God Morgon! 080711
Tjohej!
Ännu en vända tidningsutdelning är klar :)
Har bokat ny stallplats till räkan och ska idag (om en dryg timme) påbörja mitt andra jobb. Har bestämt att alla PREMO-pengar går till räkan och övriga pengar till allt annat. Ska försöka få två trakter från aug eller möjligen september = ca 11000kr före skatt till Räkan = spara så vi kan prova ut sadel nästa år UTAN att behöva snåla, vore så skönt…
Ser ut att bli fint väder idag med.
Ha en bra dag alla!

Gomorgon!
Här är det en till som är uppe u ottan för att tjäna lite xtra pengar. Men Idag börjar jag inte förrän kl 7.30 och slutar 16.00. Sen blir det hem och ev bad i sjön med Joleen. Har ju förmånen att på bara några 100 m från sjön med en "egen" badplats. Det är bara att gå genom hagen så är man där. Red ner till sjön sent igår kväll och det var helt ljuvligt underbart men kan inte förstå varför Joleen måste bajsa I sjön. Inge kul för oss människor att bada i hennes träck.
Nä dax att göra sig i ordning och åka till jobbet.
Ha en bra dag alla!

Go morgon!
Här regnar det igen, suck, men men. Jag ska ut och fixa staket nu innan jag åker iväg till Jönköping.
~Jag tror på ödet~
Sitter och slöar i största allmänhet med sista muggen morgonkaffe. Skall släpa mig ner till apoteket idag samt handla annat småkrafs. Skönt att det är fredag!
Vi kastade oss ut i båten eftersom solen sken från en klarblå himmel, men innan matsäcken var ordnad och bil och båt tankade (här försvinner lönen numera…), så var halva himlen full av moln. Innan vi kom ut till bra fikaställen var hela himlen full av moln och vinden hade tagit sig än mer. Så vi vände, for hem och fikade i köket. Nu kommer regnet närsomhelst, men det är trots allt behövligt. Köper saltstenar och drar ström till hagar istället.

Eftermiddag eftermiddag. Ääääääääääääääääääääääntligen semester =D De sista två timmarna för den här veckan var sega som kola =S Men nu är jag ledig i tre veckor =D
Red ut en kort sväng med SNörpa, varken hon eller jag kände igentligen för det (svårfångad för 3:e gången den här sommaren (förra året kunde det ta från ½-1 timme att fånga henne varje gång…) Sen putsade jag hennes grejjer för att de skulle vara fina när vi ska bort imorgon =) Hon själv är mer grå än brun men det får hon vara…. har tyvärr ingen möjlighet att ta in henne i stallet och tvätta utanför är bara krångligt
Godkväll!
Kom just från stallet och idag var det tre vildsvinshonor med massa ungar på åkern!
I morgon bitti ska jag få min första sovmorgon sedan 15 juni.
En av inackorderingarna släpper ut mina hästar på morgonen så kommer jag dit några timmar senare för att ta in dem. Men i morgon natt låter jag dem gå ute, då stallägarna ska ha fest i stallets sidobyggnad (blivande nytt stall). Man jag tror nog Dimona klara att äta gräs hela natten nu. Åker dit tidigt på söndag morgon och tar in dem i stället. Måste ändå ta in dem på dagarna när det är soligt eftersom det inte finns ngn skugga i hagen och bromsarna är som tokiga!
Windy bara springer och sparkar bakut när de börjar surra framåt nio på morgonen. Igår sparkade hon bakut så högt att hon träffade en trädgren i ett träd vi gick förbi. 
#6 Hon ser ju inte mager ut och det är ju sommarbetesfint…
. Vad roligt att hon klarar att gå lite ute.
Våra hästar är också sommarbetestjocka. Framför allt Fender. Han behöver komma i lite smärtare form så småningom. Vi har tänkt visa honom på treårstest. Han har sommarvilat tills nu och idag fick han springa lite på ridbanan och sedan ska det börjas med lite löshoppning säger dottern hllw.