God Morgon 2008-07-01
gomorron allihop, hemma och kopplar upp mej..vi pendlar ju lite mellan sommarstugor sommarstall och hemma. Idag ska vi fixa pass och vaccinationer mm (på oss människor asså)
funtar på att vaccinera ambo mot botulism då hanses hagkompis går på hösilage o man vågar ej ge i hagen då..om så skulle behövas det är ju väldans torrt. Fast i år funkar det ej det är väl flera sprutor som ska ges antar jag

God morgon!
Idag skiner solen här! Härligt! Hoppas på att värmen kan komma igen till semestern…
Igår var jag och Ami ute på en långtur i bygden. Det var riktigt härligt. Ami, som är livrädd för kossor, gick till och med förbi några i en hage. Då blev matte stolt! Det var bra träning att gå förbi de kossorna, för de är vana vid hästar, så de brydde sig inte ett dugg om henne.
Svärfar hade varit snäll igår och satt upp en grind i ena hagen, när vi var och jobbade. Han hade lagat stalldörren på baksidan också, så det var kanon! Det är bra att ha en sån svärfar!
Åh, jag kan knappt vänta tills lilla valpen kommer hem.. vi har gett henne namnet Tilda. Och jag kan inte sluta kolla på fotona på digitalkameran på henne…
Ha en bra dag!!
Godmorgon!
Vaknade mitt i natten av väldigt konstiga ljud. Troddde först jag fått poltergeists i huset men det visade sig efter viss undersökning att det var extrasonen som ramlat in under natten och nu låg och högljutt gullade med kattungen på hallgolvet. *suck*
Han har dessutom lyckats trycka i sig mina frukostmackor till nattmackor så nu blir det till att vänta på att Ica öppnar innan man får nån frukost. Visst är de rara de där tonåringarna?!
Ser förövrigt ut att bli en fin dag idag. Undrans om man skulle våga sig på att hänga ut en tvätt på tork.
#2 haha, min Erik kom hem i morse från sin musikfestival i Belgien..såg så brun och fräsch ut såå (vill ej veta hur mkt öl som dracks där
)
Här så ska det nog till slut bli tvätt av transporten då pappa har semester och har tid att fixa dekalerna sen. Så vi har dem innan riks :D
Goddag!
Underbara hundar! Jag träffade en bullterrrier nyss i hästbutiken. Se bifogad bild.
Tjejen som har butiken hade också en minibullterrier, men den var hemma idag. Hon hade också connemaraanknytning via http://www.aramennoc.se/hast.asp?hast_id=6531 som hon ade haft på foder för några år sedan.
Idag ska jag flytta möbler till min nya lgh. 
# 8 Vilken blick!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#4 - Det förstår jag då. Åh vilken liten sötnos!!
#7 Nämen där ser man. Trevligt !

God dag =)
Hemma på lunch en sväng. Håller på att röja en lgh där det bott någon missbrukare av nått slag… och detta är bara inför visningen! Den ska renoveras sen när någon bestämt sig för att hyra den… trevligt va?! =P
Ska till Eko:- en sväng också och byta senskydden jag köpt till Snörpas födelsedag igår. De var megastora =S Får prova M istället, och passar inte dem får jag leta vidare *suck* Skav av det mesta =/ (Smygannons, någon som har ett par vanliga senskydd i lite större storlek än M och lite mindre än L så hojta (A))

God eftermiddag!
Varit full rulle i dag med fika på Tant Brun i Sigtuna, smaskig blåbärspaj. Sedan bar det av till Skånelaholms slott och sedan Rosersbergs slott. Nu har vi precis tryckt i oss en tunnbrödsrulle var och slappar i soffan… Finns mycket att se nästgårds på semestern och det har varit perfekt utflyktsväderi dag.
Hoppas det går att slå de första vallarna i kväll så höskörden kommer igång. Skullen är rensopad och redo i vilket fall.

God kväll!
En full dag igen. Kom hem runt kl 19. Håller som bäst på med funktionärslistan till Riksen. Tre dagar kräver lite folk…
Gokväll!
Sitter och tittar på kattbebina, som har rejs på golvet. Deras mamma har flytt fältet, sedan hennes matte inte tyckte att ungarna skulle äta äcklig mus till middag. Fast en av dem hann tugga lite på musen… Uäck!
Var hon Maggie och gänget idag, de får äpplen från mitt jobb varje dag så det är bråttom fram till grinden. Massa små blinningar, slog säkert 50 stycken på Maggie. Trots att man tar i rätt rejält och slår med handflatan så står hon bara och njuter. Underbar häst! Slemmig äppelpuss hann hon dela ut också.
Nu ska jag sova, ska till en klädoutlet imorgon och hardcore-shoppa!
God kväll.
insåg idag att det är ett år sedan jag tog farväl av Dis. Jag trodde inte att hon skulle flytta så långt bort, jag trodde att hon skulle stanna kvar. Men nej, hon flyttade till Skåne. Jag saknar henne fortfarande otroligt mycket, det var en häst på miljonen och jag ångrar varje dag att jag blev osams med pappa på vägen ner till Flyinge, annars hade hon varit här idag. En stor del av mitt hjärta är borta. En ponny man aldrig glömmer.
# 16 vad gör hon nu, Dis? Går hon på travet fortfarande?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#17 ja det antar jag att hon gör. jag mår så dåligt av hela grejen så jag rör inte i det :(