Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1964 ggr
AKWIK
0

Godkväll fredagen den 13:de

Jag försökte skriva i morse men då var det omöjligt att skapa en ny tråd. Ledsen Kanske det berodde på dagens datum?

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nämen nu går skam på torra land!

Har försökt skriva en go'morgontråd sen kl 04:30 men gav tillslut upp.

Var uppe tidigt idag och såg till att Lasse-Bullen kom iväg med "farfar" ordenligt inför utställningen i Norge imorrn. kan meddela att det är ungefär lika kul att ha vit hund som vit häst. Igår badade han 3 ggr!  Först badade han , och inna jag hann stänga ytterdörren sprang han ut och rullade sig..bad igen, nu med stängd ytterdörr men tror ni inte hundrackarn lyckas skita ner sig igen en stund senare!!  Bad igen och denna gången helgarderade jag mig på alla sätt. Hunden kom inte en milimeter utanför ytterdörren tills han var torr. framåt kvällskvisten kommer helt plötsligt den 4årige sonen triumferades hojtandes HEJA SVERIGE!, och i hasorna på honom, Snygg-Lars med en stor Sverigeflagga målad på ryggen med ansiktskritor!!Hemlis

Behöver väl knappast säga att barnamord inte kändes som en helt fel tanke just då. Kan dessutom meddela att sånna där ansiktsfärger inte är så lätta att tvätta bort från päls som man kan tro. Hundschampo, Yes och tillslut Galltvål löste problemet…

Nu håller jag tummarna för att Lars kan vila ordentligt i natt så han är fit for fight imorgon på utställningen. Fortsättning följer..

AKWIK
0

#1 Jag var också vaken så där tidigt i morse! Synd att vi inte kunde säga godmorgon till varandra då.

Apropå vita hundar och skimlar så tycker jag att alla de fina bilder på skimlar som visas här bevisar att skimlarna överlag håller sig väldigt vita och fina. Tänker t ex på senaste bilden av Finn, ett nyförlöst skimmelsto (minns ej vilket) m fl… Jag tror inte ägarna har skrubbat på dem precis innan bilderna togs. Flört

Dagens ordspråk lyder därmed: Undvik inte skimmel pga smutsnoja!

Hoppas det har gått bra för Lasse på utställningen idag. Minns ej hur poängen sätts för hund. Fundersam Kan han hoppas på en nia för traven? Skrattande

Bullemor
0

#2 utställningen är först imorgon f.m, men tyvärr sätts inga poäng på hundar utan där får man nöja sig med en liten skriven kritik. men hade han varit häst så tycker iaf jag att han borde ha en 9a på sin Bulle-travOskyldig

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll. Även jag har försökt skriva en godmorgontråd hela dagen =/

Varit hos Snörpa idag, det VRÅLREGNADE när vi var som längst bort från hagen och inga regnbyxor hade jag heller (jackan är vattentät) så jag vart dyngsur ända in under shortchapsen i mocka =O

ambo
0

har också försökt..och ej funkat.

fullt ös medvetslös här, Maja har 3 kompisar som ska tälta i trädgårn, just grillat och nu glor de på skräckfilmer Hostel 1 och 2  el dylikt..

i morrn ut på stallmöte på sommarstallet Stora Ekeby samt preppa lite i stugan inför midsommar typ lasta in dricka i kylen osv, klippa gräs mm. Ambo kommer bli allldeles till sig på torsdag när han får släppas in till sitt älskade gamla 26åriga sto! i klöverhage..han ska först vänjas in i liten hage intill några dar. så otroligt gulligt och trevligt stall där jag red som 10-11åring! eftersom vi hade land nära, dvs det land vi fortfarande har i familjen.

och på söndag tävling!

hanna-norrk
0

Gud, ja hade till och med missat att det var just fredag den 13.e idag..lika bra det kanske*ler* Har också haft bad idag, dock av lilla Avve, hon har ju inte fått något sommarbad och eftersom vi ska iväg på vår första träningstävling imorgon tyckte matte det skulle passa bra…snälla ponnyn gick sedan till första och enda jordfläcken de har på sitt bete och rullade sig grundligt i säkert 5 minuter..återstår och se hur ren hon är imorrn(A) TUR att hon inte är riktigt skimmel utan mer gulbrun nu på sommaren, så bara huvudet som kommer se smutsigt ut:P

Så alla får hålla en tumme för oss imorrn vid 9, får vi se vad Avve säger om en stor och härlig gräsbana med massa konstiga hinder*ler*

Ha en god kväll alla!

Murgard
0

Go`kväll!  Har haft studiedag idag, med utvärdering av gångna läsåret, samt planering inför kommande. Samverkan, planeringstid för alla ska läggas ut, samt kanske försöka dra upp en röd tråd inför nästa läsår för alla, att arbeta enligt.       En pensionerad fd kollega bjöd oss alla till sitt sommarparadis på sopplunch. En utsökt fisksoppa med hembakt bröd serverades. ~ kära Eila~~…                            

Dottern smsade under em. Hon hälsade på 2-års -hingstarna,som då hade siesta. De låg kvar när hon närmade sig, och Fendi tillät Cecilia att sitta på sin rygg, liksom man sitter på en soffa. Fendi LÅG alltså första gången någon satt på honom. COOL PONNY Cool! Janusbarn!

RC71
0

Godkväll!

Nyss inkommen från staketstolpning. Skulle gjort detta tidigare under dagen men en hemsk huvudvärk och lika hemskt pappersarbete satte stopp för det. Ledsen I morgon bär det av till solna ridskola. Ska hjälpa en kollega att sko av alla riskolehästarna inför sommarbetet. Minst 29 stycken är det..Skrattande

MrsM
0

Godafton. Äntligen fredag. Har haft en helt vanlig dag på jobbet,dvs fullt ös med de mest skiftande och blandade telefonärendenGlad. Dagarna går mestadels väldigt fort. Man vet liksom aldrig på morgonen vad som kommer att hända. Idag slapp jag i a f fundera över hur man godkänner transporter för 40000 fiskyngel..Förvånad, Har förprövat ett par nya bregottfabriker (vore jag ko skulle jag vilja ha robot, mjökar alltid likadant och har ett jämnt och bra humör..) och avgjort tre ärenden om omhändertagande av katter… samt hanterat en frustrerad hästägare, diskuterat med polisen vad man gör med omärkta får som ska omhändertas  och blivit intervjuad av en dagstidning. Och lite till. Lite Animal planet fast på kontoret.

Sen har jag nattat Packie med morötterGlad .

Murgard
0

Sen har jag nattat Packie med morötterGlad .   FJÄSK??  Eller?

RC71
0

#10 Han skaffade sej nya vanor förra sommaren….FundersamCool

Murgard
0

#11  SkrattandeSkrattande Aha, antar att han fick hjälp från nåt håll…?? Eh

RC71
0

#12 Han behövde bättra på sitt ego…Cool

Murgard
0

"13 Vet nu precis vart vi ska vända oss om någon bekant behöver en personlig coach GladKyss!!  Om Fendis ´självbild skulle svikta, t.ex…

RC71
0

#14 Han är välkommen! Skrattande Nu tillhör han ju en släkt med ett relativt stort, medfött ego…

walsan
0

Helt slut efter studentfirande. Uppvaktning igår och 40 gäster idag! Mitt i uppvaktningen igår ringde de från hingstbetet, mitt i studentfirandet, och sa att vår hingst fått fnattt och behövde hämtas. Han jagade alla andra hingstar så de flydde ur hagen. Vi hingstägare hade druckit lite, men ändå vin, så fick ringa efter chaufför och hämta hem busen. 

Nu är jag helt slut och sängen väntar! Hllw ålte hem till sin kolonistuga lite tidigare. Hon skulle avsluta dagen med en ridtur. Vi gjorde en insats med disken tills dess att vi inte orkade längre. Nu dröjer det länge till det finns en student i familjen.Fundersam

Murgard
0

#15 Tack,tack. Givetvis har du rätt!  Stort ego,men vänlig ändå.

RC71
0

#17 Japp, sådana är dom Glad

Murgard
0

#18 Skulle nog vara rätt lyckat på vårt sto. Hon är lite tuffare till sin attityd.

RC71
0

#19 Tja,då blir det fryst i termos för tillfället…Skrattande

MrsM
0

#10 Tja. Torgköpta morötter 8:50/kg, fina. Han blev i a f glad och det var huvudsakenGlad. Han har som sagt aldrig varit särskilt bortskämd förut, men efter vistelse på en viss, välkänd hingststation i mellansverige har han numera mer uttalade krav på tillvaronFörvånad.

Murgard
0

#20 Nästa sommar har vi tänkt oss att betäcka. Om inte Maestro är hemma då, kanske sonen kunde passa. Han ser ut att vara rel. lätt i typen, och rör sig gör han. Har du kunnat studera något hur han förärver sig? Det är kanske för tidigt ännu, men Mrs.M:s föl såg ju HELLÄCKERT ut! Iofs. förstår jag ju att det är gräddan av kunnnig & planerad avel.

RC71
0

#22 Bara två födda ännu så där får man nog gå på det som finns bakom….Glad

Murgard
0

Japp, såg det.  Är Lindens Bonny en överhöjdare..??  Tycker mig ha hört det vid ngt tillfälle.

RC71
0

#24 Nej. Hon fick diplom som treåring…

Murgard
0

#25 OK, men Lindens HAR en överhöjdare i ngt hörn.   Trevligt att Cedrick fått så bra ston sin första säsong!  Önskade att du bodde närmare så vi lätt kunde visa vår Janusson för dig. Hoppas vi hinner ta vägen om RIKS med honom!  Tycker han ser fin ut, men blir lätt spänd i skritten.

RC71
0

#26 klart ni ska åka på Riks! Skrattande Skritten kommer med mer erfarenhet. Bara ut o träna Glad

Murgard
0

#27 Joo, jag vet. Ska försöka åka till ridskolan och träna, efter flytten. Dessutom kommer vi att bo GANSKA nära ett villaområde, så jag har tänkt mig att börja träna i dess utkanter. Och det är ju att NÖTA!Mycket och ofta. (har visat 2 mountainhingstar för prem.nämnd)…..

1/7 är sista anmälningsdag till riks, eller hur?

colleen
0

Jag försökte också skriva imorse men det funkade inte för mig heller. Men det gick att svara i andra trådar.

Nu är dygnet snart slut i alla fall. Snart lördag.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#28 Japp! Glad