Godmorgon den 17/6 -08
Ännu ingen godmorgon tråd? Här är strålande sol men ingen direkt värme. Ha en fin dag, alla iFokusmedlemmar!
Godmorgon :-)
Blev precis brutalt väckt av mobilen mitt i örat, det var visst meningen att jag skulle jobba hos pappa idag. Nåja.
Ska rida en tur på morgonen nu, det blir en sväng på en islandshäst i sällskap med den kallblodstravare jag brukar rida :-)

God morgon!
Här är det strålande fint väder om än av den något svalare sorten. Normalt för årstiden med andra ord. Det var jättefint i skogen i morse när jag var ute och sprang. Ganska fuktigt och solstrålarna strilade ner mellan träden. :-)

Skrev just i mitt i natten tråden, fler som gjort det så det blir lite dubbelt…

Ska gå ut i trädgården en stund och se om det är någon växt (förutom Alunroten som flyttade igår) som jag måste ha med mig. De nya ägarna tycker det är helt OK om några växter följer med oss. Dom är inte så roade av blomster..
Dusty & Delight ska avmaskas idag, inför flytt på lördag.
Vår gamla katt, som lider av sommarexem mm. mm. ska få slippa flytten och istället flytta till katthimmelen. Bara han hittar någon att troget följa i hasorna där…
älskade lilla Izze Atten!
God mittpådagen!
Jobba idag med, ska ut förbi Monia en sväng, det var dygn 35 igår :) hihi ! ska skjutsa sambon till jobbet först, han börjar 12 idag och jag 14 :)
Trevlig tisdag !
Nu har vi varit ute på en trevlig ridtur :)
Och så har jag ett kort från igår samt att jag filmade igår när hon sprang också www.youtube.com/user/lilsis81
Bifogar en bild. Hon har iaf lagt på sig lite :)

#7 Ännu en finstämd bild! De är så vackra! Vad utbildar du dig till? Lycka till,hur som.

God dagens!
Låg i någon form av magsjuka igår, så idag har jag hittills bara gjort lite småjobb och sedan kollat på en av Anders Erikssons filmer. Nu börjar magen kurra och jag är sugen på mat, så det är väll ett tecken på att det börjar bli bättre:)
Vi var på dressyr-KM i söndags och åt matsäck (rester från fredagens studentbuffé) vilket resulterade i att både jag och mor åkte på magsjuka.
Imorgon eller på torsdag åker Jackie till sina nya ägare, så idag ska vi ut på vår sista ridtur tillsammans…

#9 Varför ska ni sälja Jackie?

#8 Takk:) Jeg har studert bioteknologi med spesialisering i biokjemi..oppgavens tittel er " Biokjemisk komponentanalyse av hoppemelk", og det har vært et veldig lærerikt og interessant tema!
..selv om jeg er ganske lei nå..

Det är dags för lilla fröken att bli tävlingsponny. Hon har ett kanonbra tävlingspsyke och ett mindre bra tralla-runt-på-gården-psyke:P

På så sätt! Hon ser i alla fall väldigt trevlig ut!

#12 Farmor önskar henne lycka till! 

AKW har varit frånvarande en stund nu. Inköp av webkamera på G?? 

God eftermiddag
Solen skiner! =O Trevligt ^^
Jobbat som vanligt, kom på att jag glömde en trappuppgång igår, så jag fick ta den idag =P
Måste göra någon mat till idag, frågan är vad =/ får göra en frysinventering tror jag
I övrigt händer inte mycket, räknar mest ner tiden till på torsdag

RC71 Hur gick det med din katt?? Hittades han?
#15 Nja… Jag råkade nämna det där om webkamera för sonen som himlade med ögonen och undrade om jag kunde bli mycket knasigare.
Han trodde nog inte att jag kunde bli en mer pinsam morsa än jag redan är och bad nästan tårögt om att inte visa mig offentligt sovandes i stallet.
Här får ni se hur det ser ut på stillbild i stället:

#18 Fniss,fniss!
. Nä, en period är förälder pinsam vad man än gör/inte gör!!

Stackars sonen, han får stå ut med det mesta
.

#17 Nä
Saknaden är stor!
Nu åker jag till stallet. Och eftersom flera ville att jag skulle ta med datorn så gör jag väl det då… + kamera + sladd för att tanka över till datorn ifall jag får fota något kul. Men då vill jag inte att ni sitter så tysta hela kvällen som ni gjort den senaste timmen! 
AKW - I´m here to stay… Grejar med connemarapapper hela kvällen så jag kan titta förbi här emellanåt
.

#22 Duktig flicka! Vi får hjäpas åt att underhålla dej här…
klappa "Lilla snuttan" från mej! 
Både farmor och plastfarmor på plats - kan Du begära mer AKW? Behövs de kan jag väl få in den lyckligt ovetande fadern på ett hörn här också…
Det blivande fölets bägge systrar skickar ett gnägg nerifrån udden
. (Nästan som i filmen om Marie Antoinette jag såg häromdan, halva befolkningen följde förlossningen på plats i kammaren när hon födde….)
Lite hejarop härifrån också..en jobbig dag här me stress & jäkt..i morrn ännu mer knök då jag ska först ända ner till Nyköping och adelsfolket me slottsträdgården..(måste smajla för att sen kunna skicka faktura
) sen hem, därefter ut o lasta på och köra ambo till ekeby..sen hem..pust. och min gamle far har blivit jättevirrig kan va nya tabletter..så nu lite måste jag stötta mamma mm, utforska korttidsboenden mm. Blir nog en knepig sommar med inryck som d verkar. samtidigt man vill fixa ett trivsamt sommarlov mm..
ska bli spännande se ambo trava ner i sin fina hage sådär som han gör med högt huvud och jordens tryck i traven!
Hej igen!
Hur ofta får ni mat?
Jag fick dubbel lunch idag!
Först kom en människa och gav mig lunch. Sedan kom en annan och gav mig en gång till! 
Så när min människa skulle ge mig kvällsmat så fanns det ingen guacamole att ge, så jag fick pyttelite
sådant där kort grönt hö som hon har i en stor plastbal.
Godkväll Snuttan.
Här där min ponny bor så får de mat två gånger om dagen. Det muttras något om att alla ponnyer är så feta (islandshästar minsann). Men min får förutom det äta extra minst en gång om dagen, så mycket hon orkar. Du kanske ska prata allvar med dina människor?
Är det därför som jag har blivit så tjock om magen den senaste tiden? För att jag får mat så ofta? Själv anser jag att de gott kunde servera mat lite oftare. Visserligen har jag fått hö att småäta på nu sedan jag inte fick äta gräs längre, men jag är ju så sugen på mat hela tiden ändå.
#29 Man kan ju misstänka det 
Men det är ju inte alltid mat som gör stora vackra magar