Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 620 ggr
walsan
0

Gomorron 30 juni

walsan
0

Har alla semester och sovmorgon?

Här ska det regna idag, så kanske det blir lite innepyssel. Två beteshästar kommer ieftermiddag och släpps i en alldeles obetad hage. Jag tycker alltid att det är så kul att se det hela betas ner. Det känns som om någon städar utan att jag behöver anstränga mig.

Kan man visa en treårig flodhäst på riks? Det blir väl också något att fundera på?

AnnaB
0

Godmorgon,

Ja, har ingen vaknat än?

Ska iväg på lite jobb idag, men först ska hästarna ut, det har regnat så under natten. Lille Linus har börjat fatta det här med att bli ledd i grimma o grimskaft, även om det är tvärstopp ibland. Mamma lunkar lös ut till hagen o Linus ska gå först, det har han gjort i stort sett från första veckan…..

Appledale
0

God morgon!

Jag går och svävar på rosa moln.. I helgen har vi varit i Stockholm och köpt valp! Om två veckor hämtar vi hem lilla Tilda, och jag kan knappt vänta!!!

Hoppas ni får en riktigt bra dag alla!!

walsan
0

#3 Trevligt! Vad är det för ras?

Covergirl
0

Jag har varit vaken i sisådär tre timmar vid det här laget. Gick upp för att morgonfodra och möts av att regnet öser ner. Jippi och tjohej.
Kom fram till stallet, genomblöt, och fodrade och släppte ut. Mockade därefter för att avsluta med att rida. Vid det laget hade regnet i princip upphört. När jag var färdig med ridturen var det till och med lite sol och blå himmel.

Har precis kommit hem nu och ska väl duscha eller nåt. Pojkvännen ligger fortfarande och sover. Dock ska det påpekas att han tog kvällsfodringen igår så jag kunde se på EM-finalen i lugn och ro Skrattande

Resten av dagen blir det ev. träning och definitivt jobb. Jobbar 15.45-20.45 men det ska vara sista dagen innan semestern iaf Cool

Joleen
0

God Morgon alla!

kan berätta att Joleens förstoppning har släppt och hon nu är hemma. Skrattande Är så lättad över att det gick bra så händer det inget mer så kommer vi på Riksen.

#1 Finns det Riksutställningar för flodhästar??????????? Fundersam 

Nä skojar bara så klart du kan åka på Riksen Tror domarna gillar hästar i gott hull?!

walsan
0

#6 Det var skönt att det gick bra för Joleen! Ingen analys över orsakerna? Hon gick väl på bete?

Apropå flodhästar. Visst är det konstigt med hästar. En del blir verkligen flodhästar över sommaren medan andra klarar sig bra. Fastän det är väl som med oss människor. En del kan äta relativt mycket utan att bli tjocka medan vi andra har väl lite flodhästanlag och får hålla igen och motionera för att klara tillvaron…Flört. Hästarna har ju (tack och lov…?) inte samma smalhetsideal som vi har. Tänk om de skulle banta utan att säga till och vi tror att de har kolik???

Maria-Kavat
0

god förmiddag! har inte hunnit me å kika in här på ett tag…jobbat hela veckan lång, men nu är det äntligen semesterGlad Det blir ingen lugn start då hästarna flyttas till nytt stall på onsdag, flyttlasset går av stapeln redan idag då det blir en tripp till Ullared imon! Det ska bli SÅÅÅÅ roligt,har längtat efter denna shoppingresa! ha en bra dag alla, oavsett om det regnar (som det gör just nu här) eller solen skiner!

RC70
0

god förmiddag!

ska iväg o rida Smoothie E om en stund sen ska jag åka o jobba ! ;) Monia tog sig en skentur igår med sin nya ryttare, fast, ryttaren stod på marken, det var mest monia som skena !

Trevlig måndag !

Carduus
0

God förmiddag!

Ska snart till stallet och hjälpa till att rensa höskullen inför det nya höet vi hoppas få in i veckan. Hoppas verkligen vädret blir som de förutspår nu så vi får det gjort. Vill inte sitta hela semestern väntandes på höväder.

Storm kom trea i en LA i gårGlad. Han tycker det är såå roligt att tävla, är mkt spralligare då än på träning. Bådar gott inför framtiden. Om det inte krockar med höskörden ska han få starta någon klass i Edsbro helgen som kommer, det är ju bara tio minuters bilväg bort. Sedan blir det ett par veckors tävlingsvila.

Ha det bra alla!

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag!

#1 Riksen är ju inte i morgon! Hästen kanske kan tappa några kilon till slutet av juli? Anmäl! Glad

#3 Vilken ras? Hane eller tik? Vill se bild! Glad

#10 Grattis!

I morse fick Arizona uppleva sitt första ösregn. Och hon var lika glad som vanligt. Hon gnäggar jämt och skuttar fram till en när man kommer. Kyss Pga regnet blev inga foton tagna så jag bifogar en bild från i lördags.

Kl. 16 ska jag slutföra lgh-köpet och kan då flytta in. Glad

Appledale
0

#4 och 11 - En tik är det, av rasen jaktgolden.

Känns så spännande!! Har tyvärr ingen bild här, men ska ladda upp från digitalkameran någon gång…

Bullemor
0

Go'middag!

Har  först genomlidigt en natt med en inte så smart kombination. Nämligen busig kattunge och många myggbett. varje gång jag försökt klia mig nånstans så har kissen anfallit i värsta lejonstil. *suck*

Har dessutom roat mig med att vara på möte med en tant från F-kassan. Mötet var väl ok, men färden hem på moped i spöregn var mindre rolig. Blev dessutom totalt dränkt av en lastbil som körde om väldigt nära precis där det var en pöl. Blev blöt inpå bara underkläderna :S

Hoppas på att inte förkylningen blir värre …

walsan
0

Här regnar det så fort gräset torkat tillräckligt och jag satt på mig kläderna för att börja klippa. Så nu får jag hitta på annat. Då ska det väl vara uppehåll…

Akerberg
0

God Dag, kaos idag igen. Första jag hörde på morgonen, kan du ta en lokal nu på morgonen? *suck*  Som om jag inte hade nog att göra ändå…  Äntligen hemma nu iaf (efter ett besök hos studenterna och ett trapphus också) och har precis stoppat i mig lite mat och nu ska jag iväg till Snörpa. Har inte sett henne på 10 dagar, har haft Snörpstinens länge nu!

GRATTIS EXOTICA (alias Snörpa) PÅ 19-ÅRSDAGEN

GE
0

#1 Samma problem här…

AKWIK
0

Kom just från banken. Världen är liten! Det visade sig att lägenhets-säljaren också haft connemara! Köpt från Värnberg.

http://www.aramennoc.se/hast.asp?hast_id=7511

Jag tog tillfället i akt och gav henne en reklamlapp för Riks som jag hade i handväskan. Ifall hon nu, när hon flyttar ut på landet, skulle fundera på häst igen! Skrattande

Och mäklarens bror har Dartmoor-stuteri…Glad