Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 369 ggr
Carduus
0

Godmorgon 2008-06-26

Vackert väder såhär på morgonen.

Full fart på jobbet. Har fortfarande lite ont i halsen men kurerar med Echinacea i massor och hoppas på det bästa.

Pussade på gulledusen i går kväll. Han är så söt, jagar bort småhingstarna brutalt och kommer sedan och lägger huvudet i famnen på mig, får pussa så mkt jag vill på honom han njuterKyss. Hingstarna fick såklart sin beskärda del kel de med, Dus ger sig inte på dem om jag säger åt honom.

Hoppas hovis kommer i kväll men han opererade bort en metallflisa i ögat för några dagar sedan så vi får väl se. Inga större planer för dagen annars.

MadickenII
0

God eftermiddag!

Några välbehövliga timmar på hemmaplan efter jobbet. Blir säkert stängsling eller annat kroppsarbete i kväll. Igår var jag med mina bekanta och lämnade sto med föl hos hingst. Det är fribetäckning, och när vi släppte in mamma och bäbis så var det massor av andra hästar i hagen. Stoet och fölet är isabeller, och i hagen fanns ett annat isabellsto, Tittut´s Tackla. Tackla siktade in sig på fölet och snodde sedan det helt sonika från våran Nasse! Men när fölet fann att det inte fanns någon mat hos den andra "isabellmamman" så letade hon rätt på sin egen. Som dock hade problem med att avvärja ett mycket kärleksfullt hingstföl… Efter detta stängde vi en stor bit till av hagen, snart klart.

Maggie rapporteras vara fet och fin på sommarbetet, känns ju betryggandeHemlis