Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettavel
Läst 1242 ggr
colleen
0

Hingstval

Dags för en ny sån här tråd. Det börjar ju närma sig betäckningar nu ju. Så vad har ni för förslag till min ögonsten?

Ballybawn Black Beauty
svbr, 146cm,
e Boden Park Finnard u Brown Heath ue Dangan Dun

Snäll och trevlig ponny med bra gångarter och hoppkapaciteten finns där.

~Jag tror på ödet~

Clancy
0

Du har inga bilder på båda stona att lägga ut, där de är uppställda från sidan så man kan se deras exteriör ?

colleen
0

Inte på den här datorn. Men det finns bilder på våran hemsida:

HÄR

~Jag tror på ödet~

tjoffsan
0

Castelside JJ vet jag att du var inne på förra året till detta stoet. Han har bra rastyp och har storhoppande avkommor på irland.

Appledale
0

Jag tror också att det hade varit en spännande kombination med Castleside JJ.. Skrattande

Appledale
0

Okej, får försöka svara lite mer utförligt. Skrattande

Castleside JJ tycker jag som sagt hade varit en spännande kombination. Jag är ju, precis som att jag vet att du är, förälskad i gulbruna irländare… Oskyldig Särskilt de som kan hoppa! Skrattande

Garryhack Frederick verkar också vara trevlig! Hur har Bownty Black Barbel blivit nu när han har blivit ett år gammal? Han är väldigt söt på bild iaf!! Kyss

Golden Garlic är en hingst som jag tycker är fin. Men jag vet inte hur han är i hoppning? om det är mest hoppning du vill ha kanske?

Sedan finns ju ELIT-premierade Rolls Royce också… om man vill ha honom, så får man kanske passa på nu, då han är ganska gammal (även om man inte kan tro det när man ser honom!!) Fortfarande så ska han ha hög dräktighet iaf!

Spader-EliN
0

#5 enl. ridsportförbundet är Golden Garlic startad Regional LA Hoppning.

Appledale
0

#6 - Okej, det visste jag inte. Tack för infon! Glad

colleen
0

#5 Tack för svaret! 

Är jätte nöjd med "Lilleman" som han kallas. Underbart temperament, lätthanterlig och lättlärd. Bra gångarter. Ganska stor, men vi har inte mätt honom på ett tag nu. Snart dags igen.

Jag gillar ju både JJ och Frederick, svårt val. Lite olika synpunkter om hingstarna från er andra skulle vara intressant.

Hon har ju hoppbetonad härstamning så vi håller väl oss till de hingstarna i första hand.

~Jag tror på ödet~

keca
0

Frederick kommer ej att stå hos ägarna i år utan på Öland

Appledale
0

Hej vännen!

Hur går det med hingstfunderingarna?

Kramar

colleen
0

Åh, jag har såna problem med att välja. Sen får gärna fröken brunsta också. Men det har väl varit lite knas med det i år om jag fattat rätt. Och jag vill ju ändå inte ha för tidiga fölningar så om hon kunde brunsta snart vore ju bra.

Just nu är jag lite inne på frederick, är så grymt nöjd med den lille här hemma och han börjar ju bli lite till åren.

~Jag tror på ödet~

tjoffsan
0

Hur går det med hingstvalen? Hittade en bild på "Wandering Celt" e. Garryhack Frederick från EM i hoppning 2000 där han kom på 13:e plats. Fast det kanske du redan har sett?

Här; på sidan 10. http://www.irishsporthorse.com/_fileupload/publications/achievements_2000.pdf

Tror faktiskt inte det finns nån annan verksam svensk hingst med avkommor placerade så högt i hoppning?

keca
0

Det finns väl inte så många avkommor efter Garryhack  i Sverige som har presterat något speciellt ??

tjoffsan
0

#13 Nej, men min är ju bara 2år än så länge Cool

Finns ett importetat helsyskon till em-ponnyn som tävlat LA i Sverige tror jag. Men det är ju inte så mycket att skryta med.

colleen
0

#12 Vad roligt att se. Var det samma häst som fanns med på den irländska sidan innan den gjordes om? Jag har för mig att den hette något med Girl? Men jag kan ha minnts fel. Men jag tror att jag läst på ett annat forum att han haft två avkommor som gått EM.

#13 Det finns väl inte så många avkommor efter Frederick i Sverige, han är ju inte använd så mycket i aveln, tyvärr, säger jag när jag ser min avkomma efter honom. Är mycket sugen på ett helsyskon faktiskt.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#15 Att han inte är så mkt använd här kan säkert bero på att han inte alltid varit tillgänglig, utan tävlingshäst i första hand.

colleen
0

#16 Jo, jag vet. Men det är synd. Han har ju bara varit tillgänglig för ett mycket begränsat antal även det sista.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#17 Visst är det synd. Vi får hoppas att han får lite fler föl innan det är för sent.