God morgon 2008-07-16
Provar med en ny godmorgon tråd nu. Funkade ju inte innan.
Men nu fungerar det visst. Var på Liseberg igår och det var en otäck olycka där Rainbow havererade. Enligt ekot så var det 22 skadade varav 6 allvarligt, men om man läser nu på expressen/aftonbladet så är det två allvarligt skadade och en lindrigt skadad. Folk hade tydligen ramlat ur. Riktigt otäckt, hoppas det går bra för alla inblandade. Vi tappade i alla fall lusten att vara kvar så vi åkte hem.
~Jag tror på ödet~
Jag har försökt göra typ fem st… Bah.
Inget nytt under solen här, kanske ska börja köra Hemglass bil dock :)
#0 Jag tänkte på dig direkt när jag hörde om olyckan! Tur att ni inte satt i!
Har varit hemma sedan lunch, men nu bär det av ut igen för att fortsätta stängslingen. Innan jag är klar med den och el-tillförseln så vågar jag inte ha hästarna ute hela natten. Nu är de med mig i hagen när jag stänglar så jag märker om ngt skulle hända.
Ha det bra, och åk inga karuseller! (Kom nu att tänka på sonens ord efter att han fått galoppera på Dimona: -Det här var mkt roligare än Gröna Lund!
)
Godda!
Sol och varmt, 21 grader i vattnet. Var och hjälpte till med ett UL efter lunch, dock inget föl i den magen. Lite trist, men så går det ju ibland. Sedan fick hästmamman plus lilla fölflickan åka hem till mig på bete. Nu är det tre mammor med barn i hagen. Fick hem lite hästprylar som jag beställt idag. En lädergrimma med smala remmar, mkt snygg. Sedan ett utställningsträns från Shires, med mässingsdelta och smalt gummibett. Så skitsnyggt! Premiär för utstyrseln blir på Riks. Gäller bara att bett-träna lite nu innan det bär av.
Sola lugnt!
#3 Var beställde du tränset ifrån?
Inte så att jag behöver ett NU men ändå :)
www.hastboden.se, Annika tar hem från hela Shires sortiment. Jag har beställt ganska mycket saker, och är supernöjd med allt.