Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 577 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 27 juni 2008

Idag ska jag försöka få till ett riktigt fint foto på Arizona. Ett foto som duger att ha i aramennoc och på SCS-sajten.

Ha en trevlig dag alla!

Carduus
0

Godmorgon! Sista arbetsdagen innan 4 veckors semesterCool. Ska bli så skönt! Har varit mkt på jobbet hela våren så lite vila sitter inte fel.

Sambon och jag ska på middag i kväll, hoppas på bra grillväder. Annars inget planerat.

Ha det bra alla!

MrsM
0

Godmorgon.

Första dagen på SEMESTERNSkrattandeCool. Hunden och jag ska ta en promenad bort till Packie som har andra dan på sin semester - han går på BETE i en hage mitt bland de andra hagarna med kompisarna intill och får sova ute med dom … shetlandsflickorna på pratavstånd… en kanonsemester hoppas vi. Gräsänkling kan man väl också kalla det Skrattande. Han blir bättre och starkare för varje vecka och galopperar numera på fyra ben så det går framåt med konvalescensen.

Ska röja ur ett förråd idag med hjälp av sonen men det lär dröja en bit frampå dagen.  Sommarlediga tonåringar har en annan dygnsrytm.

En fin fredag tillönskas er alla.

Tittut
0

# 2 Låter mysigt för Packistanarn, han måste tro att han hamnat i en annan värld. Han är väl inte mörkrädd, stackarn?

Här har sonen sovit i tält i natt. Vi köpte tält på Erikshjälpen för 50 pix i går, och Ponteman har sovit själv därute hela natten. Jag var övertygad att han skulle komma in när det började bli kallt, men han dök upp först vid halv nio i förmiddags, lycklig som en lärka.

Ikväll åker sambon och jag söderut ett par dagar, men möter båda bröderna med familjer som är på väg hit, så det är bara skiftbyte för mor och far. Jag har fått på min lott att byta tunna i seperationstoan under dagen, det står närmast på schemat idag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0

#2 Så härligt att han får ledigt att leva friluftsliv. Tacka honom för bra utfört projektarbete med Dimona förra sommaren. Flört Skrattande

RC71
0

God lunch!

Dagen började bra- Alice är konstaterad dräktig med Dexter Leam Pondi nu på morgonen Glad Det är fantastiskt så fertil hon är. Tre frysdoser-tre dräktigheter! Glad

Nyvreten
0

#5  Grattis !  (  Hattrick !! )

RC71
0

#6 Tack! Glad All heder åt min mkt kompetenta veterinär!

AKWIK
0

#5 Hon är ju fantastisk! Både Alice och veterinären! Glad

RC71
0

#8 Ja, jag är bortskämd! Glad

Carduus
0

#5 Vad roligt, grattis! Vad är oddsen för så'n lycka?Glad

Appledale
0

#5 - GRATTIS! Jätteroligt!!!

Appledale
0

#2 - usch då… skönt att han kryar på sig i alla fall! Hoppas han får en riktigt skön ledighet!

Appledale
0

God eftermiddag alla, förresten!

Bara jobba ett par timmar till, sedan ska vi köra direkt upp till Stockholm. Kommer väl ta lite mer än 6 timmar…

Vi ska nämligen kolla på en valp i morgon bitti! Spännande!

Känns inte riktigt bra att lämna hästarna hemma, men både grannarna och mina föräldrar har lovat att titta till dem. Men jag gillar inte att lämna dem själva, nu åskar det rejält här också… jaja, hoppas det drar vidare..

Hoppas ni får en trevlig fredag eftermiddag och kväll!

Bullemor
0

God eftermiddag!

Inledde morgonen med ett besök på den lokala vårdcentralen  och passade sedan på att promenera hem i det vackra vädret. Väl hemma igen blev jag återigen varse hur mkt toapapper det faktiskt finns på en ny rulle. Lasse-Bullen hade nämligen gjort en favorit i repris = demolerat pappersrulle och försatt hela övervåningen i en prydnad som mest liknade ett dåligt Halloween-skämt. Morr…

Min kära Rex-katt mår faktiskt lite bättre nu och har tilloch med orkat släpa sig ut för att lapa lite sol. Jag undrar hur många liv som rök denna gången, men tänker inte fördjupa mig i det mer än så eftersom hon är på bättringsvägen.

Smile-and-be-Happy
0

God eftermiddag!

Äntligen 5 veckor semester från mitt inkomstarbete!! Det blir i.o.f. i stället 5 veckors arbete i mitt "utgiftsarbete" d.v.s. hästar och gård. Men det är otroligt skönt. Skall i dag hämta hem de andra två ston som betäckts. Men alla har ju inte sådan träffsäkerhet som nämnts i #5Förvånad. Grattis RC71!Skrattande

Jag får vänta ett par veckor på besked..

monsterpony
0

#2 Härligt att höra att Packie är på bättringsvägen!

#3 Om Packie är i en annan värld är han i Packie-stan då… ;-)

#14 Men tänk vad kul Lill-bullen ska ha haft!

Här är det full fart. I morgon bär det av till Alperna, så det gäller att hinna med allt innan dess.

Akerberg
0

God kväll, eller det kanske är eftermiddag än?  Jobbat i stort sett fram till nu, men hunnit handla och äta lite också. Nu är den här veckan äääääntligen slut! Orkar inte jobba så mycket mer just nu =S  Hoppas det inte blir lika körigt nästa vecka… Snörpa fyller år på måndag, tänkte fira med nya benskydd, sadelgjord och hon får avsluta sin 10-dagars-semester. Det gör hon säkert gärna! Arbetsnarkoman som hon är =S

Lisa-trollet
0

Go kväll, Idag har hovis vart här så nu har dom fina fötter. Och så har Triumf fått springa lite i skogen.