Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 1850 ggr
the connemara
0

Utställning i Åstorp 12 juli?

Någon som ska dit? Funderar på att åka dit o rida en klass :)

http://www.connemaraponny.org/ProppAholm.pdf

AnnaB
0

Klart man ska dit! , det är ju det enda evenemang som ordnas här nere i år. Det är bara synd att allt är på samma dag. Skulle både vilja rida ridklass o visa på utställningen…

the connemara
0

Mmm, vi kommer nog bara vara med i en ridklass, men det beror lite på hur tidsprogrammet ser ut :)

Vad ska du ha med för häst/hästar?

AnnaB
0

Hade tänkt mig "cheesen som jag tävlar dressyr. Och sedan har jag ju mitt dräktiga sto Reelina det hade varit kul att visa henne o fälet, men jag får väl inte med mig alla….

Appledale
0

Jag ska dit!

Har inte bestämt mig om vilka som får åka än bara… Antingen får Aragorn följa med, eller Amirett, och förhoppningsvis fölet hon har i magen också så klart!

the connemara
0

Nu har vi anmält oss till WHP. Inte så tidigt som Ridklassen :p

Vad har ni andra anmält till?

[chriistina]
0

Jag ska dit. Ska följa med medryttarhästens ägare och medryttarhästen dit. Aldrig varit på en utställning innan så det ska bli spännande ^^
Medryttarhästen är då Holly Hobbie, hon ska ställas i veteranklassen :)

RC70
0

Jag ska dit o visa häst med Jörgen!

Appledale
0

Jag har faktiskt inte anmält någon av hästarna dit i år. Men jag ska nog visa Aragorn på treårstestet i stället. Och jag ska ändå dit den 12/7 för att titta, såklart!!

AKWIK
0

Någon som har koll på hur många hästar som är anmälda? Kanske också vilka? Flört

Appledale
0

#9 - ja, det finns PM på SCS hemsida, men jag vet inte vilka det är som är anmälda..

RC70
0

Jörgen har med sig, Melody + Föl, Moutain, Aladdin, Ockra (tror jag), Primör.. sen minns jag inga fler :D

RC71
0

#10 Runt 30 st.

lil-sis
0

Funderade på det ett tag. Men det är trots allt nästan 60mil enkel resa och bensin är inte gratis.

Och numer hinner jag inte iom sommarjobbet.

Hoppas Ni får fint väder!!

tjoffsan
0

Snart tycker jag att någon borde vara hemkommen som kan rapportera in lite resultat? Hur har det gått idag?

AKWIK
0

VA! Förvånad Nu blev jag besviken. Gråter Är det ingen av dem som var där som kan berätta? Någon som vet ngn annan plats på nätet där resultaten finns?

MrsM
0

#15 Jag medFörvånad. Hade tänkt att få lite trevliga nyheter här nu, efter en lång dag hos damerna i Bregottfabriken. Men tji fick vi. Tror shetlandsfolket är bättre. På Shetlandsfokus ger dom ofta liverapporter i direktsändning från ringside i tråden under dagen.

Hörru AKW, vi får jobba på det här till Riksen. Connemarafokus har för dålig täckning…

VAR ÄR NI - ALLA SKÅNINGAR IDAG???

Appledale
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kort rapport innan jag går och lägger mig… vi ska ju upp och åka vid halv 5 i morgon bitti och hämta valp…

Hagens Rosmara blev BIS. Reserv blev Clary's Cailin.

Unghästchampion blev Sweet Sunflower. Reserv blev Lofty Roisin.

Måste också berätta att i och med att Kärringkulla Jinn fick 40p och Guld, är Jaynie också berättigad till ELIT! Jätteroligt!!

Här är en bild på BIS-vinnaren!

MrsM
0

Vad kul med Rosmara! Det har bara gått bättre o bättre för henne. Inte första gången en gammal "Hagen-märr" blir bäst när det gällerGlad. Bara att gratulera - och hallänning är hon oxåSkrattande.

MrsM
0

En annan röd tråd är att unghästchampinjonen, 1-åriga  Sweet Sunflower är undan Hagens Dora, eftersom  Doras och Rosmaras mödrar är helsystrarna H Andora och H Fondora… Kul också att S Sunflowers uppfödare gör comeback i branschen -  Anneli som fött upp Sunflowers far Sunshine Boy och ägt hennes farfar Tiger Boy.

På reservchampinjonsidan verkar Coosheen Finbarr haft en bra dag, far till båda om jag inte tänker fel?

Hur gick det i ridningen då???Förvånad

RC71
0

Grattis Rosmara och alla andra som haft framgång under dagen!

Glad

Annette
0

#16. Vi är proffs på detta Cool! Innan dygnet är slut finns det dessutom foton på många av deltagarna. 2ggr har det funnits på alla och då var det 80-100 hästar jag hann fota.

Så mitt råd är, byt ras Flört.

RC71
0

#21 Problemet är väl att vi bara har 2-3 utställningar per å ratt träna rapporteringen på, inte 30…..Cool

Annette
0

#21. Ytterligare en anledning att byta ras ;)
Jag vet hur det är med få utställningar. Har ju även NF och på den tiden jag ställde ut denna ras fanns väl i stort sett bara riks.

AKWIK
0

#21 Nej, men ni som rapporterar shettis-resultat får gärna skaffa connemara och sedan rapportera lika bra från connemara-utställningarna! FlörtSkrattande

AKWIK
0

Tack Appledale och grattis till Rosmara m fl!

#16 Jag får väl byta ut mitt tilldelade funktionärsjobb mot ett nytt: live-rapportering från Riks. Skrattande

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå, hallå! Tf moderator/administratör anropar RC70 och the_connemara!  Jag vet att ni var där! Dags att rapportera till hemmabasen snarast! Snart utfärdas rikslarm…Skrattande

Annette
0

#24. Vem vet, när jag tar upp ridningen igen = när barnen flyttat hemifrån ;), kanske det blir en Connemara.

Lägg grejerna på Grevagården så fixar vi resultat o bilder. Bara det inte krockar med någon shettisutställning ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Lisa-trollet
0

Grattis till Rosmara och de andra

[Heikne]
0

hade gärna åkt, men avståndet var lite väl långt. har annars hört att det ska vara fint !

Snejf
0

Har inte RC70 (som skulle visa häst) ngn rapport från utställningen?

RC70
0

HÄR ÄR JAG !

Jag visade Kayo (e Calvin Klein) som fick 40p
Sen visade jag Önnarps Gloria som fick 39p

Vi hade med oss
Önnarps Kelly 40p
Önnarps Nice 41p
Önnarps Ockra 40p
Baronesse 40p
Önnarps Larizza 36p
Önnarps Ninja 41p
Önnarps Gloria 39p
Så 5 guld av 7 hästar.

Vi visade hästarna i avkommeklass till Aladdin och BMH och båda hingstarna fick guld !

I stoklassen 11 år och äldre hade vi Baronesse och Gloria, 5 av 7 ston i den klassen fick guld !

I BIS ringen gick Önnarps Nice längst, vilket var väldigt roligt då vi kallar henne för "Olycksfågeln" hon har gjort diverse saker i sitt liv hittills och det var riktigt kul att hon fick 41p o var siste man ut ur BIS ringen !

Jag ska lägga in lite bilder sen ..

Snejf
0

#32 Trodde du fastnat i Skåneland eftersom du inte skrivit något
Glad Vi får väl avvakta tills SCS webmaster kommer hem från sin semester så får vi kanske rapport om resultat från alla klasser i Åstorp på Connemarasällskapets hemsida. Är ju alltid rolig läsning att se resultaten från de olika utställningarna.

RC70
0

#33 jag hade GÄRNA fastnat i Skåneland.. skitstockholm..

Jag minns inte så mkt, jag sprang mest omkring .. :P