Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 490 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-07-22

Morrn!

Här har det varit lite mer sovmorgon än vanligt. Ska puttra igång tekannan snart, och grilla ett par baguetter i ugnen. Hoppas dessa är utan gnagare…

Ha en fin dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Håller på och plockar upp glas mm i skåpen och tänkte inte logga in här förrän jag var klar, men man måste ju ta lite paus ibland! OskyldigSkrattande

Här är det mulet för första gången på länge. 17 grader och inte mycket vind. Enligt DN:s väderkartor ska det dock bli runt +25 och soligt. Hoppas inte, för hästarnas skull.

Ska äntligen städa bilen idag, men först ta en tur ut till mina tjejer som bor på "hotell" tills jag kommer hem från Riksen.

Hoppas alla får en bra dag!

monsterpony
0

#0 Proteintillskott är väl bara nyttigt…? ;-)

Här planeras ännu en lugn dag. Tour de France och städning står på schemat. Verkar som det kan bli en intressant etapp med två rejäla stigningar.

ambo
0

här skrivs det packlistor (Maja) det blir en hel del till Ambo + oss 2. vi kommer nyttja tvättmaskin i stallet här (vilken lyx!)

till Ambo, Bålsta o käka pizza samt bada lite. tur övrig familj blivit så självgående..(t o m frågar NÄR vi ska åka så de får huset själva hehe)

har fått lite noja att ambo ska vägra gå på släpet härute då han triiivs så infernaliskt me allt..i såna lägen är han jobbig och bara råbackar ner från rampen i 180 knyck fast det var längesen det hände..

du menar akw att jag ska ha bärbara me och skriva lite under själva rikset?? jeez men visst!

monsterpony
0

#3 Hehehe… Påminner mig om monsterponnyn som konsekvent vägrade lasta när man skulle någonstans (hon var ju inte dummare än att hon märkte skillnad på träning och allvar). Det blev ganska intressant när vi skulle lasta på en show och någon hade parkerat en sprillans ny svart BMW alldeles bredvid lastbilen, precis på den sida hon brukade bryta ut och vi hade glömt linorna hemma… :-D

ambo
0

#lina?? Utan lina är jag som en törstande utan vatten i öknen..bara han ser mig stå där me linan så brukar han se ut som att han ger upp..jag vinschar den runt rumpan..men, börjar han jävlas ändå så blire problem. Sen hem förstås går han på så väluppfostratOskyldig

visst kan det va intressant på tävlingsplatser me allt som har me lastning att göra!

en gång stod vi breve en familj som haft halm som bottenlager i transport o hästens piss rann i en lång ström ut..de fråga om de fick låna en skovel spån av oss.. 

Jag ville eg köpa ett släp Fautras utan ramp men, det blev me ramp pga att vår närmaste serviceplats är Ekerö L Eriksson så, det blev ett Thule. Min teori är att Fautras är ofarligt för hästen s a s

lil-sis
0

Morning, lite segt här efter Jönköping tur och retur under kvällen/halva natten.

Ska ut te Ölsta och ponnyn lite senare tror jag bestämt :)

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!  Det var ett bra tag sen sist, och jag har massor att ta igen i läsning här!

Idag har jag hunnit longera och löshoppa Kreles och ridit ut en sväng med Snörpa

Bilden: Snörpa precis utsläpt i hagen där hon ska bo i sommar (hos våra stuggrannar)

colleen
0

Go kväll!

Har varit iväg på shopping tur idag. Och då passar det på att vara jättefint väder. Men, men lite nytt till garderoben blev det i alla fall.

~Jag tror på ödet~

lil-sis
0

Nu har jag matat ponnyn igen, börjar trycka i henne fibergi elit också, har lite kvar. Det är nästan det enda hon vill äta, madame.