Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettannonser
Läst 1182 ggr
Tittut
0

Blå Boken 2007

Hett tips till alla kalenderbitare:

Blå Boken 2007 går nu att beställa av SH, dvs Svenska Hästavelsförbundet.

Där finns bla alla hingstars betäckningssiffror, resultat, statistik över visade avkommor, nygodkända hingstar, diplom- och ELIT-ston under året, bland annat.

Nytt för i år är att resultaten för 2006 års betäckningar är redovisade för respektive sto, och likaså vilka ston som hingsten betäckt under 2007. Med andra ord har alla tillgång till språngrulleuppgifterna, vilket är jätteintressant!

För 150:- fjuttiga kronor kan bibeln bli din.

Mer info på www.svehast.se src="http://www.gotlandsruss.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

Det var ju jätteintressant faktiskt!

Man kanske skulle ta och beställa den då.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Men Tittut! Har du provision…Flört?

Tittut
0

Inte alls, men jag tycker själv det är rolig läsning!

Sweetheart
0

Hej
Om det är någon som sitter på äldre årgångar av Blå Boken som de inte behöver längre köper jag de gärna. Vill få tag i alla årgångar som går. Maila gärna mig på stuteri@carthorse.se eller ring 070-341 25 34. Är inte inloggad så himla ofta så PM:ar ni kan det ta tid innan jag svarar.

Jag vet att man kan beställa även äldre årgångar av SH men att beställa alla blir ganska dyrt så om någon vänlig själ vill sälja sina begagnade årgångar för ett skapligt pris är jag tacksam för det.

Med vänlig hälsning
Cim Zetterblom

monsterpony
0

#4 Tips… Finns ibland på biblioteken och annars kan de kanske lånas hem om man har tur… :-)

AKWIK
0

Någon som vet vad som hände med Blå basen? Den man kunde söka i på SH:s hemsida.

Tittut
0

# 6 Den har legat nere idag, men funkade för en stund sedan.

AKWIK
0

#7 Ja titta! Nu finns det återigen så man kan söka på namn. Den möjligheten har ju varit borta i flera månader tror jag.

Sweetheart
0

~ hopp ~

Bullemor
0

Den är ju jättekul den där Blåboken nu när man kan se vilka ston som betäckts etc, men hur kommer det sig att inte alla hingstar/betäckta ston finns med?Förvånad tappar ju hela vitsen om det fattas en del Ledsen

AKWIK
0

#10 Vadå? Förvånad Jag har inte köpt den, men jag hoppas verkligen att Dimona och Windy finns med.

monsterpony
0

#11 Börjar du bli osäker på om de är betäckta eller… ;-)

AKWIK
0

#12 Skrattande Nejdå. Men man skulle ju bli väldigt besviken om "alla andra" finns upptagna i en sådan bok, men inte mina. Ledsen

lil-sis
0

#8 jag går in på blå basen ganska ofta och senast för två veckor sedan fungerade den. Men den är nog lite lurig :) Min finns inte med där, iaf inte sist jag kollade. Men Patsy är med, fast inte BIS såklart för det var inte avelsvärderingsgrundande. Bah.

Bullemor
0

#14 Jag menar inte blå basen utan Blåboken :)

lil-sis
0

#15 Svarade #8 ju ;)

Bullemor
0

opsGenerad

MrsM
0

#10 alla hingsthållare kanske inte rapporterar som dom ska….

Bullemor
0

#18 jahaaa det baseras ju på språngrullarna..Men vad irriterande om det inte finns med av den anledningen!Ledsen

MrsM
0

#19  mest irriterande för den stoägare som ska reg sitt föl året efter och det blir JÄTTEDYRT med alla straffavgifter och krångelpåslag… eftersom betäckningen inte är rapporterad och stoavgiften ej inbetald. Kul.Skrikandes