Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 534 ggr
Smile-and-be-Happy
0

God morgon 2008-07-02

Fantastisk morgon, sol och fågelkvitter.

Det är slitsamt med semester… Hela gårdagen ägnades åt att släpa kring hästarna. Alla ut och in för skoning, verkning, vaccinering, avmaskning och ridning. Det var att hålla reda på vem som skulle göra vad och placeras på rätt ställe, med hagbyten efteråt.

I en kort obevakad stund när maken skulle hjälpa hovslagaren hamnade framskor på en av tvåårshingstarna av misstag - bara att plocka av igen. Det var lite för högt tempo..

Slutade frammåt kvällen med att jag knappt orkade stå på benen - och snubblade handlöst. Vila blev det sedan äntligen när "morden i midsummer" började.

lil-sis
0

Inte lika fantastiskt väder här. Men okej.

Snörvlar vidare, borde kanske gå till doktorn.

Ska byta bil med en väninna som behöver dragbil över helgen, så jag ska åka liten röd Polo Cool istf vit 245. I samband med det ska lämpligt medel inhandlas till den lilla ponnyn som har fått ngn form av släng av bärrandsröta. Och sedermera ska vi "hovslagarträna" henne. Lastningen gick ju bra så vi borde kunna få bukt med det också.

Sen är det första natten med jobb för mig. Jättebra. Men det löser inte riktigt den ekonomiska paniken. Behöver jobba MKT för att kunna komma ikapp. Bläh. Vill inte behöva sälja.

Tittut
0

God förmiddag!

Här har det regnat på morgonen och gör förtfarande. Typiskt eftersom sambon skulle ta barnen med sig ut på havet med nya båten. Inte lika kul i regn, men det kanske klarnar upp under dagen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

god förmiddag, känner att latmasken har ett stadigt grepp om mig. men ska nog masa mig iväg till stallet idag och rida smoothie. imorgon kommer veterinären och ultraljudar Monia !

ska åka o jobba vid 14.

trevlig onsdag .

Carduus
0

God förmiddag!

Sitter en liten stund på jobbet, hade glömt droppa tidrapportenGenerad. Ska vidare in till stan sen så tiden känns inte så bortkastad ändå. Lite orolig över de gråa molnen, vi slog en del hö igår…

Ha det bra alla!

Akerberg
0

God förmiddag. Färdigjobbad för idag, nu sitter jag o syr ett blinningsridtäcke åt stackars Snörpahästen som blir helt hysterisk av alla otäcka saker som sticks hela tiden =( Offrar mitt hästlusselakan

Bullemor
0

Go'middag.

Sitter här och önskar att jag var på hundutställning i Stäket (sthlm) istället. Skulle varit iväg och tittat idag,men det sket sig av olika anledningar. Hoppasnu att jag kommer iväg till Älvjö som planerat istället. Man kan ju inte missa en Världsutställning!

Förövrigt en seg dag. Lasse-Bullen skall få vara social med Sally Bullmastiff idag. Det blir nog kul!

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

slänger in en nyare bild på Monia :)

hon har ju blivit något rundare o rödare i färgen ;)

Appledale
0

#7 - Vad fin hon ser ut! Skrattande

Maria-Kavat
0

# 7 Va fin hon är å härlig bild…sommar Glad

Idag var hovslagaren hos oss. Blev inget roligt besök då han fick skära upp ena framhoven ordentligt pga hålväggar, ser ut som en schweizerost som han uttryckte sig….höll på att börja gråta. Har läkt ut på andra hoven å trodde jag hade det under kontroll på den andra hoven, men icke! Nu vankas hård och agressiv bekämpning av denna j--la skit!

Det roliga idag är att jag flyttat dem till nya stallet å det gick kalasbra! Plus att jag fick me mig hovslagaren till detta ställa me, trodde inte detta då han varit bestämd me att inte ta nya kunder. Nu är jag ju ifs ingen ny kund och han erbjöd sig att åka ner å verka/sko dem. Gissa om jag blev såååå lättad. Han är enligt mig (å många andra) den bästa här omkring!

För övrigt så är det ju semester som gäller, är så härligt nu när vädret är så himla fintSkrattande ha en fortsatt underbar dag alla!

RC71
0

God kväll!

Ännu en intensiv dag med mkt jobb. Sen kom Clancy på besök på eftermiddagen, mkt trevligt! Glad Vi kom fram till att det är runt tio år sedan hon var här sist, så det var hög tid…

Akerberg
0

Alla sätt är bra… Tänk er sadeln under och ryttaren över =D  Gick både trava o galoppera och hon var som en helt annan häst, glad och avslappnad =D  Stackarn har varit helt hysterisk över alla blinningar sista veckorna =(

Akerberg
0

Från ridturen

RC71
0

#12 Ja jösses ja Glad och inte blir hon dammig heller..Skrattande Smart!

MrsM
0

Godafton

Efter tre intensiva dagar  kan det vara dags att hälsa på här igen. Det är faktiskt stressigt att ha semester.

Ser fram mot min första normala dag på länge i morgon där jag kanske kan få göra det som jag planeratFörvånad . Men vem vet..

Packie semesterhälsar till sina kompisar härinne. Han rör sig riktigt riktigt bra nu. Känns skönt att se honom i sin vanliga kraftfulla stil igen. Förresten gillar han inte att vara 100% gräsänkling på bete. Han vill in i boxen och sova på nätterna. Så det får hanGlad.

Akerberg
0

#13 Tyvärr kan hon inte ha det i hagen ;) (funderar på riktigt insektstäcke…)  men hon kan iaf koncentrera sig på vad vi hittar på vid ridningen och slippa jaga blinningar då iallafall. Blev som en helt annan häst (Den normala Snörpa kom tillbaka!)

lil-sis
0

#14 Så skönt att höra!! Med Packie alltså.