Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 497 ggr
ambo
0

God Morgon 2008-07-21

Gomorrn sitter hemma i bromma i regmulet väder..äldste sonen snott bilen så nu måste jag börja kolla på begade billiga bilar..han får pröjsa bensin själv så småningom.

vi ska ut i kväll o rida mocka mm.

Spader-EliN
0

Godmorgon!

om ett par timmar är det sommarstugan som gäller men först ska päronen köpa färg och jag titta på en kamera.

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen idag. Så jag tänkte ge mig ut och rida Loppan och Cirren nu på fm, annars har träningspassen varit förlagda till em/kvällen nu det senaste pga vårat minst sagt underliga väder.

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag saknar, saknar, saknar! Det är jobbigt, varje gång. Nu dröjer det dessutom tills vi ses igen. Han är hemma över en helg, 8-10 aug men då jobbar jag 9.15-18/12.15-21/10-19 så blir inte mycket tid.
Nästa gång han är hemma och vi är lediga båda två är 22-25 aug. Bara en månad dit Ledsen
De skulle troligen ut i fält direkt efter ankomst idag så har vi tur hörs vi på torsdag igen.
Kul att åka tåg i nästan ett dygn och sen gå ut i fält direkt Fundersam

Anyway, idag var jag i stallet skapligt tidigt. Red lite lagom jobbigt nere på ovalbanan och Chiva gick riktigt fint. Vi såg dessutom fasaner (som alltid), en ekorre, en räv samt en fin liten råbock. Ganska mysigt alltså Glad

Vid 12 ska jag tvätta så ska väl sortera tvätten vartefter. Borde röja lite här hemma också, mina föräldrar kommer på besök imorgon. Skulle gärna sova en stund också då det blev för lite sömn inatt. Får se hur det blir med det.
Vid 16 ska jag åka till jobbet, lite halvångest för det. Har bytt lite arbetsuppgifter och är inte så jätteglad för det. Fler timmar, visst, men betydligt svårare att få bonus. Måste skynda mig på med min ansökan till Securitas!

Är väl hemma vid 21.15 och ska då se lite på TV, äta kvällsmat och kanske läsa en stund.

Bifogar en bild på pojkvännen som gosar med Ängla i extrasängen. (Oftast är det katternas säng Flört )

ambo
0

#3 är det Boden? där var min son Erik låter lite likt när jag hör det hela..hehe

boden en plats där solen aödrig ler, dit vill jag aldrig mer som det står på toa där

fast han stortrivdes faktiskt och hade kul.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej. Han är på K4 i Arvidsjaur. Leker fjälljägare. Just nu bävar han väl mest för jägarövningen på Kebnekaise vecka 33-34. Eller bävar kanske är fel ord. Tränar är nog ett bättre uttryck.
Jag tror att han trivs ibland. Men han säger själv att det är jobbigt att sakna mig. Sen tror jag att han saknar både katter och hästar också.
Vi blev ju tillsammans bara 1,5 månad innan inryck, 2,5 vecka av den tiden tillbringade jag bortrest, så vi har inte haft så många längre perioder tillsammans.
Men nu är iaf mer än hälften gjort. Tydligen "bara" femton veckor kvar däruppe. Och så några veckors lov däremellan då. Mindre än fyra månader känns som en befrielse jämfört med när det var tio månader.
Muck dagen innan min födelsedag Skrattande

Såhär brukar han se ut däruppe. (Foto från besökshelgen så det är hans mamma som är den renare av de två Flört )
Ser nu att de vita öronen blir väldigt tydliga. Han har inte sådana fladderöron Räcka ut tungan

monsterpony
0

God eftermiddag!

Soligt och fint var det här. Har haft en intensiv morgon och barnvaktat systersönerna. Det blev gråt och tandagnisslan och stort elände när nappen var försvunnen… Till slut gick båda över till en granne, så då blev det lugnt och skönt. :-D

Ingen Tour de France idag, så jag får försöka roa mig på andra sätt. Förmodligen storstädning av sovrummet. Det börjar behövas…