God Morgon! 2008-07-04
Uppe med tuppen igen. Eller nåt. Det är jag och alla andra som jobbar åt PREMO här i västerort.
På vägen hem (90km/h på 70 väg
) så ser jag blinkade blåljus. På en civil JÄTTEbil. Jag får hjärtat i halsgropen men inser sen att de dök upp EFTER att jag bromsat för rondellen och mkt riktigt, de kör förbi.
Kommer ikapp dem sen närmare hemma, där de ser ut att svida om för någon form av insats. Spännande värre. Kunde dock inte lista ut vart. Nästan sugen på att ringa Aftonbladet ;) Åker trots allt omkring i en bil som tillhör ett av de äldre nyhetsankarna på SVT 
Nu är det frukost och dusch och sen ett par timmars sömn sen ska jag ta tag i att städa brorsans lägenhet. Där jag bor just nu :) Inget hästande idag hon har ledigt till på måndag. Inte för att hon jobbar så hårt annars heller…

God Förmiddag, här vart det dött, antar att alla har fullt upp med semester och hö och liknande grejer
Har jobbat klart för den här veckan, skönt! Nu är det bara en kvar innan jag får lite ledigt. Är på väg till Snörpahästen en sväng, blir tredje dagen i rad nu, hoppas jag får tag i henne… Tänkte ta några skutt på banan om underlaget tillåter. Igår var vi hos hovis ett stall en ca 40 minuters ridväg från stallet. Hästapållan fick visa upp en ängels tålamod då det tog 2½ timme att få på henne 6 skor =S (nej, hon har inte för många ben, men han la på travskor först i brist på annat, sen hittade de vanliga skor och då bytte han dem han fått på)

God förmiddag!
Alla tycks visst vara ute i det härliga vädret, var ute tidigt o red idag för att undkomma alla insekter, det var lite vind också så vi fick en jättefin ridtur utan ett småkryp i sikte….. Annars är det så man får ta in hästarna mitt på dagen när det blir vinstilla, annars blir det överhopade med broms…
Ha en bra dag alla!

Go förmiddag!
Idag har Janne och lilltjejen fått ena höfältet. En liten stund stannade de kvar men sen var det för mycket odjur så de begav sig i full fart upp till vindskyddet istället. Snart dags att köra in det sista höet, blir inte alls lika mycket som vanligt, men grönt och fint är det och luktar gott till skillnade mot förra årets extremt tråkiga hö som var både gult och inte såg alls smakligt ut.
~Jag tror på ödet~
Gomiddag i vääärmen
Vi har haft tömkörningslektion på Ekeby med den eminenta lärarinnan kallad Ankan..Maja tömkörde merparten själv under hennes ledning. Mkt bra. Ambo kunde ju inte detta förra sommaren så, det har verkligen gått framåt.
Nu badas det, kompis anlänt från stan..jag ska ta in hästar kl 17 i stallet puuuh
I morrn blir det nog rejs på stubbåkrarna, bonden har tagit in alla marshmallowsarna 

God ettermiddag!
På jobb, utrolig varmt, også innendørs.
Johanne og Yme er på ridestevne i Kongsvinger, hvor de vant LA
Det var også flere connemaraer der, bla annet Carnaby Willie Dimond. Willy var tidligere avlshingst, men er nå kasterert og gjør det godt i sporten:)
Haha nu vet jag varför polisen var ute och skrämde mig sådär. De hade fått ett larm om att någon sköt med hagelgevär bredvid där mamma och pappa bor.

Godkväll!
Ganska så slut efter en hektisk vecka med 32 hästar på chemat. Ska bli skönt med lite helgledigt nu. 
Här pustar vi efter en mkt hektisk vecka och en otroligt varm dag. Det ÄR jobbigt med semester. Har i a f börjat "beta av" att-göra-listan.
Ungdomarnas 08-kusin är här, och det är alltid trevligt. Bra med besökare så får man köra igenom traktens sevärdheter, shoppa och käka glass och sånt man inte unnar sig när man är själv. Idag har vi studerat ett av landets Världsarv - radiostationen i Grimeton. Och, javisst, kullarna kring Errislannan, Connemara, var med på ett hörn i filmvisningen - platsen varifrån de första sändningarna från Europa till Amerika gick, han Marconi.. En intressant stund fick vi!