Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 902 ggr
Akerberg
0

Godmorgon 19/6

Woow! Sajtvärdens första godmorgontråd Skrattande

Är på väg till Danmark för att gå o se Bon Jovi i kväll.

Nu är det jättefint väder, men vi kommer köra o möta regnet sen. Hoppas det håller upp i kväll iallafall!

colleen
0

Go morgon!

Vad tidigt du var uppe idag Lina Fot i munnnen.

Jag ska iväg till jobbet nu, men lovar bilder på lillan senare idag. Solen skiner just nu så hoppas det håller i sig.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

Godmorgon!  Danmark & Bon Jovi låter inte fy skam!  Själv ska jag åka och möta upp våra vitvaror i Murgården, inte lika festligt, men dock kul.

Soldis.

ambo
0

Här är det gatlopp med inköp av mat, hoppackande till midsommar och sen ut till Ambo på ekeby o fixa där. Han var så söt igår och gnägga och spana..går själv nu i början o traaavar runt på ambovis med höjt huvud och lite höga knän i snabb trav längs staketen..

RC71
0

Godmorgon!

Soligt och varmt här. Ska invänta AKW som ska hämta hem "Lilla Snuttans" kompis Glad

Tittut
0

Godmorgon!

Här har det sovits länge, och nyss kräktes dotern, så det blir nog kul…

Väntar på årets första ultraljud också. Hoppas det är så bra som magkänslan säger….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon!

Här blir det full fart på jobbet hela dagen innan maken kommer och plockar upp för vidarefärd till Dalarna.

Ha det så kul Lina!

Carduus
0

Godmorgon! Ledig i dag och unnade mig en sovmorgon. Har packat ihop det sista inför helgens äventyr och ska snart bege mig till stallet. Sen bär det av till Timrå och hopptävlingar i dagarna tre!

Bakade som en tok i går så nu har vi matbröd och fikabröd för hela helgen. Tävlingsarrangörerna ska duka upp midsommarmiddag i morgon och vädret ser OK ut så det blir säker mysigt trots tältande….

Kommer inta ha tillgång till dator så glad midsommar på er alla!

Bullemor
0

Go'förmiddag

Har sovit mkt längre än jag borde, men så är det ibland. Lyckades lura barnen att ordna frukost åt mig så till och med det slapp jag :)

Idag väntar yttligare ett födelsedagskalas hos en granne samt fix o trix inför helgen. Måste försöka hitta nån present till RC71 också.Inte det lättaste

monsterpony
0

#8 Något som matchar julklappen kanske?

Bullemor
0

#9 Ja precis, eller iallafall något som hon definitivt borde ha ,men som hon inte visste att hon behövdeSkrattande

Tittut
0

# 10 En man i byrån, kanske….?Kyss

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

#11 *fniss*  Henry jobbbar fortfarande på det projektetOskyldig

RC70
0

God mitt på dagen igen.

Imorse skulle vi sko Monia. Vilket gick HYFFSAT förra gången. Men nej, idag ville inte monia bli skodd helt enkelt. så på TVÅNG fick vi dit 2 framskor. sen gav vi upp.

med huvudet FASTBUNDET i väggen, och BREMS så krigade hon för kung och fosterland. Inte stressad, inte upprörd, bara "nej jag vill inte". så fort vi släppte efter så stod hon snällt. sen meckade hovslagaren lite, o så från ingenstans kom ett litet "Krig" och sedan stod hon "lugnt" några minuter och så höll det på . min hovslagare var måttligt trött när han var klar med båda fram. så hon får vara lite lågställd en vecka så vi kan ta bakfötterna sen !

Vi traskade ut i hagen, som om ingenting hade hänt.

Bullemor
0

#13 oj jösses, men måste du verkligen ha henne skodd nu då? Kanske hade räckt med verkning som terapi?

lil-sis
0

#13, jag känner igen det där. Min grå har tålamod till tre hovar. Sen är det TRÅKIGT och då blir det fajt. Sist tog vi brems på sista hoven och det gick hyffsat. Vet inte riktigt hur vi ska få bukt med det. Vore lättare om hon vore rädd eller så, då kan man iaf locka och pocka. Eller hungrig så man kunde muta. Vill nog sko inför de "viktigare" visningarna nästa år.

Ninna69
0

#11 hehe….eller en rabbit Förvånad

Maria-Kavat
0

God eftermiddag! Regnar lätt här, kom precis hem från jobbet å druckit kaffe. Ledig imon (från ett 12 h pass=gott)! På fm kommer Kampus helbrossa hem, ska gå här i sommar. Kul å se honom, var ett tag sedan!

Smile-and-be-Happy
0

GulleBullen på stoor bild i RidsportSkrattande- tala om överaskning!

Annars vissa förberedelser för midsommar och hoppträning i kväll med "linslusen".

Trevlig midsommar alla - hoppas på lite bättre (grill-)väder.

#10 + 12 Hon kanske behöver en större byrå för det projektet?Flört

AKWIK
0

Godkväll!

Har som ni redan läst hämtat Windy hos RC71. Tack för som vanligt god paj och omvårdnad om hästen!

Dimona blev jätteglad när Windy kom in i stallet, men Windy brydde sig knappt om att hälsa. Nu ikväll fick de gå ihop i en liten provisorisk inhägnad vid stallet en stund medan jag gjorde rent och fixade inför natten. De brydde sig inte ens om att nosa på varandra. Inatt får Windy stå kvar därute för att i morgon släppas i en sommarhage med det 3-åriga tinkerstoet. Hos RC71 har hon ju vant sig att ha en ung passopp vid sin sida. FlörtSkrattande

AKWIK
0

#18 Gullebullen = Bossanova? Generad Jag har inte hunnit ta tag i min konstrande prenumeration så jag har inte läst. Ska naturligtvis köpa tidningen så fort den når affärerna.

ELS
0

# 20 Gullebullen verkar vara Starrhults Bingo Kyss Det är inte bara vi som har lite anorlunda men söta smeknamn… Oskyldig Han är på en stor fin bild i ridsport i dag. Jag har inte hunnit läsa reportaget ännu, ska göra det snart.

Håller tummarna för föl i natt. Förresten AKW du MÅSTE rapportera vad som hänt direkt på morgonen och inte göra som i dag vara tyst ända till nu!Glad

MrsM
0

Godafton

Efter en hektisk dag kopplar jag av vid datorn. Har jour i bregottfabriken och har varit och besökt två akut halta damer med feber. Hoppas få sova ostört och lagom mkt jobb i helgen.

#20 Antar att gullebullen är Starrhult Bingo, Bossas barndomskompis. 

Nån som har koll på jordgubbstillgången? Finns tillräckligt många & goda svenska på marknaden tills imorgon? Gav 25:- kartongen i veckan, vad kostar dom nu?

RC70
0

#14 hon ska vara skodd, för hon ska börja ridas efter UL 3 Juli.

#15 jag håller med, hade varit enklare, men hon bara vill inte. tur att jag har en envis hovslagare.

RC71
0

Jag har inte dött- bara haft en händelserik dag! Började lugnt och fint i morse . Strosade runt lite och tog in Windy för verkning och lite tillsnyggning innan hemgång. Fikade med AKW,lastade häst, tog resten av pajen och for till grannen. Fikade igenGenerad, Latde ur saker ur hästbussen,for till Grillby, packade med visst besvär in soffgruppen med tillhörande glasbord+ en lampa. Vidare till nästa granne, packade mer möbler,hem till mej,ur med hela klabbet. Sedan skjutsa grannen  som var billös till Enköping,lämnade kvar grannen hos hennes dotter,in med dottern i bilen för vidare tur till barnhälsovården för att hämta grejor till hennes dotter. Lastar minst 20 kartonger, tillbaks till henne igen.Lastar ur alla lådor och in med grannen i bilen igen. Till OK-Granngården-Mc Donalds-ridsportbutiken och sedan hem för att lämna av grannen igen. sedan upp till Alice o co på betet med ny mineralbalja, och vad ser jag…En minigrävare+ en stor maskin  för slangnerläggning står parkerade I hästhagen FörvånadFixar plaststolp + elband och stänger runt alltihop. Fyller vatten och åker hem. Matar hästar-åker till Enköping för att handla mat. Massor av folk förstås…Hem igen ,ur med maten. Ner till stallet för att mocka. In med pållarna som ska sova inne. Nu har jag precis börjat flytta runt på möblerna så jag kommer fram här…Fundersam  Godkväll fr Lotta Skrattande

walsan
0

#24 Men vad i hela världen håller du på med? Jag trodde att du var hovslagare? Har du gått över till kombinerad taxirörelse/åkeri? Är det ett bra val? Fick du några sådana där hästar som Lil-sis och RC 70 skriver om? Blev det för mycket?Förvånad

ELS
0

# 24  Oj Oj. Jag ska nog inte klaga över att jag är trött efter min dag.Oskyldig  Varför åker du runt till grannar och plockar med dig deras möbler? Förvånad  Ska du förnya hemma?  Som tack fick grannen privattaxi förstår jag….Fundersam

RC71
0

#25 Jag har några dagars "semester" Generad

#26 Jag har köpt möblerna på grannens loppis,för "ett tag sedan", och nu ville hon bli av med dom. Dom andra möblerna hade jag också bokat och betalat för ett tag sedan….Fundersam Jag har en hjälpsam granne, så jag hjälper gärna tillbaks.  Glad Ja,jag har köpt lite "nytt" att möblera med. Glömde skriva att skrivbordet jag hämtade på ställe nr.2 ångrade jag lite att jag köpt-så det köpte loppisgrannen av mej SkrattandeSå det fick åka med hem till henne !

RC71
0

Nu har jag knuffat runt möblerna flera varv, men det blir inte bra!Ledsen Jag har liksom en soffa för mkt nu i stället Skrikandes

ELS
0

#28  Det blir väl bra med många soffor till dina framtida connemaraträffarFlört

RC71
0

#29 Absolut! Men det är ju bra om det finns plats för mer än soffor i vardagsrummet…Bord tex. Fundersam

lil-sis
0

RC71 har faktiskt hovvårdat den gamla förra sommaren. Fast hon uppförde sig till skillnad från Räkan. (Hoppas jag).

Om räkan inte sköter sig så ska jag fråga Räkans mammas och pappas förra ägare om de kan tänka sig att ta hem henne på en veckans uppfostran vad gäller hovslageriet Cool

RC71
0

#31 Jodå , hon stod som ett ljus! Angående uppfostran så är det inte hovslagarens uppgift att uppfostra hästar som inte vill lyfta på hovarna…Flört

MrsM
0

#28 Många soffor är bra. Rymmer många manliga cyklisterSkrattande

lil-sis
0

#32 Lyfta på fötterna är det minsta problemet Oskyldig De går ALLTID att lyfta på. Sen att hon "övertolkar" det till att ställa sig på de vackra bakbenen är en annan femma. Jag kan banka och grejja som jag vill. Vi har kommit så långt som till att vi tror problemet är att det kommer någon "främmande" och vill bestämma över hennes ben, så fräckt! Hovslagaren i fråga fostrar gärna om man frågar snällt och sen inte lägger sig i själv (har visst erfarenhet av varianten som ber om hjälp och sen ojar sig om att det är synd om lilla ponnyn. Sån är inte jag.)

Den blåögda var likadan innan hon fick åka till nämda människor i treårsåldern, ngn form av släktdrag tror jag Förvånad

RC71
0

#34 Dom som man tränar med redan som föl hamnar aldrig i den situationen. Här verkas fölen från dag 14 Glad

lil-sis
0

#35 Vet ju inte vad hon har gjort innan hon kom hit :) Eller ja hon spenderade en månad på Okna för allmän "hyffs", så mkt man nu kan göra när man är 13 månader…

Jag tror jag fick vibbar från uppfödaren om att dottern hade blivit rädd för henne och det kan jag tänka mig. Hon är hemskt snäll och älskar allt och alla men kör över en om man inte passar sig.

Inte så att hon blir farlig (inte ens när hon slåss med hovis, hon har full koll på vad hon gör, inte ett blåmärke har jag fått trots alla stegringar och annat dumt). När hon inte ville bli lastad så körde hon på varianten stegra också (det är nog hennes grej…) men alltid i perfekt balans och aldrig så högt att hon riskerade att slå över. Man såg så tydligt att hon kollade läget. Hon har säkert gjort det sen hon var föl.

Hon stegrar sig när hon inte vill bli badad också kom jag på. Då har vi bara kört på "följ efter med slangen" och så har hon "gett" sig på tja en minut eller två. Det skulle säkert fungera med hovis också men VEM vill hänga fast i en stegrande ponny??

Det är tur att det finns kompetent folk på gården när jag anser att är för mycket för mig, är alldeles för mjäkig Oskyldig