Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 946 ggr
lil-sis
0

God Morgon! 080707

Nu är lite drygt en månad kvar till OS, det ska faktiskt bli spännande. Om jag kommer åt att se lite hästar vill säga. Är som vanligt uppe mitt i natten, har inte jobbat inatt dock, haft feber ett par dagar = inte så bra idé att springa i trappor då. (Intressant att jag har mer än ett trapphus fast jag kör biltrakt…)

Den lilla grå Räkan lever sitt liv som vanligt, dvs kommer i full galopp när matte visar sig, ställer snällt upp på vad det nu var matte hittade på, petar lite i kraftfodret och får "extrabeta" bland klöver och annat på stallplan.

Under gårdagen studerade hon sin shettis när den arbetade som barnponny. Hon var MYCKET intresserad. Sen så reds tanterna från hagen på ridbanan, "hoppning". Jag tror Stardust glodde konstant i minst 45min utan att ens tänka på att gå sin väg eller äta. Blivande hoppe-ponny kanske?

Hur som, ha en bra dag alla!

Appledale
0

God morning!

Nu är det nedräkning… sista veckan innan semestern! Och jag längtar så till helgen! På lördag är det ju utställningen i Åstorp, ska dit och titta på en massa fina connemaror, och på söndag ska vi upp till Stockholm och hämta lilla valpen!!

Hoppas ni får en bra dag!

Covergirl
0

Jag har ägnat morgonen åt morgonfodring, utsläpp och ridning. Eller ja, pojkvännen fick äran att släppa ut medan jag red. Sen mockade han och fyllde på foderburkar och -påsar också.
Förutom det faktum att han övade på att sadla upp Chiva helt på egen hand. Han är så duktig Kyss

Dagen idag ska jag försöka ägna åt att hitta någon som vill betäcka Cinna med valfri hingst och sen äga fölet själv. Dessutom ska jag slappa lite, kanske läsa en god bok eller senaste Ridsport. Se på TV ska jag också göra. Vid 16 ska jag tvätta.
Lagning av mat ska det väl också men det kanske pojkvännen kan göra. Han är iväg och spelar gitarr nu, tror jag iaf Flört

Nu får det nog bli dusch!

Carduus
0

Goddag! Inte hunnit vara inne här på flera dagar. Varit höskörd och samtidigt tävlinger i dagarna tre…

Nu är allt hö utom en åker inne och det är superfint. Så skönt men vi är rätt slutkörda nu, har inte de bästa maskinerna på marknaden direkt så det blir lite tungjobbat… Inte en droppe regn på höt kom det men det vi tog in i går hade mått bra av en halv dag till på slag nu får torken jobba istället.

I morse var jag hos frissan sen tog sambon och jag en fika på stan. Nu ska vi sätta igång med städning, inte så kul men nödvändigt och det regnar ute så det passar ju bra.

Ha det bra alla!

Akerberg
0

God Eftermiddag. Vaknade av en strålande sol idag, de har vrålregnat hela natten tydligen…  jobbade så snabbt jag kunde så jag kunde rida i solskenet också=) Tog ändå på alla regnkläder, men det behövdes inte, höll på att svettas ihjäl istället :p

Ska se om jag får in några fler danska ston på Aramennoc, sen har jag en bild på kö som ska in också, har bara inte hunnit =S  Skönt med semester snart iaf! (fast då lär det inte bli mycket gjort varken här eller på Aramennoc…)

AKWIK
0

God eftermiddag!

Idag kom det regn. Typiskt när jag måste handla till mitt nya hem! Att det regnar är bara skönt, men i min lilla stad innebär regn i juli nästan samma sak som att stuva in tio elefanter i en telefonhytt! (Har ni tänkt på att det knappt finns sådana längre?) Dvs alla semestrande sommarstugeägare (ett par hundratusen!) passar på att åka in och handla till sommarstugan etc. Jag var bort till möbelaffären men hittade inget där. Då gick jag in på bredvidliggande ÖB och fastnade i trängseln vid kassorna. Efter den pärsen orkade jag inte gå in i närliggande matvaruhus för att handla middag mm, utan åkte till min favvo-butik, mkt liten och litet sortiment så man slipper beslutsångesten, i ett bostadsområde i utkanten av stan. Där var det som vanligt bara jag och en två, tre pers till. Glad 

Nu ska jag snart ut till stallet igen och sköta om mina snuttor lite grann. Flört

Joleen
0

God Eftermiddag på er alla!

Regnet det bara öser ner………………. Men vad gör det när Joleen är pigg och allert igen.

Red henne igår för första ggr på länge (Jag har varit sjukskriven med ridförbud i 4v) och hon var helt fantastisk bra att rida, pigg och busig men ändå så otroligt duktig. Joleen är ju inte så långt kommen i sin "skolning" men ändå så är hon så duktig. Verkar ha mkt lätt för att lära och ett mkt bra häst minne. Hon verkar  komma ihåg vad hon lärde sig i höstas när hon var på tillridning i 4 v. Är ju nästan bara riden i skogen efter det!

Idag var jag i ridhuset med henne. Har hittat en tjej som ska hjälpa mig att få Joleen i form till kvalitén. Evelina som tjejen heter har ridit Joleen en gång förut och då gick det rätt bra.

Men idag gick det bara såååå bra. Hon testade även att hoppa Joleen lite grann och Joleen hoppade som hon hade gjort det många ggr fast det var första ggr som hon hoppade med ryttare i ridhus.

Är så jätte glad att jag har en sån fantastisk och underbar häst som tycker att det är kul när det händer lite. Gillar ju att strosa i hagen men tycker det är kul att komma ut och se sig om i världen.

Så jag ser verkligen i fram emot att åka på Riksen med Joleen.

RC71
0

God kväll

Här är det jobb upp över öronen dagarna i ända. Semester får det bli i augusti. Regnet vräker ner här också så småttingarna är inne med sina mammor i dag. Innellan Peace är dräktig med Cedrick, och Alice Dexterbebis mår bara fint sa ultraljudet! Skrattande

MadickenII
0

Gokväll!

Här har det regnat hela dagen, non stop! Tur att man jobbar, då blir man inte lika ledsen över väderläget. Trotsade skyfallen och begav mig till hästarna och fåren som nu utökats med två russdamer och deras fölungar. Drog ut vattenslangen, som är kanske 300 meter lång, och skulle fylla på vattnet. Tror ni inte vattenpumpen har pajat! Inget vatten alls blev det, tur att det regnat så mkt under dagen.

Alltså står pumplagning på schemat imorgon, alt hitta någon som kan laga den åt mig. Lutar åt det senare…

Smile-and-be-Happy
0

Måttligt trevligt semesterväder - nästan regnat ett dygn utan uppehåll!

Är ändå riktigt glad "UL Hagens Smile efter 19 dygn Dr +" SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Smile + Bossanova = SANT (lokal dialekt = Mamma Mull + Bollibompa = växande bäbisbulle)

Hurra!

AKWIK
0

Grattis alla ni med dräktigt sto! Det måste kännas extra speciellt att få betäcka sitt sto med en hingst man fött upp! Glad

Smile-and-be-Happy
0

#10 Absolut - alldeles särskilt speciellt! Skrattande

Så här började Bossanova (han "dansade" fram).

MrsM
0

Godkväll. Vill bara rapportera att regnet vräker ned i min nyinköpta regnmätareSkrattande. ( SEK 29 på Cheapy) Hästarna är inne i natt så det är bara mysigt.

M

RC71
0

#10 Ja,visst är det det! Glad