Din avatar/användarnamn
Vad har ni på era avatarer och varför heter ni som ni gör?
Jag heter Tittut efter sonens russto. Jag skulle heta Liselotte X, eftersom det är ju det jag gör, men sjabblade bort det så det fick bli Tittut istället.
Avataren sista tiden har varit mitt senaste nyförvärv, russtoet Umbra 4094, av prima småländsk Rungegårdsstam.
Vad har ni för ansikte utåt?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag heter the_connemara efter ett infall då fia var upptaget på bukefalos och det känns enkelt att ha samma nick på hästsidor. Det beskriver mig dessutom bra, speciellt i den perioden då jag skaffade nicket första gången (dvs på bukefalos) eftersom jag då red massa underbara connemaror mest hela tiden.
Min Avatar föreställer min alldeles egna (nåja, delägd med mor min :) ) connemaravalack Lofty Tiger Woods i vattenhindret på sin första terrängträning i augusti i somras. Vi åkte dit med tränaren får att leka lite med hindren o han var positiv som få. Vattnet knallade han i inom 1 min från att man satte nosen däråt, helt utan någon form av drivning!

Vad rejält ditt russto såg ut! Jag trodde först det var ett kallblod 

Heter Akerberg för att man måste ha sitt riktiga för eller efternamn när man är Sajtvärd =( Hette tidigare Lorelie här precis som på Buke och Hest och andra hästsidor. På Avataren syns en av mina två medryttarhästar, varmblodsstoet Exotica, alias Snörpa. Bilden röstades fram av medlemmarna på hästfoto när jag frågade dem och de fick välja mellan 2 bilder.
Jag ville kalla mig AKW eftersom det är mina initialer jag är van att använda i jobbet bl a. Det var för kort så jag lade till underscores före och efter. Bilden (ska byta den mot finare sen) föreställer mitt ena sto Windy's Way.
Tyvärr vet jag fortf inte vem Clancy är
. Men Spiddal Rose kommer jag ihåg!
När jag var på Irland för första gången 2006, hade jag prickat in Spiddal som ett ställe jag ville besöka. Just för att Spiddal Rose kom därifrån.

#5 Hej Sandra
Cornelia är lika fin som vanligt på bilden!
På min bild är det Janus RC71 och hans Irländska ryttarinna.Bilden är tagen under dressyruppvisningen , i samband med hingstvisningen i Clifden mars 2007.För mej symboliserar bilden en connemara när den är som bäst.Vacker, användbar och i full harmoni med sin ryttarinna.Skulle ha mitt namn som användarnamn ,men det fungerade inte så det fick bli Janus stamboksnummer i stället!
Med mina minimala datakunskaper verkar jag vara den enda som lyckats få med en punkt i mitt användarnamn
. Försök själva får ni se. Brukar förkorta min signatur till M eller MrsM i mail o sånt till vardags. Men jag kanske ska byta till RC79
?
Avataren är Packie, vår hingst Carnaby Patrick Hooligan, fångad i full fräs mot sitt BIS i "Sura" i somras. Handen tillhör RC71.

#8 -och även tränset!
Jag funderar på att byta användarnamn till RC<200
Man måste ju vara positiv tro på sig själv har jag hört. Hoppet är det sista som överger en.

Jag tog mitt förnamn, tyckte att det var enklast så. Bilden är på mig och Beauty, mattes ögonsten som får en puss.
~Jag tror på ödet~

Låter bra! min granne tror fortfarande,fastän jag har förklarat,att RC står för Rikschampion. Sen hjälper det inte att jag säger att vi inte haft 71 Riksutställningar i Sverige-ännu.
Nej,grannen har ingen connemara som du förstår
# 5 Har en fin bild på Spiddal Rose från en Hagen utställning någon gång. Kanske skall ta och leta fram den också?

Vårt namn är inget konstigt utan är taget från vår enda Connemara som heter just Sternbergs Sweetheart. Även bilden är på henne. Eftersom vi är två (mannen och jag) även om det är jag som skriver mest så tog vi hästens namn.
#13 Åh, den skulle jag gärna vilja se 
#14 Hej, Cim. Vi har två gemensamma intressen du och jag
Irländska raser är de båda två också, wheaten ( hundras för den som undrar) och connemara. Jag känner din mamma och våra mödrar känner varandra 
TA DAAAAAAAAA !

#15 Där ser man, världen är bra liten ibland
Får man fråga vilken kennel du kommer från?

Hittade namnet Sandra här ovanför så då är det ju HONEYRAGS. Det borde jag ju ha fattat, vet ju att ni hållit på med Connemara om jag bara tänker efter 
"18 Japp, stämmer så bra så 
Mitt namn är Maria, jag äger två kusar med Kavat i efternamn…därav Maria_Kavat! På bilden/avataren är det mina två ögonstenar, mina två kavatar 

Jag heter Johanna och hästen heter Josefin, -Jossehanna, eftersom Johanna var upptaget. Bilden är tagen av min dotter på väg till hopplektion. Har försökt att få den större men får bara svar att tjänsten inte fuknar, synd.

Fast nu bar den visst stor

#24 Tror inte du kan få den större Johanna
Hagalyckan är mitt stuterinamn, taget från en plats där ett soldattorp stått och vi hade en av våra hagar för hästarna.
På avataren rider jag för ryttarmärket i silver utanför Björnstorp i Skåne terrängen på ett halvblod, Urbette e. Urbino-Biarritz. Hindret är ett nedhopp över en parkbänk, vi klarade det.
# 27 Tack ska du ha.
Synd att jag inte stod längre ifrån henne så du fick bort hela mig 
Måste vara taget på Hagen 1988-89..?…..Hon hade nog ett stoföl vid sidan då efter Möllans Castro…Minns inte riktigt…
Ja, nåt åt det hållet… HAr tyvärr ingen bild på fölet i lådan.
Bullemor! När jag bodde i Sumpan på tidigt 90-tal så ar min mellanpudels bästa kompis en sådan där…. kommer ej ihåg va rasen heter just nu. De är så coola
Psst. Jag vet vem du är. Kul att du är med här!
Har alltid hetat Cavello på de flesta olika sidor sedan 2-3 år tillbaka och heter det även här.
Heter Madicken II eftersom mitt avelssto och första föl heter så. På bilden syns Maggie May, född 06 efter Janus och undan ovanstående. Tycker att hon ser så tillfreds och nöjd ut på bilden.

Jag heter som jag gör
Ni kan läsa mer på min sida.
På avatarn har jag mitt ena sto Almnäs Gazette. Att det blev just den bilden är för att jag tycker att hon är så vacker!

Nu har jag tillfälligt bytt till en julavatar =) Samma häst fortfarande, min lilla medryttarhäst Snörpa

#37 Aha, hästen heter så
Jag trodde det var ett ortsnamn eller så.

#38 *S* Inte så lätt alltid! Exotica är hennes riktiga namn, men det vet hon inte om =) Snörpa betyder förövrigt "snabb att rida" på isländska. Det hade ägaren ingen aning om när hon började kalla hästen som alltid snörpte på mulen för Snörpa för 18 årsedan =D (hon är ingen isis…)
Jag heter/kallas för Kicki så det blev det. Hästen på bilden är min första uppfödning Dun Lugh, e.Öxenholm Bobby u.Hagalyckans Dun Hope ue.Dale Haze

Jag heter Lisa och trollet är vårat stuterinamn.
På bilden är de connemaran Triumf och hans russkompisar "Teddy" och Mille

Den här tråden har jag inte sett förut.. Namnet vill jag skall hjälpa till att hålla humöret uppe i med och motgång + att Hagens Smile är mitt favoritsto (har aldrg gjort ett så snabbt och oplanerat hästköp) och hennes första föl hos mig döptes till S. Happy. På bilden S. Dylan och S. DunDee - allra bästa kompisar sedan födelsen -06(och fortfarande).
ja Ambo är ju vad vi kallar vår connemara Ballinasloe Ambassador
gud måste till Irland och lära mig uttala Ballinasloe, någon här som kan???
#43 ballinna slouw? (som i slow på engelska typ)
Nate är vad jag kallas i vanliga livet också (svenskt uttal… inte nejt alltså). Heter Natalie egentligen.
På avataren syns min connemarakille "Elektors boy dara". Är en av de få bilderna som han inte står och ser ut som en åsna på. Han har en förkärlek för att stå och sloka med öronen åt vart sitt håll annars :)

jag har blandat mina två första hästars namn ilona och kaily därav namnet! på bilden är det jag och min livskamrat

Monsterponnyn var ett sto som jag var medryttare på ett tag och det är hon på bilden också.
#43 Som #44 skrev och så betoningen på i:et.
Kicki80 är för att jag kallas Kicki och är född 1980 på bild är barnens shettis Vävsla Ginny som tävlar trav.. Familjens enda shettis.
Jag heter Attlid i efternamn, så det föll sig ganska naturligt.
På avataren är det jag och min medryttarhäst Wind of Fields.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#51 Yes, jag registrerade mig som Attlid ;)

Heter Spader_EliN *observera det stora N.et :P* på alla sidor typ.. eller gash. Men skulle vilja ändra till Elin.B här nån som vet om det går??
På min Avatar är det min "Stallelevhäst" *typ halvfoder* Hagens Chance
#53 Du kan inte byta namn om du inte är Sajtvärd, isf måste du registrera om dig ;)

#53 - Ok illa… får fundera på det då
Tack för hjälpen me uttalet! Det blir alltså Balli'naslo om jag skriver lite fonetiskt..det blev plötsligt en fin melodi i namnet!
Nu sk vi bara sprida det så alla speakers säger så på tävlingarna..
ZABA = Efter min allra första helt egna häst, ett SWB e.Unesco -Polarstern - Largo.
AVATAR = Jag i fotoutstyrsel klämmer på mitt shetlandsponnysto Östertorps Extra RS 2771. Fotograf Johanna "Jojjejohanna" Lagnevall. Extra är den som lade grunden till mitt krångliga stuterinamn, EXZENTRIC.

Heter som framgår,
Bildenär på min första "connemarakärlek" -Rolls Salsa e. Rolls Royce

#53 RC70 hade väl ett annat namn från början, hör med henne.
~Jag tror på ödet~
#57 jag har missat att det är min bild! Kul!
#60 Jojomensan, här använder vi bilder fritt utan att fråga först! Känn dig hedrar. Fast jag antar att det inte är någon större katastrof.
/ MN

#59 Hon har bara gjort en ny användare, den gamla finns kvar
#61 ingen fara, det går så bra, har bara inte märkt att det var min bild…
Påminner lite om denna tråd för dem som ännu inte skrivit. 
lil-sis har en historia som jag tror är ca 11 år gammal nu. Så den är ointressant. Men jag håller fast vid det. Använde det på mIRC också (dal.net #stockholm ffa). Och på Hångelguiden, Playahead, Lunarstorm och vad det nu finns men det mesta har jag lagt ner nu. Är så gammal att jag var med och beta-testade många av sidorna :D
Avataren är fröken Stardust, min nuvarande connemara. På övriga ställen får Neffi vara kvar ett tag till, hon var trots allt drömponnyn.
Mitt riktiga namn är Johanna, men det var redan upptaget så då tog jag mitt mellannamn istället!
På avatarn är jag och connemaran Fergus Flynn.

Mitt användarnamn Foresta valde jag efter rasen jag föder upp, New Forest. Dessutom fanns det en duktig tävlingsponny i min ryttarförening i början av 1980-talet som hette Foresta. Namnet är kort, koncist och sällan upptaget. På de flesta övriga siter heter jag dimmansstuteri.
Avataren är min äldste son tillsammans med sitt NF-sto, Dimmans Denitha f.93 e.Dennie u.Therese ue.Hepitho. Gillar bilden väldigt mycket, det ser så mysigt ut när barn och ponny kliar varandra.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
Användarnamnet är detsamma som jag heter svårare än så var det inte!
Min Avatar är på mig och Anouk när hon fick avelsdiplom.
Namnet kommer från den äldsta i hagen, Carrick Hill, 24 år.
Irländsk import -90. I importpapperen står det "half-bred",
men ingen härstamning, men jag är ganska övertygad om
att det är connemara/fullblod i henne.
Hon är iallafall uppfödd/såld av en M. Cousins, Gorey,
Co. Wexford, så mycket vet jag om henne.
Avataren däremot är på den yngsta i hagen, 1-åriga
Lillemons Rocker C.
Nu är hon ingen connemara, men däremot tillhör hon min
andra favoritras, Welsh Cob.
Kan tillägga att det iaf finns en renrasig mara i hagen också, Belle…… ;)
/Clara
Har du foto på maran? :)

#70 Du kan se henne här… under B……. fast jag tror du
redan har sett dem, genom ett annat forum ; )
Jag kallar mig Jammie som är detsamma som min connemaras smeknamn, vars riktiga namn är Brolötens Jeanmaire. Länge trodde jag hon hette Jeanmarie, tills jag fick hästpasset….
.
#73 HAHA ! Det visste jag att hon inte hette ! 
det kollade jag SNABBT upp första gången jag träffade Jeanmaire ! Då var hon 3 år gammal, alldeles "GRAFITGRÅ".
Jeanmaire är förövrigt en champange ! Grafits Brolöten avkommor är döpta efter Champange
Pommery
Dom Perignom
Jeanmaire
Lanzon
Jaquard och Moët !

Ninna = smeknamn inom familjen, heter egentligen Catarina, 69= född det året. Avataren min treåring Jazzie som väl egentligen inte passar här, är Hannoveranare.