Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 871 ggr
lil-sis
0

God Morgon! 080710

Så är ännu en runda med tidningar avklarad, 90min denna gång men tidningarna var sena. Imorgon börjar jag iofs två timmar senare. Fortfarande mest trappor… Kommer gå ner i vikt av det här iaf :-)

Ska titta på ny stallplats till Räkan idag. Ett ställe med fullskötsel för inte så mycket mer pengar än vad jag betalar idag = perfekt om jag ska jobba mycket = ett måste om jag ska ha råd att ha kvar henne. Däremot så blir det flytt till lillebror eller päronen för att spara pengar på min hyra. Inte SÅ roligt kanske. Men vad gör man inte.

Nu ringer grannens väckarklocka. Som vanligt. Jag vaknar av den jag också.

Ha en bra dag alla!

ambo
0

Godmorgon alla

Nu börjar det bli lite pirrigt me rikset! Spännande värre. Maja håller på och konditionstränar på en gammal framröjd travbana i skogen..den 'är inte så lång men jäklar va fart han får där lille Ambo

Sol och underbart här vid Mälaren

walsan
0

Godmorgon!

Strålande sol på denna semesterdag! Jag åker ut till stallet och ser vad som hänt under min semestervecka och sedan gissar jag att det blir båttur till en liten sandö där Dalälven mynnar ut i havet. Det är ett fantastiskt ställe. Det är roligt att ha motorbåt på rull och man kan lägga i där man för dagen önskar att göra en tur. Det är semester!

colleen
0

Go förmiddag!

Idag är det uppehåll så det blir nog kanske att tvätta stallet. Inte så roligt men det måste ju göras. Tänkte att hästarna skulle få roa sig med löshoppning idag, det var ett tag sen.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

God eftermiddag, jobbade några timmar på morgonen, sen hann jag knappt hem förrän min moster kommer mamma, hon och jag tar en runda på stan. Köpte en bikiniöverdel, en pyjamas och en klänning, allt på rea =D   Sen fortsatte vi till Eko där jag införskaffade en 10-kilos saltsten och en grimma till Snörpa. På lördag blir hon "min" i 3 veckor =D  Nu är det dags att laga lite mat

RC70
0

God kväll!
insåg att det var ett tag sen jag skrev.. haft lite mkt o göra..

Idag badade Monias man! Det gick bra, tog en svamp o så schampoovatten sen fick hon helt enkelt finna sig i det ! Manen blev iaf väldigt fin och fluffig när jag var klar! Ponnyn stod tom still när jag sprayade glansspray på manen ! Bara resten av hästen kvar att bada sen !!

Imorgon flyger jag till Skåne igen, dags för Åstorp. Ska kanske visa Fideli !! Det ska bli roligt !!

Trevlig helg på er !

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll!

Kommer just från stallet. Önskar att jag hade haft kameran med mig, men eftersom jag fortfarande kånkar grejer hit och dit pga flytten så orkar jag inte bära med mig den så ofta. När jag höll på och mockade och donade i stallet så fick jag syn på ett stort vildsvin på en idag ensilagepackad åker precis vid stallet! Först trodde jag att det var den svarta shettisen som rymt (Fot i munnnenSkrattande samma storlek och färg) men såg sedan ett vildsvin till och en massa små bruna kultingar som skuttade runt. Jag fortsatte som vanligt, slamrade med hinkar mm, men de tittade bar på mig och fortsatte sedan beta/böka.

När jag gick ner och hämtade in Windy och Dimona+föl så tittade bara djuren på varandra och så var det inget mer…

Halvblodet som för tillfället går i en hage närmare stallet blev däremot ganska upprörd när han kände doften av dem (tror inte han kunde se dem) så han sprang runt och vimsade lite innan jag tog in honom.

När jag sedan gick till bilen var det bara ett vildsvin + fyra ungar kvar och då såg jag att hon var så halt på vänster fram att det såg ut som hon bara hade tre ben. Hon hade väl i o m det erfarit att man inte behöver vara så rädd, det ändå händer inget om man stannar kvar i st f att fly.