. Trist för er med skolavslutningar med sämre väder men det är väl som det ska
.
Blev en sväng till stallet i går. Gick en timmes promenad med Storm, vi fick slåss mot myggen men det var skönt ändå. Gullade med Carduus medans vattenkaren fylldes på, han är såå kelen
. I dag blir det nog inga hästar, fullt upp på jobbet.
Ha det bra alla!

God morgon!
min lärare ringde igår å sa att Företagsekonomin började kl 9 idag.. men jag ska ju va hos tandläkaren 9:20 så åker direkt dit å söker upp henne senare å får se provet.. hoppas på mvg i den kursen. Sen är det ridning ikväll hoppas grållet känns bra :)
skolavslutning här med, maja ska ju sluta i sin bild och formskola för att få nääära till sin gamla hemmaskola. tja, vi hade inte ambo när hon börja i den skolan i stan i 4an så jag fattar att det är jobbigt att åka t-bana 2 timmar p dag samt sen ta hand om ponny.
det blev 3 roliga år i alla fall..
härligt me det gråmulna!

Godmorgon !
Här kom typ tre droppar regn nu på morgonen. Hade hoppats på lite mer, trots att det nu körs ensilage för fullt här på gården. Gräset hinner nästan torka till hö ute på åker, blåser gör det med så det flyger & far överallt 
Tittut ! Märker du något av branden ? Det är väl i dina trakter någonstans ???
Dagen går till att få färdigt ensilagekörningen & täcka i plansilon med sand ( supertungt kan jag lova , puh ! ) & hoppas det blir klart i lagom tid så vi hinner till sonens skolavslutning vid 18.30 tiden ikväll.

God morgon
Även här har det mulnat på och är ganska blåsigt. Hoppas att det resulterar i en rejäl skvätt regn när det nu ändå inte är soligt och fint.
Här blir det jobb hela dagen. Ska göra klart en poster har jag tänkt och umgås med studenterna en timme och kanske hinna ner på labb också. Fullt upp är inplanerat med andra ord.
#5 det har luktat brandrök hela natten här i Bromma, var har det brunnit?
Sigtuna är det, (bor ganska nära Tittut).
Men det måste blåsa åt andra hållet för jag känner inget och min näsa är ändå rätt känslig.
Här så fortsätter projekt göda connemaran. Och ikväll är det fotboll på Park-bion i stan.

God förmiddag!
Är på bibblan för att kolla efter en bok som de inte hade. Lånar datorn en stund istället =)
Har jobbat två ställen, vaaarmt är det in trapphusen även om det är lite småkyligt ute. Kom några försynta regndroppar när jag var på väg till jobbet i morse, men nu skiner solen, marken hann bara bli lite prickig
# 5 Nej, jag har inte känt eller sett något, bara hört talas om det. Men det är en bit härifrån, ca 8 km, närmare Sigtuna till, men det är rysligt otäckt med alla dessa bränder överallt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hej,hej!
Gråa, tunga moln men inget regn. Hoppas på en ordentlig skur, liksom alla andra!
Har varit i kyrkan och övat med hela skolan, inför avslutningen. Det brukar fixa sig när det väl är dags..
Slutar jobba tidigt idag och hoppas hinna med MASSOR därhemma.

Nu regnar det här!

Jösses vad det blåser! =O Har snudd på stått still i motvinden med cykeln, fått stå o trampa på plan mark =O Inget regn i sikte här längre, strålande sol o inga moln
Inget regn här heller. Nu är det snart dags att ta ut connemaran och ge henne mer mat. Sen ska hon få äta hö i box också och så hoppas jag hon bajsar, ska ta träckprov är det tänkt. Har tänkt det i två veckor nu.
Gör ett nytt försök då det blev error förra gången jag skrev….
God eftermiddag! Blåser som bara den här i de småländska skogarna, regnat lite me. Fick OK från nya stallet att vi är välkomna. Varit å tittat å flytten blir i början av juli! Ska bli jätteroligt, det är en nära vän till mig som äger stället. Så igår sa jag upp nuvarande stallplats. Får planera lite me urstädning o flytta på alla saker…som är en hel del. Tur man har semester när det väl ska bli av!
Igår va ingen bra dag!
Jag hade insläppet igår, blev sparkad av en 2 åring på min vad så den är lite svullen idag.
Sen märker jag att en viss liten prinsessa inte vill äta, eller flytta på sig. Hennes hagkompis har sparkat alternativt klivit på henne så blodet rinner ifrån vänster utsida av hoven. Hurra. På med bräms, sedan fick jag tvätta och la galoppförband, ska ut idag och kolla hur det ser ut ! Hoppas det läker ihop! Var en stor flisa som var borta. Men hon var inte halt iaf!
Jag försökte också skriva här för några timmar sedan men det gick inte. Försöker igen.
Idag har jag tvättat Dimonas boxväggar och tak, för fjärde gången i år, med citrondoftande grummesåpa. Blir färre flugor om det är rent. 
Under tiden, ca 2 timmar, var Dimona i den mest nedbetade hagen tillsammans med sin tillika högdräktiga connemaraväninna. När det var dags att komma in så tyckte jag att hon markerade lite på höger fram i trav. Men eftersom hon travade mot mig så såg jag det bara framifrån så jag hoppas att jag såg fel. Ingen värme eller puls.
I morgon får hon stanna inne hela dagen för säkerhets skull.
Jag önskar att det fanns en ridbana eller liknande som hon kunde vara på. Det är ju det där nedbetade gräset i vinterhagarna som är värst för en fångis. 
Jag hör just nu ett ovanligt ljud utifrån 
Det regnar! 
#17 AKW, har ni två dräktiga Connemaror i stallet?
Min dag blev lite flängig, först till veterinären med min vän Cecilia, två hundar och en katt. Tog hela förmiddagen. Sedan till småstona, och prata med Maggie, och sedan hem till hästarna här. Känner mig lite trött nu. Har regnat lite, men inte på långa vägar så mkt som behövs. Ytterst blygsamt faktiskt!
Nu ska jag svänga ihop någon form av middag, sedan ut och mocka och kvällmata russinen i hagen.
Ciao!

Godafton alla.
Det blev en tuff dag på jobbet, helt slut. Kom en hastig skur här också, men långt ifrån tillräckligt. Ska snart skicka hem en av Cedricks fruar sen har jag inget mer på chemat för i kväll.
#19 Japp! Stallägarens lilla bruna e. Clifden Wind. Betäckt med Skousbou Sunwise och beräknad till på torsdag.
Regnet varade bara några minuter. 

#17 En sådan fin mamma-häst!
#19 Vad heter det andra dräktiga stoet?
#22 Lady Wind.