Vilken hundras har du?
Hittade lite hunduppgifter under Non Topic, men tyckte det kunde vara kul att ha en riktig hund-tråd. Har fått för mej att connemarafolk ofta har labradorer eller terrier?
Själva tillhör vi borderterrierägarna. Haft dylika sedan 1980. Stor hund i litet format, går att fostra, kan vid behov aktivera sej själv, allmänt sund och trevlig sort. Nuvarande border heter MEJA, den sammantaget bästa av dem vi haft! Supertrevlig och snygg hund.
Ja, hur var det nu? Vilka sorts hundar har du?

Har ingen egen hund men borderterrier, bullterrier, samt saluki finns inom nära räckhåll 
#1 Tänkte just fråga dig varför du inte har lite får att växelbeta hagarna med eftersom du gillar lamm. Då kunde du också ha en vallhund som hjälp. 
Har som sagt två Bulterrier och fler på väg. Har tidigare haft I.S.C.Wheaten Terrier och är ett stort fan av hela terriergruppen. Av en ren slump så blev jag fodervärd åt en Bullterrier för 13 år sedan, och på den vägen är det. Envisa som synden, charmiga, fulsöta och robusta är dom. Dessutom mkt mindre at borsta än på "softisen".
Har precis börjat blogga, så mer info om vovvarna hittar ni här http://fridasbullar.blogspot.com/

#3 Sådan herre sådan hund…
#4 hihihih kanske ligger någonting i det, men så lättborstad vet jag inte om jag är 

#2 Mor sköter fåraveln på gården…

#7 Flattar är kul hundar! Finns de som skimlar?
Ingen som har eller har haft en irländsk hundras? Irländs varghund kanske? Har ngn sett en irländsk varghund på Irland någon gång? Jag tyckte de tre ggr jag varit där att jag sett mycket hundar, men inga såna. Inte heller mycket katter!
Jag å min sambo har en golden retriver kille. När vi skaffade hund var jag mer inne på en rottis, men min sambo har inte så mkt erfarenhet av hundar så det blev en (vad vi trodde) med lugnare temperament. Han är idag 3 år och givetvis uppvuxen i stallet me kusarna. Det är det bästa han vet, å vara i stallet. Där har han oxå en av sina kompisar, Helan o Halvan brukar vi kalla dom
se bild!

#8 nää men jag kör lite motsatser :P Vit häst & Svart hund lite jing & jang sådär XD
Irish softcoated wheaten terrier var det som jag hade, en irländsk ras.
Genom åren har det även funnits ceskyterrier, lhasa apso, korthårig och långhårig collie, norwich terrier och norfolk terrier. Min mamma sa att hon skulle ha en Bulle, vit med svart fläck runt ena ögat, när hon var 50…det var mer än 10 år sedan och fortfarande ingen Bulle…En stycke Bulle fanns faktiskt i familjen innan den första wheaten kom…
Och jag har Labrador världens härligaste hund, jag har "stadsmodellen" tycker bättre om den.. Hon heter Nellie och är 7½år nu. /Kicki

Vi har en Engelsk Springer Spaniel på tre år som heter Milton. Härlig hundras tycker jag, dock nackdel mycket hår! Men är det värt!

Har ingen ras, - Vår Wera är blanding collie/lapphund/husky. jag kan lova hon har päls! något som egenligen inte lämpar sig för vårt klimat. Så pälsvård är ett krävande jobb. har ibland funderat på om hennes tjocka underhår inte vore något att stoppa sadlar med…..

Jag är också lycklig borderterrierägare till Boris 2år. Dom verkar vanliga bland vanliga bland connemarafolket.

Vår famlij har en rottweiler - Agnes. Får följa med på typ alla ridturer förutom galoppträning men man måste passa Tiger, han är lite för hårdhänt när han vill leka 
På bilden kopplad eftersom vi var på grannens bana och då tar hon gärna en raid o käkar upp deras kattmat
annars går hon alltid lös.

Shetland Sheepdog har jag. En tik på 5 år vid namn Funny.
Vi har tävlat mycket i Agility tillsammans, och hon är snabb och duktig. Numera lånar min bror henne ibland och tävlar, det går bra för dem, så det är roligt.
Hon är har en väldigt stor personlighet, men hon är en enmanshund.
Bilder på henne finns på min hemsida: www.freewebs.com/appledale
Jag har ingen häst alls, men däremot så går "myten" inom hundvärlden att "alla som har häst har Jack Russell".
Själv har jag 2 stycken Grand Danois

Puttar upp*
Såg RC 70s Rockamore Lagavullin i en tråd och kom på att det nog tillkommit några hundägare sen sist?
Jag har en svartvitfläckig 1,5 årig blandras på 35 kilo, mest labbe, 25% rottis och lite lite luzernstövare :)

Jag är hundlös just nu, men har haft en brun New Foundland och en Collie.

Jag har ingen hund men min mamma har en underbar Golden retriever av egen uppfödning.

Detta är Dallas (även kallad Sallad), blandras Labrador/rottweiler med en uns Lusern. Hon kom till mig i höstas som 1-åring efter att ha straffat ut sig hos sin ägare; överaktiv. Dottern har hennes bror,vilket ju är en trevlig vovve så vi tänkte att nån stans måste det finnas hos Sallad också. Och hon är bara SÅ mysig!
Gillar att slappa i soffan 

Här finns det hundar både högt och lågt!
Harry 16-17 år - bordercollie från Shetland (närmare bestämt född på ön Whalsay) Lite senil och lite sned efter (troligtvis) en liten hjärnblödning. Men pigg och glad
Monty ca 7 år - cairnterrier!!! Det säger allt. The king of canine
Född i Edinburgh, vandrade runt i många familjer som liten tills vi fick honom när han var 18 mån.
Molly - Lagotto - 3 år. En ullboll som har en outtömlig energi, vig som en gummislag, alltid glad och pigg. Mjukis på alla sätt. Född i Kungsbacka
Loppan - 2 år Jack Russel med lite inslag av cairn. Född i Göteborg på 9:e våningen. Pappas gullegris som har en mycket uppsatt position i hushållet. Just nu nybliven mamma till två puppisar.
#33 men guuuud vilken sötnos!! Grattis till nya familjemedlemmen!

Om två veckor hämtar vi vår jaktgolden valp Tilda!
Ska sätta in bilder här på henne när jag blivit färdig att ladda över från digitalkameran….

#33 - jättesöt!! Bäst jag inte visar min käre sambo den (han älskar borderterriers), då kanske han ångrar sig med vårt köp…

#33 Vilken söting!
De är sålda nu men vi hade en flock Jack Russel (den lågställda). VÄLDIGT olika temperament på de fyra vi hade. Två helt knasiga yrväder och två lite mer "laid back" som gick att ha lösa… :) Två av dem är exporterade till Norge.
#40 Gamle? Chippo
kan väl inte vara mer än 5 år? Eller har tiden gått så fort? 
Jovisst sörru
, tiden har gått sååååå fort, han är redan 7 år och går under epitetet 'gamle' då han är äldst i flocken, vilket väl egentligen är lite svårt att tro dock….;-)