Godmorgon 18/6
Goodmorgon alla connemaravänner!
Midsommar närmar sig i god fart, sedan vänder det mot mörkare tider igen. Passa på att njuta!
gomorron, strömavbrott inatt o saker har pipit och låtit..jättetrött inför min resa ner till Nyköping och herrgården Trollesund. 
blir skönt när ambo är därute i eftermiddag och man kan planera midsommarn 

God Morgon
Var tvungen att kolla en sak på en annan sida innan jobbet, så jag passade på att smita in här också =)
Jobba och sen till Snörpa är det som gäller idag. Ev ska bilen få nya skor också

God morgon!
Sov ända till sju i morse. Skönt. Idag måste jag försöka jobba på ordentligt så att jag får lite klart innan midsommar.

#2 Låter som det blir vatten och bröd för dig ett tag framöver. Nya skor till bilar är inte helt gratis!
God morgon!
Nyss uppstigen efter att ha vakat över bortsprungen hund som behagade komma hem först kl 2 i natt…
Snart kommer Pelle-hingstens matte på besök, så jag ska nog försöka få upp ungarna ur bingen och mata dem med lite frulle.
Hoppas ni får en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morn Morrn
Idag blev jag helt otippat väckt av min mor 07:15 som sa att hon skulle anlända till mig inom 5min och hon förväntade sig frukost! Det är sånt där som bara systern brukade roa sig med när hon fortfarande var kommunalanställd 
Inte så mycket planer för dagen mer än uppdatering av hemsida samt Midsommarfest hos dagmamman på eftermiddagen. Efter det så får även sonen sommarlov till v.32.
Skönt!
Godmorgon!
Natten har varit hård. Kom hem för en liten stund sedan. Har duschat och tänker lägga mig att vila en stund innan jag måste ut till sommarstället för att klippa gräset.
Det slapp jag ju när det var torka, men efter alla regnskurar så är det väl snart för högt för gräsklipparen och då är det kört!
Midsommar? När är det? 

#5 Undrar just vad vovven hade hittat som var så intressant? Tur att ha kom hem välbehållen! Man blir ju SÅ orolig!
# Trevligt med frukostgäst! Och vilket långt och härligt lov din son får! Dom behöver vila upp sig, men inte alla föräldrar inser det.
#7 Hård natt… hamnade du på betongen? Midsommar blir det vilken dag som helst nu. Förslagsvis på fredag!
Ska strax åka bort till nya boendet och plocka så mycket jag orkar. Ikea på em. för sängköp. Resårmadrasser med "ben" som det sedan skall byggas sänggavel till.

Godmorgon alla!
I dag väntar dräktighetsundersökningar och diverse pyssel med hästarna. Kanske måste jag iväg o jobba i em också
Det är som vanligt när jag försöker få ett par dagar ledigt…
#8 Se Dimonas tråd inlägg #78. 
Vaknade sent, kan bero på att jag fortfarande blippade med datorn vid ett :) Har blitt sjuk, så irriterande.
Funderar på om jag ska träna lastning idag också eller om jag ska nöja mig med att det gick bra nu och sen lasta när vi ska iväg.
Äta ska hon iaf hur som helst :)

Godeftermiddag! Haft det så körigt på jobbet så jag inte hunnit skriva något men nu ska jag få åka hem snart
. Ska baka lite matbröd och fikabröd inför helgens strapatser.
Oj nu får jag skynda om jag ska hinna lifta till bussen…

Oj, här var det snabba puckar! Skrev här i tråden i morse, och sen åkte jag till jobbet strax efteråt. När jag kom hem 3 timmar senare så står bilen på parkeringen som vanligt, efter 15 min kommer pappa hem o frågar om jag sett de nya däcken, näää? säger jag och funderar en stund på om bilen verkligen stod där ute, var tvungen att fråga =P (jag går förbi den på vägen in!) ja säger han, han redan varit iväg med den till verkstan och hunnit hem o bytt bil imellan =O Har provkört också, åkte direkt till Fröken Fnurp och det är en helt annan bil =O Att däcken gör SÅ mycket skillnad hade jag ingen aning om =)

#13 vardagslycka! 

God eftermiddag!
Dagen började vid halv 10 upp käka frukost och iväg till stallet där chansen skrämde livet ur mig när han kom in får ridturen med lägerbarnet började han slå med frambenen totalignorerade lunchen och sen lade han sig ner och tänkte rulla med sadeln - min hjärna skriker KOLIK drar upp hästen som sätter hoven på min fot och reser sig. jag tar ut han ur spiltan och sen är hästen som vanligt.. Leder in han igen och han börjar käka :S förmodligen hade han en fluga under magen lr nått..
sen hem å äta lunch och efter det åka iväg till tandläkaren och för första gången i mitt liv lagat ett hål med bedöving har alltid gjort det utan de andra gångerna jag har lagat hål.
nu rensar jag föräldrarnas bokhylla men har rast :P 50 kr timmen XD

Godkväll. Det blev en hektisk dag i dag också. Jobbat lite, flyttat beteshästar och haft veterinärbesök. Skrivbordet och soffan jag skulle hämta hos grannen får vänta tills i morgon. Orkar inte mer i dag.
Grattis till AKW och Mrs.M som har dräktiga ston att hämta 
#16 Tackar! Härligt att det pickar ett litet hjärta därinne. 
Sitter nu i stallet igen. Har varit på kvällspromenad med Dimona. Vi gick runt i hagar som var tomma och hon tyckte att det var härligt. Ville trava, så det fick hon så länge jag orkade
. Konstigt att hon har sådan bra kondis med den magen och att hon ju stått inne i nästan 5 veckor.
Idag skjutsade jag ut sonen till hans mormor och morfar. Han får sova där inatt bestämde jag. Unghingstar som visar tendenser att hoppa över staketet måste byta hage eller stallas in på nätterna. 
Någon som vet hur trafiken mellan Norrtälje och Enköping via Uppsala brukar vara runt midsommar? Kaos?
God kväll:) Idag har man knåpat ihop en liten hemsida alldeles på egen hand (med hjälp av datan då såklart*ler*) Blev riktigt nöjd trots alls, kika gärna in www.123minsida.se/HannaSBostrom
den är ju inte riktigt klar än dock;)
Annars har man åkt tåg upp till Västerås där jag ska tillbringa midsommar på 20 års fest.
Hoppas alla får en bra kväll.
// Hanna

#18 Du kan ju alltid gena över Knivsta…tror det är närmare också. Sen väg 263..
#20 Nja… Den vägen är längre enligt eniro. Och det känns den också som. Så jag kör nog den väg jag äntligen lärt mig. Utan sightseeingen i Örsundsbro då förstås! 
#18 - 21 RC71 har rätt i att den kortaste vägen från Norrtälje till henne går över Knivsta! Men jag har ju hästarna 16 km norr om Norrtälje och därifrån är den närmaste vägen via Edsbro - Almunge - Uppsala. Och det glömde jag nämna. 
#22 Ja jag tyckte inte det var långt från mig till RC71 och jag BOR ju i Knivsta. Men åker man över Edsbro så kan man ju lika gärna åka rakt fram i rondellen där man kan ta höger mot almunge, rakt fram mot Uppsala (och Knivsta) och vänster mot Arlanda.
:)
#23 Om jag tänker rätt nu så åker man genom den rondellen om man åker via Rimbo? Jag har hästarna 16 km norr om Norrtälje så vad jag skulle till Rimbo att göra förstår jag inte. 
#24 Sant. Lite förvirrad såhär i snordimmorna. Jag åker ju den vägen även om jag varit i Edsbro eftersom jag vill hem. Men i övrigt är det ju ganska onödigt.