God Morgon 2008-06-23
Regnigt här i Stockholm..ska ut till min gamle pappa nu tidigt och hjälpa mamma lite handla mm. Sen bär det av ut till Bro-landet och Ambo med Maja plus ridkompis. Mycket att smaska på i stugorna samt att läsa verkar behövas..
De är själva därute om jag sen åker in en sväng och ombesörjer hemma. Skönt när sista barnet klarar sig själv 
Morrn!
Här i Hälsingland har det regnat i natt, så det blir väl att ta på stövlar på dagens första hundpromenad. Dottern sover fortfarande och sonen är halvhängig, så det blir nog en lugn dag. Ska försöka göra klar en artikel eller två…
Ha en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Trött värre, men nöjd med att få ha sovit utan att hosta lungorna ur mig. Vaknade dock av att jag hade en fot i ansiktshöjd!
Tydligen så hade den 8-åriga dottern smugit ner och lagt sig hos mig. Första gången på fem år tror jag. Idag ska jag göra så lite som möjligt tror jag. har massor med dator-jobb att ta itu med .Får se hur långt jag hinner.

Godmorgon! Skrev ett jättelångt inlägg som försvann
. Gör ett nytt försök!
Varit på ponnyhoppningar i Timrå hela helgen. Min Storm har skött sig exemplariskt
. Debuterade äntligen till MSV B i Fredags genom sin tredje felfria Lätt A. Vi har varit förföljda av 4 fel på sistonde men nu gick det vägen!
Banorna var väldigt snällt byggda så vi efteranmälde honom till MSV B redan på Fredagen. Han hoppade fantastiskt med 4 fel bara.
Strök honom från Lätt A på Lördagen och bytte till MSV B istället. Gjorde en fantastisk runda då med med 4 fel.
På Söndagen var det Ridsport Ponny cup som gick i MSV B, lite överkurs kanske men han hoppar så mkt bättre på de där höjderna så vi bytte Lätt A mot den iaf. Nollade grunden och omhoppningen efter en fantastiskt fin runda, vi stod och gapade
. Trodde han skulle vara lite mör men inte då
. På den lugna men nollade omhoppning knep ha sistaplaceringen och blev femma, ärevarv var skoj sa han
.
Nu förtjänar han lite lugn och ro några dagar! Tror han tycker det är riktigt roligt att vara på meeting. Sover och äter bra och är glad hela tiden.
Det var min Midsommarhelg, riktigt lyckad får man väl säga.

Grattis till framgångarna! Duktig Storm!
Är tillbaka på jobbet efter en skön midsommarhelg. Nu är det sista rycket inför midsommar!

God middag!
Hoppas ni haft en skön midsommar! Hade jag, men nu är man ju helt slut, och tillbaka på jobbet. Känns som att man inte orkar jobba en minut till… ja ja det är väl bara att bita ihop, och försöka hålla ut till semestern.
Ha en bra dag alla!!

Goddagens
Varit hos studenterna som vanligt, HOPPAS det bara blir nästa vecka också… sen ska ordinarie vara tillbaka, men det vet man ju aldrig…
Igår fick jag bete till Snörpa vid stugan, så hon följer med mig när jag tar semester om några veckor =D Vi ska träna för att rida 30 km distansritt i augusti tänkte jag. Den här veckan får hon sommarlov, har massor att göra på jobbet, allt vanligt + två lägenheter + ett Stooooooooooort hus (16 rum?) som ligger några mil härfrån (=restid också) Hon har stått sen i onsdags också, så det passar bra att hon får stå en stund till =)
Godmiddag!
Efter åtta nätter i stallet börjar man bli lite trött. Inatt regnade det och blåste rejält. Det känns inte som om jag sovit alls, men det måste jag ha gjort eftersom jag haft en så konstig dröm.
Jag drömde att jag kom in i stallet och tittade över boxkanten in till Dimona. Då står det ett litet troll under henne och diar.
Dimona hummar och slickar på den och ser så nöjd ut. Jag blir ju förvånad men glad att den verkar frisk och att Dimona är mammig med den. Men är det ett sto eller en hingst?! Vad ska jag skriva i Dimonatråden? Vilken färg? Trollet hade ju trasiga paltor på kroppen. 
Påminner mig om den utmärkta sagan Bortbytingen av S. Lagerlöf. 
NU först började det regna här. Men mitt huvud har sagt regn sen jag vaknade.
Har precis bestämt mig för att inte åka på lägret. Mest beroende på att brorsan betalar en kryssning inkl mat åt mig om jag bara följer med :) Så sagt och gjort.
Dagens projekt blir nog bara matning om det fortsätter regna.
#7 Du har nog rätt, det var en dröm
.
Men du kanske får en schäck? Trasiga paltor kan tyda på det
.

#9 Ve och fasa då skulle hon bryta ihop
!
God kväll.
Jag är trött, trött,trött ! Jobbar 06-00-14.06 det tär lite på en :)
Jörgen rapporterade att Graffe betäckt Cillva II och att hon nu ska UL om 16 dygn. Ö Melizza vaktar sitt föl lite för mkt så hon är lite upptagen men Melody borde börja brunsta snart ! :) Kul !
Ö Lemona och Ö Kleopatra sprutades igår.
Monia har UL 3 Juli klockan 09.30, det ska oxå bli kul, haha jag ska lägga in bilder på fölet då 
#10 Ja det skulle jag! Hellre ett troll tror jag. 
Sitter nu i stallet igen med hushållspapper i handen. När jag nyss var ute och liade gräs åt Windy så började det forsa näsblod. Då hade jag inget papper att torka med så blodet rann ner på halsen. Försökte torka med ett maskrosblad men smetade nog bara ut blodet. Så jag måste gå tillbaka till stallet. Vilken syn! Jag kommer gåendes med en lie och blodet rinner i ansiktet. Tur att jag inte mötte någon. Då hade de väl ringt polisen. 

Dimonas juver kan inte töja sig mer nu. Inatt måste det hända! 

Idag var det första dagen på lägret :) hoppning stod på schemat :) gick riktigt bra :) torsdag är det tävling :)
#12 SKOJ! :D

Jag har jobbat hela dagen och sedan hjälpt mamma bära ved. När jag kom hem upptäkte jag att Gorizia har börjat brunsta, så i morgon får hon åka tillbaka till hingsten. Första gången hon inte tar sig på första försöket, fast hon är ju trots allt 19 år.
Funderar mycket på hur jag ska göra med mitt lilla hingstföl. Hade egentligen tänkt sälja honom, men jag tycker att han är så sagolikt fin och har sån utstrålning och sån bärig rund galopp…
Samtidigt vet jag inte om jag har tid. Har ingen erfarenhet av att ha hingst heller, kan man hingstar i närheten av ston med vanligt elstaket?

#14 Visst kan du det. Har dom bara från början lärt sej att respektera staketet så är det inga som helst problem, och hingstar VILL bo i närheten av sina ston! 

#12 Jag fick mig ett gott skratt då jag läste om hur du kom vandrandes med bloden rinnande med en lie i handen. Vilken syn!

Undrar hur man ska tolka trolldrömmen? Kanske är du bara helt utmattad av allt vakande
Jag vill ju förstås hellre vara gudmor till ett föl än ett troll
Hoppas nu hon fölar i natt. I och för sig så kommer jag nog sakna dina roliga och spännande rapporter då väl fölet kommer ut. Får väl se fram mot dagliga rapporter om fölet i stället
Sov gott

#18 Ja, men jag blev lite orolig om AKW är utmattad av allt vakande…
Inte bra med näsblod bara sådär. För övrigt såg jag också henne framför mej …